Po japoniško sportinio automobilio variklio dangčiu – rotorinė “širdutė”, kurio garsas panašus į reaktyvinę turbiną. Bet ar RX-8 toks pat patikimas ir kokybiškas kaip ir kiti Mazda automobiliai?
“Mazda” kompanijos automobiliai verti pagarbos. Jų gaminami modeliai puikios kokybės ir negenda. Beveik. Tarp šiemet “Auto Bild” bandytų automobilių Mazda 2 užėmė antrą, o Mazda 3 – penktą vietą. “Auto Bild” ilgalaikį 100 tūkst. km testą Mazda 6 įveikė be gedimų, taip pat puikiai šį automobilio ištvermės testą išlaikė ir Mazda 5. Tačiau be mažų, kompaktinių, sedanų ir šeimyninių automobilių “Mazda” koncernas gamina ir sportinį RX-8 modelį. Ar ir jis pasižymi nepriekaištinga kokybe?
Japonų “žuveliokas” mūsų ilgalaikiuose testuose nedalyvavo. Priežastis paprasta – per mažos automobilio gamybos apimtys. Ar dažnai RX-8 matote riedantį gatvėmis ir keliais? Nors įsigyti jį nėra didelių problemų. Skirtingų versijų automobilio galingumas – 192 arba 231 AG.
Kaina: nuo 28 tūkst. litų už silpnesnį variantą, o už galingesnį egzempliorių, pasiekiantį 231 AG ir turintį gerą bazinę įrangą, reikės pakloti apie 10 tūkst. litų daugiau. Toks automobilis turės navigacinę sistemą ir odinį saloną. Tačiau iš padangų dažniausiai bus likęs tik jų pavadinimas.
O joms įsigyti teks gana plačiai atverti piniginę. Naujas kokybiškų 225/45 R18 dydžio padangų komplektas kainuos ne mažiau 2400 litų (nuo 600 litų už vienetą). Bet dar svarbiau – kokia automobilio “širdutės” būklė? Juk RX-8 varomas dviejų rotorių “Wankel” rotoriniu varikliu, kuris šiam japonų sportininkui suteikia dar daugiau egzotikos.
“Wankel” motoras – kas tai per žvėris? Ar tokį patį variklį turėjo vokiški NSU Wankel Spider ir Ro 80 automobiliai?
Nuo 1967 metų automobilius su “Wankel” motoru japonai gamina serijiniu būdu. Šiam varikliui ištikima gerbėjų bendruomenė nuo tada ir prisiekinėja, kad jo skambesys panašus į turbininio varianto skleidžiamą garsą. Ypač tuomet, kai “Wankel” motoras pasiekia dideles apsukas.
RX-8 – išties puikus sportinis modelis. Ketverių penkerių metų automobilis kainuoja apie 30 tūkst. litų. Bet ar jis pasižymi Mazda atstovams būdingu charakteriu? Ar tai automobilis, kurio kokybė verta pagarbos? Apie tai skaitykite toliau.
Leonas Paplauskas
Bandomasis važiavimas
Bandytas automobilis
2004 metų vasario mėnesį pagaminto automobilio rida 114 tūkst. km. Po variklio dangčiu slepiasi galingas 231 AG agregatas (“High Power” versija). Serviso knygelė spindi vien tik “Mazda” dirbtuvės antspaudais. Ir visa tai kainuoja 35 tūkst. litų. Raudonos ir juodos spalvos sportinis vairas bei tokios pat odinės sėdynės įskaičiuotos į tą pačią kainą.
Viskas atrodo taip, lyg kurdama šį modelį “Mazda” bendradarbiavo su “D&W” tiuningo kompanija. Kas be ko, išoriniai veidrodėliai ir didelis galinis aerodinaminis sparnas taip pat atrodo tarsi traukti iš tiuningo katalogo. Tačiau buvusiam savininkui automobilis, matyt, paprasčiausiai atsibodo.
Važiavimo įspūdžiai
Pirmiausia automobilio apžiūra ant keltuvo. Karterio, sparnų ir važiuoklės dalių kraštai padengti rūdimis, o ant galinių durelių “puikuojasi” rudžių “iškeltos” pūslės – ir kas gi tai galėtų būti? Pasirodo, testuojamas automobilis penkerius metus buvo eksploatuojamas prie Šiaurės jūros.
Kad ir kaip ten būtų, tokio prasto vaizdelio tikrai neturėtų matytis! Norint patirti begalinį malonumą, važiuojant RX-8 variklio apsukos turėtų būti ne mažesnės kaip 5000 sūkių per minutę. Tuomet jus lepins lyg turbininio variklio skambesys ir pakankama trauka. Juk rotorinis “Wankel” variklis yra vos 1,3 litro darbinio tūrio ir pasižymi nedideliu sukimo momentu (211 Nm).
