[imagebrowser id=33]
Kaina: nuo 11 000 Lt
Metai: 1995-2002
Varikliai: 2.0 – 5.5
Galia: 95-354 AG
Rūdijantis kėbulas, problemos su elektros įranga, gendantys dyzeliniai varikliai, pakaba, kuri neišlaiko nė 200 tūkst. km – prieš penkiolika-dvidešimt metų niekas negalėjo net pagalvoti, kad taip galima apibūdinti Mercedes…
Tačiau E klasės Mercedes (W210) gali turėti tokių trūkumų. Ar šiais laikais tai stebina? Sakytume – ne.
Mercedes W210 debiutavo rinkoje 1995 m. kaip turėjusio didelį pasisekimą Mercedes W124 įpėdinis. Ankstesnis modelis visais atžvilgiais buvo labai patvarus: jis buvo puikiai apsaugotas nuo korozijos, jo elektros sistema ir mechaninė dalis buvo labai patikimos, pakaba buvo atspari prastų kelių kokybei. Taigi nieko stebėtino, kad jį greitai pamėgo taksistai, kurie, beje, dažnai susigundydavo nusipirkti ir W124 įpėdinį.
Problemos su korozija
Ar tai reiškia, kad W210 lygiai taip pat laikomas sėkmingu modeliu? Deja, visai ne. Didelį šoką naudoto W210 vairuotojams sukėlė problemos su korozija, dyzelinių variklių (pastarieji buvo laikomi vos ne patikimumo etalonais) įpurškimo sistemų gedimai.
Dabar sunku patikėti, bet kai pirmą kartą buvo pademonstruota aprašomoji E klasė, mašina sukėlė nemažą sensaciją ir daug prieštaringų nuomonių. Sumaišties priežastimi buvo dvigubi žibinta , dėl kurių W210 buvo pavadintas „akiniuočiu“.
Gera kaina traukia dėmesį
Šiuo metu mašinos stilistika jau nieko nestebina, o dėmesį patraukia gera šio modelio kaina. Jei prieš dešimt metų už šį modelį kai kada reikėdavo sumokėti ir 100 tūkst. Lt, dabar jau galima jį nusipirkti už 15-20 tūkstančių. Tai irgi pokyčių ženklas – kadaise Mercedes markės mašinos taip greitai neprarasdavo vertės. Bet tai lengva paaiškinti.
Anksčiau Mercedes buvo perkamas ilgiems metams. Kalbant apie W210, kai kelių metų automobilio savininkas pastebėdavo koroziją arba mechaninę problemą, kurios nesitikėjo, jis parduodavo mašiną. Tokiu būdu padidėjo W210 pasiūla naudotų automobilių rinkoje ir nukrito kainos. Dėl visko kaltas tuometinės firmos vadovybės bei didėjantis konstrukcijos sudėtingumo laipsnis.
Korozija yra labiau estetinė problema ir jos atsiradimo neįmanoma paaiškinti kitaip negu tik taupymu. Panaudota plonesnė, prastesnės kokybės skarda, be to, nepasaugota taip efektyviai kaip anksčiau. Pasekmės – rūdys įvairiose kėbulo srityse: ant durų kraštų, bagažinės dangčio, slenksčių, bagažinėje. Iš esmės tai nedideli židiniai, bet juk šioje automobilių klasėje to būti negali. Dėl viso kito sunku turėti kokių nors rimtesnių pastabų dėl W210 kėbulo.
Sedanas ir universalas
Sedanas nepaprastai elegantiškas, universalas stebina savo bagažine, kurios nepavadinsi kitaip negu milžiniška (600/1975 l). Sedanui taip pat nereikia gėdytis, nes į savo bagažinę jis gali pakrauti 520 l, tik nėra galimybės sudėti galinę sėdynę.
Erdvus yra automobilio vidus, bet kitaip būti ir negalėjo – tai juk aukštesnės klasės mašina, kurios atstumas tarp ašių 2835 mm, o bendras ilgis 4795 mm. Abejose eilėse patogiai sėdės net labai aukšto ūgio keleiviai – priekinės sėdynės visaip reguliuojamos ir yra plačios, gale daug vietos kojoms.
