Šokiruojanti socialinė akciją „Kvailumo muziejus“ – gyvas priekaištas kelių ereliams

Oficiali statistika rodo, kad per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje eismo įvykiuose kasmet nukenčia apie 3 tūkst. žmonių. Dažniausia priežastis – saugaus greičio nepasirinkimas ar leistino greičio viršijimas. Siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į vairavimo kultūros gerinimo būtinybę, bendrovė „CityBee“ drauge su Lietuvos kelių policijos tarnyba šiandien Vilniuje atidarė „Kvailumo muziejų“.

Rotušės aikštėje esančioje laikinoje ekspozicijoje visuomenei demonstruojami trys groteskiški „meno kūriniai“ – avarijų metu sumaitoti automobiliai. Prie kiekvieno jų yra pateikti sarkazmu dvelkiantys aprašymai, pasakojantys apie priežastis, dėl kurių eksponuojamas automobilis pateko į eismo įvykį.

Prie vieno iš eksponatų, pavadinimu „Paspausiu ir spėsiu“, rašoma: „Tikriausiai dažniausiai pasitaikanti kvailumo meno forma – greičio viršijimas. Kiek kartų teko paspausti gazą užsidegus geltonai šviesoforo šviesai? O kiek kartų teko spaudžiant akseleratorių lenkti per ištisinę liniją? Prisimeni, kur skubėjai? Jei neprisimeni – turbūt ne taip ir verta. Įkvėpimas šiai technikai įvairus: vieniems tai pyktis, agresija ar adrenalino troškimas, kitiems tai mėginimas kompensuoti kitus trūkumus. O treti tiesiog nemoka planuoti laiko ir įsivaizduoja, kad tos kelios sutaupytos minutės viršijant greitį išspręs jų problemą. Kalbant apie šį konkretų kūrinį – menininkas nespėjo pasiekti kelionės tikslo.“

Pasak „CityBee“ vadovo Kristijono Kaikario, šios socialinės akcijos tikslas – šviesti visuomenę, kelti vairavimo kultūros lygį ir informuoti žmones apie dažniausias priežastis, dėl kurių įvyksta eismo įvykiai.

„Apie eismo kultūrą ir būtinybę vairuoti atsakingai mūsų šalyje kalbama jau daug metų. Anksčiau buvo juntamas akivaizdus situacijos gerėjimas, o per pastarąjį dešimtmetį progresas ėmė stagnuoti. Tikėtina, pasiekėme tam tikras lubas, kai tais pačiais metodais naujų rezultatų nebepasieksi. Mes drauge su Lietuvos kelių policijos tarnyba esame tikri, kad būtina toliau kalbėti šia tema ir rasti įdomių būdų. Tokių, kurie pagautų visuomenės dėmesį ir paskatintų susimąstyti ar net priverstų pasijusti nejaukiai“, – sakė K. Kaikaris ir pridūrė manantis, kad „Kvailumo muziejus“ gali puikiai pasitarnauti siekiant tokių tikslų.

Automobilių dalijimosi bendrovės „CityBee“ dėmesys kelių eismo kultūrai – ne atsitiktinis. Būdama aktyvi judumo ekosistemos dalyvė, kurios automobiliais klientai per mėnesį atlieka apie 170 tūkst. kelionių, „CityBee“ tiesiogiai susiduria su nedrausmingų vairuotojų problema. Skaičiuojama, kad per mėnesį apie 50 bendrovės automobilių parko transporto priemonių patenka į mažesnius ar didesnius eismo įvykius.

Bent dalies jų tikrai būtų galima išvengti, – įsitikinęs K. Kaikaris, – jei tik pavyktų dar šiek tiek pagerinti vairavimo kultūrą, paskatinti žmones dažniau galvoti apie savo elgesį ir galimas jo pasekmes.

„Jeigu visi būtume sąmoningesni ir daugiau vieni apie kitus galvotume, kai esame prie vairo, galbūt kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį (šįmet lapkričio 21 d.) minima Pasaulinė diena žuvusiesiems eismo įvykiuose atminti būtų vis mažiau liūdinanti“, – sakė K. Kaikaris.

„Kvailumo muziejus“ yra pirma tokio pobūdžio „CityBee“ inicijuota socialinė akcija, kuria apeliuojama į vairuotojų sąmoningumą. Iki šiol bendrovė savo klientus elgtis apdairiai prie vairo skatino siųsdama jiems pranešimus ir patarimus, kaip elgtis esant blogoms oro sąlygoms. Be to, lyjant, sningant ar pučiant gūsingam vėjui „CityBee“ savo klientus taip pat informuoja specialiomis žinutėmis programėlėje.

„CityBee“ prieš keletą metų taip pat smarkiai sugriežtino atsakomybę už vairavimą apsvaigus. Siekiant užkirsti kelią neblaiviems vairuotojams sėsti prie bendrovės automobilio vairo, buvo inicijuotas net alkoblokų testavimas, tačiau paaiškėjus, kad jie automobilių dalijimosi paslaugai nėra tinkami, buvo pasirinkta sezoniškai automobiliuose dalyti vienkartinius alkotesterius.

„Mes drauge su partneriais, tokiais kaip Lietuvos kelių policijos tarnyba, planuojame ir tolesnės komunikacines kampanijas, skirtas tiek mūsų klientams, tiek ir šalies visuomenei. O kad būtų pasiekti dar geresni rezultatai ir eismo kultūra būtų kiek įmanoma geresnė, kviečiame prie iniciatyvos prisijungti ir kitus transporto ir mobilumo sektoriaus verslus, kurie galėtų panaudoti savo rinkodaros resursus tikslingai prisidėdami prie visuomenės švietimo“, – ragino „CityBee“ vadovas K. Kaikaris.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, savo ruožtu, džiaugiasi, kad privatus verslas ne tik bendradarbiauja su policija, bet ir taip siekia prisidėti prie eismo saugumo.

„Prie eismo kultūros skatinimo galime prisidėti kiekvienas, pradėdamas asmeniškai nuo savęs, nes eismo dalyvių sąmoningumo ir savisaugos stoka vis dar išlieka labai aktuali problema. Kiekvienas eismo dalyvis turi rūpintis savo ir kitų saugumu kelyje, atkreipti dėmesį į eismo sąlygas, paros metą, matomumą, kelio ženklus ir eisme dalyvauti atsargiai ir atidžiai“, – akcentavo V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai taip pat atkreipia transporto priemonių vairuotojų dėmesį, kad pasirinktas saugus važiavimo greitis, dėmesys bendram transporto priemonės paruošimui saugiai dalyvauti eisme, t. y. tinkamai veikiantys stabdžiai, stiklo valytuvai, sureguliuotos žibintų šviesos, tinkamos padangos, prisideda prie visų saugumo kelyje.