Mūsų nuomonė
Kieta pakaba, savotiškas variklio garsas – važiuojant gatve šis Mazda sportininkas teikia malonumą, bet, užkėlus jį ant keltuvo, džiaugsmas baigiasi.
Tai nervina
MOTORAS. Tiesą sakant, tikėjomės, kad “Wankel” variklis, palyginti su įprastais vidaus degimo motorais, turės daugiau privalumų: jis yra be vožtuvų ir stūmoklių, taip pat ir be dantytojo variklio diržo, kurį privalu laiku keisti.
Vis dėlto rotorinis motoras nėra idealus. Pagrindinė problema – jis “ryja” nepaprastai daug degalų (“Auto Bild” testo metu – 14,3 l 95 markės benzino 100 km kelio), taip pat degina ir nemažai originalios “Mazda Dexelia Ultra 5W-30” alyvos, kainuojančios apie 40 litų už litrą.
“Wankel” variklio priešas – trumpi atstumai, nes užvedus šaltą variklį šis turi dirbti didelėmis apsukomis, kad katalizatorius pasiektų reikiamą temperatūrą. Daugelis RX-8 vairuotojų skundžiasi, kad jų sportininkas, pavažiavęs trumpais atstumais, blogai užsiveda arba visai nebeužsiveda, nes į degimo kamerą patekus per daug degalų užpilamos žvakės.
“Mazda” kompanija atsižvelgė į šiuos trūkumus ir pradėjo automobilį komplektuoti su galingesniu starteriu bei kitomis žvakėmis, taip pat pakeitė variklio valdymo sistemą. Mazda RX-8 variklio gedimų pasitaikė nedaug. Dėl jų gamintojas kaltina nekokybišką alyvą – visiškai sintetinės alyvos “Wankel” varikliai apskritai negali pakęsti, nes kyla problemų dėl tarpinių.
Kiti RX-8 negalavimai: cypia daugelio automobilių stabdžiai. Tokiais atvejais gelbsti nauji diskai ir trinkelės. Beje, būtina kreiptis tik į “Mazda” automobilius remontuojančias dirbtuves, nes tik jų meistrai geriausiai išmano “Wankel” technologiją.
Išvada
Ar RX-8 – paslaptingas egzempliorius tarp sportinių automobilių? Ne. Šis Mazda automobilis skirtas technikos fanatikams, kuriems būtinai reikia “Wankel” motoro. Naudoto RX-8 kainos iš tiesų patrauklios. Tačiau būsimų vairuotojų dėmesį norėtume atkreipti į keletą dalykų.
Mazda RX-8 pasižymi išskirtiniu “apetitu”: pirma – vidutinės jo degalų sąnaudos apie 14 litrų 100 km kelio, antra – reikia daug alyvos. Be to, svarbūs yra dar du dalykai. Taigi trečia – automobilį taisyti patikėti tik “Wankel” motorų specialistams, vadinasi, “Mazda” automobilių dirbtuvėse. Ketvirta – automobilio atsarginės detalės yra labai brangios.
Privalumai
Originali išvaizda
Gerai valdomas
Galingas mažo darbinio tūrio variklis
Trūkumai
Naudoja daug degalų
Brangios atsarginės detalės
Neatsparus korozijai
Techniniai Mazda RX-8 (2004 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4430
Plotis (mm) 1770
Aukštis (mm) 1340
Durų/vietų salone sk. 4/4
Variklis rotorinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1308
Variklio cilindrų sk. du rotoriai
Variklio galia (AG esant aps./min.) 231/8200
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 211/5500
Pavarų dėžė 6/mech.
Maks. greitis (km/h) 235
Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 6,4
Degalų bako talpa (l) 61
Bagažinės talpa (l) 290
Automobilio masė (kg) 1375
Padangos (priekinės, galinės) 225/45 R18
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 15,8/8,9/11,4
Kaina (Lt) 35 tūkst.
Mazda RX-8 (2004 m.)atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 3980*
Galiniai žibintai (vnt.) 900*
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 1082
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 548
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 380
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 336
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 726
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 788
Sankabos komplektas 2383
Priekinis sparnas 1089*
* naudotas priekinis ksenono žibintas – 1000 Lt, galinis žibintas – 300 Lt, priekinis sparnas – 400 Lt
Automobiliai, turintys „Wankel” variklį
[imagebrowser id=61]
www.auto-bild.lt