Automobilių elektrifikacija atrodo neišvengiama, tačiau šiam svarbiam virsmui prireiks šiek tiek daugiau laiko, nei buvo prognozuojama iš pradžių. Pereinamuoju laikotarpiu gamintojams ištobulinus turbinas turinčių nedidelio darbinio tūrio vidaus degimo variklių, ekologiškų elektros motorų ir ličio jonų baterijų derinio privalumus, vis populiaresni tampa įkraunamieji hibridai. O siūlomi sportiški hibridiniai modeliai žada intriguojančią automobilizmo ateitį.
Viena pirmųjų į šį segmentą žengė „Peugeot“ bendrovė, pristačiusi itin sportišką 508 modelio „Peugeot Sport Engineered“ (PSE) specialistų paruoštą versiją. Automobilyje veikia 180 AG galią išvystantis 1,6 litro benzininis variklis, o su papildoma ant kiekvienos ašies montuojamų dviejų elektros motorų jėga bendras hibridinės pavaros pajėgumas siekia 360 AG.
Dar įspūdingesnis rodiklis yra 520 Nm siekiantis maksimalus sukimo momentas, kuris užtikrina solidų 5,2 sekundės įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/val. laiką. Didžiausią išvystomą greitį elektronika riboja iki 250 km/val., tačiau šiuo atveju svarbesnės vos didesnės nei 2 l/100 km vidutinės „Peugeot 508 PSE“ degalų sąnaudos, gaunamos įkrovus bateriją.
Efektyviai išnaudojant elektros režimą, CO2 emisija tėra 46 g/km. Išskirtinis sportinis modelis su universalo kėbulu – vienas iš 31 pretendento tapti Lietuvos „Metų automobiliu 2022“.
Automobilis, ant kurio niekas nepyks
„Metų automobilio 2022“ konkurso komisijos narys, žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Egidijus Babelis pastebi, kad automobilių industrijos pokyčių kryptis labai aiški – visi modeliai anksčiau ar vėliau bus varomi elektra. Anot žurnalisto, kalbant apie kasdienį važinėjimą, tai nėra blogai. Spūstyje stovinčiam vairuotojui nėra skirtumo, koks jėgos agregatas sumontuotas, o elektros motoras veikia netgi maloniau.
„Tačiau matydami, jog neidealūs, bet savaip patrauklūs vidaus degimo varikliai išnyks, technikos entuziastai liūdi. Norėdamas maksimaliai išnaudoti šių įrenginių potencialą, turėjai su jais užmegzti tam tikrą ryšį, ir tai žavėjo. Neramu, kad nebeliks didelio darbo tūrio triukšmingų, vibruojančių variklių, o geriausia, ką gausime – įkraunamuosius hibridus“, – prognozuoja pašnekovas.
Geras vykstančių permainų pavyzdys, pasak E. Babelio, yra C klasės „Mercedes-Benz“ sedano AMG versija, kurioje iki šiol naudotus didelio darbinio tūrio V8 tipo variklius pakeis keturių cilindrų agregatas, elektros motoras ir baterija. Kokie ateityje bus sportiški automobiliai ir ar jie džiugins entuziastus, žurnalisto manymu, jau dabar galima sužinoti išbandžius konkurentus aplenkusį naująjį „Peugeot 508 PSE“.
„Tai įkraunamasis hibridas su nedidelio tūrio vidaus degimo varikliu ir dviem elektros motorais – po vieną ant kiekvienos ašies. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka maždaug penkias sekundes, tačiau galima važiuoti naudojant vien elektrą, o tai garantuoja mažą emisiją – dėl jos aplinkosaugininkai tikrai nesupyks“, – naujos kartos modelį apibūdina komisijos narys.
E. Babelis pažymi, kad elektros motorai suteikia automobiliui tokias dinamines charakteristikas, kurių negali užtikrinti vidaus degimo variklis. Kadangi maksimalus sukimo momentas išvystomas nedelsiant, pagreitėjimas yra itin intensyvus. Tuo pat metu vidaus degimo variklis suteikia tai, prie ko įpratę visi vairuotojai: savitą garsą didėjant sūkiams, vibracijas ir įtraukiantį pavarų perjungimą.