Modelio standartinė įranga gana gera, tik (tai truputį keista) automobiliuose prieš atnaujinimą reikėjo papildomai primokėti už kondicionierių. Viduje išlaikytas elegantiškas stilius – dažnas modelis turi odinį saloną.
Automobilio privalumas – saugumo jausmas
Didelis automobilio privalumas yra taip pat saugumo jausmas, kurį jis suteikia. Tai ne tik 4 oro pagalvės ir užuolaidos siūlomos standartiškai nuo 1999 m. (iki tol 2 arba 4), bet visų pirma masyvus ir didelis kėbulas, kuris žymiai sumažina keleivių sužalojimą susidūrimo metu.
Saugumą didina stabilumas kelyje. E klasė yra sunki – bazinė versija sveria 1440 kg ir bet koks vėjo gūsis nepakeis jo važiavimo trajektorijos. Automobilis patiks tiems, kas mėgsta važinėti ramiai ir komfortiškai, nes taip yra suderinta pakaba ir vairo sistema, reaguojanti šiek tiek pavėluotai. Labai dinamiško važinėjimo mėgėjai turėtų rinktis konkurentą – 5 serijos BMW (E39).
Net 25 variklio modifikacijos
Bet tai, kad pakaba labiau priderinta prie ramaus važinėjimo, visai nereiškia, kad mašina yra visai „be žavesio“. To negalima sakyti, ypač todėl, kad labai didelėje variklių gamoje yra ir tokių motorų, kurių galia visai kaip sportiniuose modeliuose. Iš viso buvo siūlomos net 25 modifikacijos.
Tai parodo, kokiam skirtingam klientų kontingentui buvo skirta E klasė. Tačiau jei pažvelgsime į naudotų automobilių rinkoje siūlomus W210, pamatysime, kad akivaizdžiai daugiau siūloma tokių mašinų su dyzeliniais varikliais. Mažas benzininių modifikacijų populiarumas aiškinamas išlaidų skaičiavimu. Bazinis 2.0/136 AG variklis, deja, yra per silpnas.
Kad dinaminiai pasiekimai būtų patenkinami, reikėtų rinktis bent jau 2.3 ir 2.8 arba 2.0 Kompresor bei 2.4 V6 variklius. Jie visai patvarūs, gana patikimi, bet sunaudoja daug degalų – mieste sąnaudos bus didesnės negu 15 l/100 km. Dar blogiau yra su 3.2, 4.2 ir 4.3 varikliais bei AMG versijomis. Dauguma jų būna tik su automatine transmisija, kuri dar labiau padidina degalų sąnaudas.
Taip pat reikėtų žinoti, kad nors gamintojas nerekomenduoja keisti alyvos automatinėje pavarų dėžėje, vis gi reikėtų kas 60 tūkst. km arba kas 3 metus tai padaryti. Dujinės įrangos specializuoti Mercedes servisai montuoti į šį modelį nerekomenduoja, taigi protingiausias būdas yra pirkti modifikaciją su dyzeliniu motoru.
Verti rekomendacijos yra pirmojo gamybos laikotarpio dyzeliniai varikliai: 2.9 TD (tiesioginis įpurškimas), 3.0 D ir 3.0 TD (2.2 D yra akivaizdžiai per silpnas). Tai labai patvarūs varikliai, su kuriais be didesnių problemų galima nuvažiuoti kelis šimtus tūkstančių kilometrų.
Nuo 1998 metų pradėta į rinką įvedinėti naujus CDI dyzelius su „Common Rail“ įpurškimo sistemomis. Deja, nors jie yra žymiai dinamiškesni, taupesni ir tylesni, jie kur kas dažniau genda. Bene pagrindinė problema yra ypač linkusi gedimams įpurškimo sistema, dažniausiai dėl užterštų degalų.
