[imagebrowser id=113]
Net ir sulaukęs aštuonerių metų amžiaus, Toyota Yaris – tikrai geras ir patikimas automobilis. Vis dėlto keletą trūkumų japoniškasis Polo turi.
Ar žinote, kas yra Tamagotchi? Jei ne, trumpai jums papasakosime. Prieš gerą dešimtmetį pasaulį buvo apėmusi elektroninio žaislo auginimo manija. Įsigijus šį Japonijoje sukurtą elektroninį viščiuką, juo reikėjo rūpintis kaip tikru naminiu gyvūnu: šerti, prausti bei kitaip prižiūrėti. Nustojus rūpintis elektroniniu viščiuku, jis mirdavo. Tokiu būdu vaikai buvo mokomi rūpintis naminiais gyvūnais.
Jums tikriausiai jau kilo klausimas, ką bendro turi Tamagotchi žaisliukas ir Toyota Yaris automobilis. Atsakymas gana paprastas: Toyota Yaris reikalauja nedaug priežiūros ir, svarbiausia, kad skirdami automobiliui mažiau dėmesio jo tikrai “nenumarinsime”. Tai iš tiesų labai patikima mašina.
Reikia faktų, prašom. Šiemet Vokietijoje atliktos techninės apžiūros ataskaitos (TUV) duomenys byloja, kad Toyota Yaris įsitvirtino pirmame dešimtuke. Kitais žodžiais tariant, tarp 87 sąraše esančių 8–9 metų senumo automobilių mažyliui iš Japonijos atiteko 7 vieta. Tikrai puikus pasiekimas.
Tačiau namų be dūmų nebūna. Kolegos vokiečiai naujutėlaičiu 2002 m. Toyota Yaris išriedėjo į ilgalaikio 100 tūkst. km testo distanciją. Kontrolinė variklio lemputė įspėjanti, kad reikia patikrinti 1.3/86 AG benzininį Yaris motorą, pirmą kartą užsidegė nuvažiavus 93 480 km. Panašus įspėjimas pasikartojo nuvažiavus dar 10 tūkst. km. Patikrinę “širdutės” būklę, ekspertai padarė išvadą, kad ji ištvers daugių daugiausiai dar 30 tūkst. km.
Naujesni Toyota Yaris modeliai problemų dėl variklio jau nebeturi. Vokietijos vairuotojai šiuo mažu japonišku automobiliu skundžiasi itin retai. Dažniausi jų nusiskundimai būna dėl uždegimo ritės arba stringančio pavarų perjungimu.
Mindaugas Malinauskas
Bandomasis važiavimas
Bandytas automobilis. Ar iš tikrųjų naudoti automobiliai tokie brangūs? Už 2001 m. 1.0/68 AG benzininį variklį turintį Toyota Yaris, kurį išbandė mūsų kolegos, Vokietijoje prašoma 4450 eurų (15 365 Lt). Automobilio rida – 77 tūkst. km. Pirmasis Yaris savininkas pasirinko vienintelį papildomos įrangos elementą – metalizuotą spalvą.
Automobilis buvo įsigytas pigiausios (“Linea Terra”) komplektacijos. Jo ypatumai: keturios saugos oro pagalvės, radijo imtuvas ir vairo stiprintuvas. Toks naujas Yaris prieš aštuonerius metus Vokietijoje kainavo 11 472 eurus (39 611 Lt).
Važiavimo įspūdžiai. Variklis iš pirmo karto neužsivedė. Taip nutiko todėl, kad Toyota Yaris naujo savininko laukia jau keletą mėnesių. Užvedus automobilį ir juo pusvalandį pavažinėjus, nustojo girgždėti ir stabdžiai. Ilgiau padraugavus su šia japonų mašina tampa akivaizdu, kad tai miesto automobilis.
Būdamas vos 3,62 m ilgio, Yaris yra trumpesnis už VW Polo ar Ford Fiesta, tačiau mašiniukės salonas milžiniškas. Tokį įspūdį dar labiau sustiprina 15 cm pirmyn ir atgal stumdoma galinė sėdynė. Salono apdaila įspūdžio nepalieka – plastikas kietas tarsi žaislinių kareivėlių. Virš centrinės konsolės įmontuotas prietaisų skydelis sukuria modernumo įspūdį, tačiau prie to reikia priprasti. Prastai ir tai, kad negalima reguliuoti vairuotojo sėdynės aukštį.
