Automobilis iš antrų rankų gąsdina ne vieną pirkėją. Lietuvos naudotų automobilių rinka ilgus metus buvo toli gražu ne pati švariausia, o defektų slėpimas, ridos klastojimas ir katės maiše pirkimas prekybos centro aikštelėje tapo normalia praktika. Tačiau autorizuoti automobilių gamintojų atstovai sako, kad naudoto automobilio pirkimas gali nesiskirti nuo naujo automobilio įsigijimo.
Lietuvoje automobilių parkas jaunėja. Naujų transporto priemonių kasmet parduodama vis daugiau. Auganti ekonomika ir didesnės pajamos leidžia rinktis naują, modernų ir saugų automobilį su garantija ir pamiršti surūdijusius, nuolatinio remonto reikalaujančius nuvažinėtus kledarus paslėptomis ridomis.
Tačiau pasaulinė pandemija visoje planetoje trumpam pristabdė ekonomiką, kurios pasekmių šleifas matomas ir dabar. Gamintojai susiduria su komponentų trūkumu, salonuose mažėja automobilių, kuriuos galima nusipirkti iš karto, o norimą ratuotį susikomplektavus pagal savo pageidavimus, jo gali tekti laukti kelis mėnesius ar net metus. Paklausa viršija pasiūlą, komponentų ir gamybos sąnaudos auga, tad didėja ir automobilių kainos: šeima, kuri dar prieš porą metų skaičiavo biudžetą kompaktiniam krosoveriui įsigyti, mato, kad dabar už tą pačią sumą galės sėsti tik į žemesnės klasės ar skurdžiau įrengtą modelį. Taip yra vėl atsigręžiama į naudotų automobilių rinką, nuo kurios tautiečiai po truputį stengėsi pabėgti.
„Pirmiausia reikėtų žiūrėti, kur yra perkamas automobilis. Dabar jau oficialūs gamintojų atstovai prekiauja naudotais automobiliais, jie veikia skaidriai ir klientui suteikia visą informaciją apie perkamą produktą“, – sakė „Autovici“ naudotų automobilių pardavimo vadybininkas.
Pasak pašnekovo, naudoto automobilio pirkimas neturi būti nešvarus, ieškant paslėptų defektų. Naudotus automobilius galima pirkti lygiai taip pat oriai, kaip ir naujus, iš autorizuotų atstovų, salone, renkantis iš tvarkingų modelių ir gaunant garantiją.
„Pardavėjai, kurie pasitiki savo parduodamu automobiliu, visada pasakys VIN kodą. Klausimų gali kilti, jei pardavėjas jį slepia. Mes patys parduodame tik kokybiškus automobilius, kurie nėra patyrę rimtų avarijų, per kurias būtų pažeista geometrija ar saugumo struktūra, skelbiame tikrą ridą ir patys rekomenduojame klientams automobilius patikrinti įvairiose platformose, kad matytų net menkiausius įvykius, kada koks nubrauktas buferis buvo padažytas“, – patikino „Autovici“ atstovas.
Skirtumas tarp automobilių turgaus ir naudotais automobiliais prekiaujančio autorizuoto gamintojo atstovo – mažesnis pasirinkimas. Naudotų automobilių pardavėjai tai aiškina ribota erdve modeliams ir griežta kokybiškų mašinų atranka. Į naudotų automobilių padalinius atvažiuoja iš tų pačių oficialių atstovų pirkti nauji, vieno asmens pavažinėti modeliai.
Garantija naudotam automobiliui yra visiškai normali praktika tarp oficialių pardavėjų. O ir automobiliai paruošiami taip, kad į gatvę išvažiavęs pirkėjas pasijustų lyg sėdėdamas naujame.
Naudotas automobilis gali būti ir alternatyva naujam. Pavyzdžiui, populiarus Peugeot 3008 modelis yra gaminamas nuo 2016-ųjų. Praėjusiais metais jis sulaukė kosmetinio atnaujinimo. Tačiau techniškai jis mažai tepasikeitė. Tad net ir penkerių metų transporto priemonė gali suteikti tokius pačius įspūdžius kaip ir naujutėlis modelis. Be to, gamintojai dėl Europos Sąjungos direktyvų po truputį nutraukia galingų dyzelinių variklių pasiūlą. Naujas modelis dabar parduodamas tik su 1.5/130 AG dyzeliniu varikliu, o naudotų automobilių rinkoje galima surasti ir galingų bei ekonomiškų dvilitrių motorų, pasiekiančių 180 AG.