Įvertino šiuolaikinius automobilius: dabar jie gali daugiau nei tik važiuoti iš taško A į tašką B

Automobiliai šiais laikais neišvengiamai tampa vis saugesni ir patogesni, o didžioji dalis to yra pasiekiama dėl juose naudojamų naujausių technologijų. Nors iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad automobilio funkcija yra tiesiog nuvežti iš vieno taško į kitą, šiame procese yra labai daug elementų, kurie gali iš esmės pakeisti vartotojo patirtį. „Lietuvos Metų automobilio“ rinkimų komisijos nariai, nuodugniai išbandę bei susipažinę su kiekvienu konkurse dalyvaujančiu automobiliu, juose surado daug įdomių funkcijų, kurios kartais net nėra pastebimos vos įsėdus į automobilį, bet gali keliones paversti patogesnėmis, įdomesnėmis, o kartais – tiesiog pralinksminti.

„Kalbant apie automobilius, vis dažniau galima išgirsti palyginimą su išmaniaisiais įrenginiais, o kalbėdami apie pastaruosius žmonės nevengia drąsiai teigti, jog „vis tiek neišnaudoja visų funkcijų“. Išnaudoti ar praktiškai pritaikyti visų išmaniojo telefono funkcijų, turbūt, neįmanoma, nes jos beribės, bet užtenka vos truputį pasidomėti ir galima atrasti gyvenimą stipriai palengvinančių ar tiesiog nuotaiką praskaidrinančių jo galimybių. Taip pat ir su automobiliais – jie jau gali gerokai daugiau nei tik nuvežti iš A į B“, – pasakojo Justas Lengvinas, vienas iš „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narių.

Komisijos narys akcentavo, kad jam visiškai negėda sakyti, kad įsigijęs automobilį jis skaitė jo naudojimo vadovą. Viena vertus, tą darė ir iš smalsumo, kita vertus, suvokdamas, kad apie savo pirkinį žino toli gražu ne viską.

„Ir tikrai perskaičiau apie funkcijas, kuriomis dabar naudojuosi kone kasdien“, – pasakojo jis.

Technologijos didina saugumą

Patikrinę ir išbandę 31 konkurse esantį modelį, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nariai išskyrė technologijas, kurios itin naudingos vairuotojams, didina saugumą keliuose arba išplečia automobilio galimybes.

Vienas tokių modelių – „Hyundai Santa Fe“ visureigis, kuriame ant šoninių veidrodėlių sumontuotos aklosios zonos kameros. Kiekvieną kartą įjungus posūkio signalą prietaisų skydelyje įsižiebia tiesiogiai transliuojamas vaizdas nuo veidrodėlio ir tai išsprendžia aklosios zonos problemą bei leidžia jaustis daug užtikrinčiau rikiuojantis.

Anksčiau gamintojai apsiribodavo tik įspėjamaisiais signalais jeigu šioje zonoje pasirodydavo automobilis, bet tiesioginis matymas prideda užtikrintumo.

Kameros turi ir daugiau elementarių panaudojimų, o tai įrodė kinai į „Seres 3“ elektromobilį sumontavę vaizdo registratorių. Dažnai kaip papildomas įrenginys pačių vairuotojų į automobilius montuojama kamera šiame automobilyje slepiasi centrinio veidrodėlio montavimo konstrukcijoje, o jos įrašus galima peržiūrėti centriniame ekrane, atsisiųsti į mobilųjį telefoną arba tiesiog parsinešti namo atminties kortelėje.

Praktiškumas ir patogumas

Tiesa, kai kurios funkcijos, kurios atrodo kaip naujovė, veikiau yra seniai primirštų ar Europoje retai matytų funkcijų reinkarnacija. Štai, pavyzdžiui, „Ford Mustang Mach-E“ galima užrakinti arba atrakinti suvedus kodą ant priekinių durelių esančiais mygtukais. Tai labai patogu, kai norima, pavyzdžiui, eiti pabėgioti ir nepatogu kartu su savimi neštis automobilio raktelių. Toks funkcionalumas prieš kelis dešimtmečius buvo labai populiarus Amerikos rinkai gaminamuose automobiliuose, bet Europos pirkėjai to pasigedo.

Į praktiškumą atsižvelgė ir „Hyundai“, kurie savo išskirtinės išvaizdos elektromobilyje „ IONIQ 5 5“ sumontavo „Vehicle 2 Load“ funkciją, leidžiančią kaip į įprastą namų elektros lizdą pajungti bet kokį įtaisą ar net įkrauti kitą elektromobilį. „IONIQ 5“ gali atiduoti 3,6 kW galią, tad nupjauti žolę sodyboje ar išsikepti pietus elektrinėje kepsninėje elektromobilio savininkai gali tiesiog pasistatę savo automobilį netoliese.

Atpažįsta vairuotojus

Elektra valdomos sėdynės, veidrodėliai ir klimato kontrolės ar radijo nustatymai yra turbūt dažniausiai keičiami, jeigu automobilį vairuoja ne vienas žmogus. Sėdynių padėtį dažname automobilyje galima įrašyti į atmintį ir be vargo ją susireguliuoti, bet kai kurie gamintojai nuėjo žingsniu toliau ir šį procesą dar labiau supaprastino. „Mercedes-Benz“ C klasės modelis turi piršto antspaudo skaitytuvą. Priglaudus pirštą prie šio, atpažįstama, kas įlipo į automobilį, ir prie konkretaus vairuotojo pritaikomi jo pasirinkti automobilio nustatymai.

„Subaru Outback“ nereikia nė piršto antspaudo – automobilis geba vairuotoją pažinti nuskaitydamas jo veidą. Taip pat ši sistema visada seka vairuotojo akis ir šiam pavargus įspėja apie būtinybę pailsėti bei pasiūlo žemėlapyje surasti artimiausią poilsio vietą. „Outback“ įspėja vairuotoją ir šiam nusukus akis nuo kelio ir, pavyzdžiui, pradėjus naršyti telefone. Tai ne tik padeda saugumui, bet ir leidžia puikiai pastebėti savo blogus įpročius prie vairo.

„Vairuotojai nebūtinai naudosis visomis gamintojų įdiegtomis funkcijomis, bet, kita vertus, jos dažniausiai nieko papildomai nekainuoja ir tikrai važinėjimui netrukdo. Teko važiuoti iš Druskininkų į Vilnių „Hyundai Santa Fe“ trečioje sėdynių eilėje. Automobilis didelis, tad priekyje sėdinčių beveik negirdėjau, bet atsiminėm, kad čia yra sumontuotas mikrofonas, kuris leidžia į trečią eilę perduoti vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio kalbą. Tai palengvino kelionę – nereikėjo rėkti per automobilį ar tiesiog visą kelią tylėti. Smulkmenos, bet jos ir daro gyvenimą malonų“, – praktinio panaudojimo patirtimi dalinosi J. Lengvinas.

Beje, kai kurie gamintojai savo automobiliuose paslepia šmaikščių smulkmenų. Štai „Fiat 500“ durelių rankenose galima rasti senojo, iš dalies net Italijos simboliu tapusio, 500-uko kontūrus, o „Jeep Compass“ priekinio stiklo kamputyje – į kalną kopiantį legendinį „Willys Jeep“. Ant šio modelio galinio lango taip pat galima rasti ir subtiliai kampe įsirangiusią Lochneso pabaisą. Taip gamintojas užsimena apie legendinį šių automobilių pravažumą.