Pirmojo gamybos laikotarpio Mercedes W210 yra apskritai patvaresnis modelis. Čia kur kas retesni ir įvairūs smulkūs elektros sistemos bei variklio gedimai. Naujesnės modifikacijos vairuotojas gali turėti rūpesčių dėl raktelių, langų kėliklių, elektros valdomomis sėdynėmis, perdegančiais galiniais žibintais. Gana dažnai išteka skystis iš vairo sistemos, subyra galinis tiltas. Pakaba nėra tokia patvari kaip W124, bet vis dar tai yra geras, daugeliui šiuolaikinių automobilių neprilyginamas modelis.
Tomas Alksnis
Modernizacija 1999 m.
Mercedes W210 buvo modernizuotas tik vieną kartą (1999 m.). Priekyje pasikeitė grotelės (viena briauna daugiau) ir buferis, veidrodėliuose buvo sumontuoti posūkiai. Viduje naujos gobelenų spalvos, kitokie matavimo prietaisai ir vairas.
Technika
W 210 yra automobilis su galiniais varomaisiais ratais. Bet su kai kuriais varikliais gali būti ir su visais varomaisiais (4Matic). Turi nepriklausoma pakabą ir labai didelę variklių gamą. 1997 m. 6 cilindrų vienoje eilėje benzininių variklių šeimą pakeitė gana naujos konstrukcijos V6. Metais vėliau pasirodė dyzelinis variklis su „Common Rail“, pavadintas CDI. Netrukus CDI dyzeliai visiškai pakeitė klasikines konstrukcijas su netiesioginiu įpurškimu.
Specialioji versija E 50/E 55 AMG
Galingiausias Mercedes W210 versijas sukūrė gamyklinė tiuningo firma AMG, priklausanti „Daimler Benz“ koncernui. Pirmas atsirado 347 „arklių“ modelis E 50 AMG su 5.0 V8 varikliu. Jau 1997 m. prekyboje atsirado nauja versija E 55 AMG su 5.5 V8/354 AG varikliu. Be puikių dinaminių charakteristikų naujesnio AMG privalumas yra žymiai efektyvesni stabdžiai. W210 AMG turi ir modifikuotą reguliuojamą pakabą, perprogramuotą pavarų dėžę ir specialius ratlankius.
Gedimai
Korozija gali pasirodyti ir ten, kur niekas nesitiki jos ją rasti
Mercedes W210 po kelių metų gana stipriai sumažėja priekinių žibintų efektyvumas
Daugelyje W210 automobilių „prakaituoja“ galinis tiltas, bet tik dideli alyvos ištekėjimai yra pavojingi
Pakaba gal būt nėra patvarumo etalonas, bet ją galima santykinai pigiai suremontuoti
Gana dažnai genda galiniai žibintai, čia nekokybiška plastmasė
W210 yra gana daug elektronikos (ypač po atnaujinimo), kuri kartais būna nepatikima
Išvada
Nelengva jį nupirkti
Su naudotais Mercedes (taip pat ir W210) egzistuoja viena problema. Visi kalba apie jų didelį patvarumą, bet jei norime nusipirkti 10 metų automobilį, tai negalime surasti verto dėmesio modelio.
Tai yra intensyvios eksploatacijos, dažnai nerūpestingos ir didelio kiekio iš Vakarų įvežamų daužtų egzempliorių pasekmės. Todėl prastą vertų dėmesio šių mašinų pasiūlą pavadintumėme didžiausiu šio modelio trūkumu.
Tiesa, korozijos pasitaiko, bet išskyrus tai, kad ji gadina vaizdą, daugiau niekuo negresia. Eksploatacinės išlaidos taip pat negąsdina, nors jos mažos nebus. Paradoksas: senesnės, 1995-99 metų modifikacijos yra patikimesnės negu 1999-2002 metų gamybos. Nepatariame skubotai pirkti E klasės modelio kad ir už gerą kainą su CDI dyzeliniu varikliu – matyt jame jau yra problemų su įpurškimo sistema.