Mieste užtenka ir elektros režimo
Geriausią naują Lietuvos automobilį taip pat renkantis „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius su „Peugeot 508 PSE“ universalu vasarą įveikė daugiau nei 5 tūkst. kilometrų. Žurnalisto žodžiais, erdvus ir sportiškas automobilis labai praskaidrino atostogų nuotaiką. Gerai sureguliuota pakaba leido užtikrintai jaustis Vokietijos greitkeliuose, o Austrijos ir Italijos kalnų perėjose atsiskleidė regeneracinio stabdymo privalumai.
„Smagu, kad, naudojant regeneracinį stabdymą elektros varikliu, įprasti stabdžiai tampa beveik nereikalingi. Reikia šiek tiek laiko prie to priprasti, tačiau, išmokęs išnaudoti elektros motoro galimybes, ne tik važiuoji stabiliau ir taupai stabdžius, bet ir riedėdamas nuokalne atgauni dalį energijos, kuri įprastai iššvaistoma. Tai ypač geras jausmas“, – komentuoja pašnekovas.
„Peugeot 508 PSE“ įkraunamosios hibridinės pavaros privalumai labiausiai pastebimi vairuojant mieste. Naktį namuose arba dieną darbo vietoje įkraunant bateriją, kasdienei eksploatacijai visiškai užtenka elektros režimo, nes šis įkraunamasis hibridas su visiškai įkrautu akumuliatoriumi gali įveikti iki 62 km.
„Nuvažiuojamo atstumo daugeliui žmonių visiškai pakaktų įprastiems dienos reikalams sutvarkyti. Ir tuo pat metu nebūtina atsisakyti laisvės, kurią suteikia vidaus degimo variklis. Jei baterija ir išsikrovė – nieko tokio, gali keliauti toliau“, – konstatuoja žurnalistas.
Ryškios detalės atkreipia dėmesį
„Peugeot 508 PSE“ versijos kėbulas išsiskiria ryškiomis detalėmis. Itin pastebimi ryškiai žali įsiurbimo angų rėmeliai, tos pačios spalvos stabdžių apkabos ir juostelės ties modelio logotipais priekyje bei gale. V. Milius pastebi, kad, norint atkreipti į save dėmesį, to visiškai užtenka.
„Tie pagražinimai nėra dideli – plastiko detalės šen bei ten, tačiau ryškiai žalia jų spalva labai traukia aplinkinių dėmesį. „Peugeot 508 PSE“ išsiskiria iš bendro srauto – tai aiškiai juntama netgi didesniuose Europos miestuose“, – patirtimi dalijasi žurnalistas.
Sportiška versija traukia dėmesį unikaliomis apdailos detalėmis ir specialiu dažymu, tačiau pati kėbulo konstrukcija nepakito. Gale įrengtas elektros motoras neįsiterpia į bagažinę, todėl jos talpa beveik nesumažėjo, be to, universalo kėbulo konstrukcija išsaugo savo pranašumus prieš dabar itin paklausius SUV.
„Peugeot 508 PSE“ modelio su universalo kėbulu bagažo skyriuje telpa 485 litrai krovinių. Palyginimui, sportiškojo hibridinio „Cupra Formentor“ visureigio bagažinės tūris siekia 400 litrų.
Technologiškai įmantrus „Peugeot 508 PSE“ skirtas segmentui, kurio vairuotojai žvalgosi į prabangius, komfortiškus automobilius, atitinkančius plačią poreikių amplitudę. Bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo 65 tūkst. 500 eurų.
Panašios komplektacijos 340 AG galios 3 serijos BMW universalas su keturių varančiųjų ratų pavara ir švelniojo hibrido sistema kainuoja 4 tūkst. eurų daugiau. Tiesa, šiam modeliui nėra siūlomi 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai ir naktinio matymo sistema, o tai įeina į standartinę „Peugeot 508 PSE“ įrangą.
Dinamišką vairavimą mėgstantiems naujų technologijų entuziastams siūlomi ir tokie automobiliai kaip stilingas sportiškų sedanų segmento pokyčių pranašas „Audi e-tron GT“. Galingas elektromobilis vilioja nuvažiuojamu atstumu, tačiau kainuoja mažiausiai 104 tūkst. eurų ir kol kas yra artimesnis egzotiškiems superautomobiliams nei šeimyniniams modeliams.