Mūsų nuomonė. Net ir sulaukęs pakankamai garbingo amžiaus (8 metai), Toyota Yaris yra puikus naudotas automobilis. Tačiau salono apdailos detalės per pigios. Norėtųsi bent šiek tiek solidumo.
Tai nervina
Jei kalbėtume apie pirmuosius modelius, kurie dienos šviesą išvydo 1999–2000 m., tai daugiausiai problemų kėlė jų mechaninės greičių dėžės gedimai. Pasitaikydavo rūpesčių ir dėl keturių laipsnių “automato”, nesklandumų priežastimi būdavo ir varikliai.
Dažniausiai iš rikiuotės išeidavo oro srauto matuoklis, kuris degalų įpurškimo sistemai perduodavo klaidingus duomenis. Taip nutikus, Toyota Yaris pradėdavo daugiau “ryti” benzino. Kiek neįprasta Toyota markės automobiliams yra tai, kad greitai pradeda rūdyti Yaris modelio duslintuvas ar įvairūs nešvarumai apninka stabdžių diskus.
Yaris – tarsi erdvėlaivis
Pirmosios kartos Toyota Yaris, kuris pakeitė iki tol gamintą Starlet modelį, buvo trejų arba penkerių durų hečbeko kėbulu. Yaris modelio gamai reikia priskirti ir mažąjį vienatūrį Yaris Verso. Tai labai aukštas (3,86 m) automobilis, kurio maksimali bagažinės talpa – net 1930 litrų. Po septynerių gamybos metų, 2006 m. pradžioje, dienos šviesą išvydo antroji Yaris karta. Nuo to laiko šis modelis gaminamas tik trejų arba penkerių durų hečbeko kėbulu. Yaris Verso gamyba nutraukta.
Techniniai Toyota Yaris ( 2001 m.) duomenys
Ilgis (mm) | 3615 |
Plotis (mm) | 1660 |
Aukštis (mm) | 1500 |
Durų/vietų salone sk. | 5/5 |
Variklis | benzininis |
Variklio cilindrų sk. | 4 |
Darbinis tūris (cm3) | 998 |
Varantieji ratai | priekiniai |
Variklio galia (AG esant aps./min.) | 68/6000 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 90/4000 |
Pavarų dėžė | 5/mech. |
Įsibėgėjimas iki 100 km/h (s) | 14,6 |
Maksimalus greitis (km/h) | 155 |
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės) | 6,9/5,1/5,7 |
Bagažinės talpa (l) min./maks. | 205-950 |
Kaina (Lt) | nuo 9000 |
Atsarginių detalių kainos
Detalė | Kaina (Lt) |
Priekiniai žibintai (vnt.) | 153 |
Galiniai žibintai (vnt.) | 136 |
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) | 92 |
Galinių stabdžių diskai (vnt.) | 118 |
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) | 93 |
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) | 84 |
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) | 195 |
Galiniai amortizatoriai (vnt.) | 119 |
Sankabos komplektas (vnt.) | 620 |
Privalumai ir trūkumai
Privalumai |
Puikus patvarumas |
Erdvus salonas |
Mažas nuvertėjimas |
Trūkumai |
Rūdija duslintuvas |
Genda pavarų dėžės |
Didoka kaina |
Išvada
“Kiekvieną detalę gaminame kuo pigiau, tačiau jos kokybė turi būti aukščiausio lygio”, – štai tokia paprasta, bet labai veiksminga formulė leidžia japonams rinkai pasiūlyti itin patikimus automobilius. Būtent tokia yra ir mažoji Toyota mašina – Yaris. Šio automobilio viduje nieko sensacingo nerasite, tačiau viskas nepriekaištingai veiks ilgus metus. Todėl nė kiek neabejodami sakome, kad Toyota Yaris – puikus pasirinkimas.
www.auto-bild.lt
ABL/2009 Nr. 24