Techninio aptarnavimo informacija
Medžiagos | 2.0(E200) | 2.4(E240) | 2.1(E220 CDI) | 2.7(E270 CDI) | 2.9(E290 TD) |
Variklio alyva | 10W-40 (5,8 l) | 10W-40 (8,0 l) | 5W-40 (6,0 l) | 5W-40 (7,0 l) | 5W-40 (5,9 l) |
Autom. greičių dėžės alyva | Dexron II | Dexron II | Dexron II | Dexron II | Dexron II |
Stabdžių skystis | DOT 4 (0,6 l) | DOT 4 (0,6 l) | DOT 4 (0,6 l) | DOT 4 (0,6 l) | DOT 4 (1,0 l) |
Variklio aušinimo skystis | 9,0 l | 4,7 l | 9,5 l | 10,6 l | 8,2 l |
Pagrindinis variklio diržas | grandinė | grandinė | grandinė | grandinė | grandinė |
Aptarnavimo intervalai | |||||
Variklio alyva | kas 15 000 km arba kartą per metus | kas 15 000 km arba kartą per metus | kas 15 000 km arba kartą per metus | kas 15 000 km arba kartą per metus | kas 15 000 km arba kartą per metus |
Automatinės greičių dėžės alyva | kas 60 000 km | kas 60 000 km | kas 60 000 km | kas 60 000 km | kas 60 000 km |
Oro filtras | kas 30 000 km | kas 30 000 km | kas 30 000 km | kas 30 000 km | kas 30 000 km |
Stabdžių skystis | kas 30 000 km arba kas 2 m. | kas 30 000 km arba kas 2 m. | kas 30 000 km arba kas 2 m. | kas 30 000 km arba kas 2 m. | kas 30 000 km arba kas 2 m. |
Variklio grandinė | nekeičiama | nekeičiama | nekeičiama | nekeičiama | nekeičiama |
Atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 1170
Galiniai žibintai (vnt.) 678
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 470
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 290
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 183
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 1400
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 1374
Sankabos komplektas (vnt.) 2740
Privalumai
Talpi bagažinė
Komfortiška pakaba
Gera įranga
Trūkumai
Streikuoja elektronika
Genda „Common Rail“ dyzeliai
Brangoka eksploatacija
Techniniai duomenys | 2.0 | 2.4 | 2.8 | 4.2 | 5.4 AMG | 2.1 CDI | 2.7 CDI | 3.0 TD |
Gamybos metai | 1995–19999 | 1997–2000 | 1997–2002 | 1995–1997 | 1997–2002 | 1999–2002 | 1999–2002 | 1997–1999 |
Variklis – cilindrų/vožtuvų sk. | benz. R4/16 | benz. V6/18 | benz. V6/18 | benz. V8/32 | benz. V8/24 | turbodyz. R4/16 | turbodyz. R4/8 | turbodyz. R6/24 |
Darbinis tūris (cm3) | 1998 | 2398 | 2799 | 4196 | 5439 | 2148 | 2685 | 2996 |
Galia (AG esant aps./min.) | 136/5500 | 170/5900 | 204/5700 | 279/5700 | 354/5500 | 116/4200 | 170/4200 | 177/4400 |
Sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 190/4000 | 225/3000 | 270/3000 | 400/3900 | 530/3000 | 250/1400 | 370/1600 | 330/1600 |
Maks. greitis (km/h)* | 205 | 223 | 230 | 250 | 250 | 199 | 225 | 220 |
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h * | 11,3 | 9,6 | 8,9 | 7,0 | 5,7 | 12,5 | 9,0 | 8,9 |
Degalų sąnaudos (l/100 km)** | 12,8/6,9/9,1 | 14,8/7,6/10,2 | 15,8/7,9/10,8 | 18,9/9,1/12,7 | 17,8/8,8/12,1 | 8,5/4,8/6,2 | 9,4/5,4/6,9 | 10,9/6,1/7,9 |
* – sedano duomenys, ** – mieste/užmiestyje/vidutinės
www.auto-bild.lt