Atsako specialistas: kartingai Lietuvoje – sporto šaka ar pramoga?

Važiavimas kartingu – automobilių sporto mėgėjams bene artimiausia ir labiausiai prieinama techninio sporto disciplina, rašoma pranešime.

Pramogauti šia nedidele, kėbulo neturinčia transporto priemone įmanoma ištisus metus – šiltuoju metų sezonu norinčius užsukti kviečia lauke įsikūrusios ilgosios kartingų trasos, o žiemą lenktynių entuziastus priima uždari bei nedideli kartingų trasų kompleksai.

Visgi kartingų sportą propaguojantiems lietuviams nuolatos kyla vienas klausimas – mūsų šalyje kartingai geriau žinomi kaip pramoga ar kaip sporto šaka?

Šalies kartingų mylėtojų abejones tinklalaidėje „Kita medalio pusė“ išsklaidė daugkartinis Lietuvos ir Baltijos regiono šalių kartingo pirmenybių nugalėtojas, komandos „Paške racing“ pilotas bei treneris Paulius Paškevičius.

„Geras klausimas, – su šypsena veide tinklalaidės vedėjo užklausą sutiko kartingų sporto specialistas. – Iš tikrųjų kartingus kaip pramogą žino ta žmonių grupė, kuri ateina tiesiog pasivažinėti. Tie, kurie užsilieka šioje pramogoje, sužino, kad yra dar vienas laiptelis.

Tarp pramogos ir sporto kartingas labai stipriai skiriasi. Greičio santykis yra nežmoniškai didelis, specializacija ir tobulumo laipsnis yra gerokai didesnis. Manau, kad Lietuvoje žmonės daugiau žino apie pramoginius kartingus, bet jie veikia labai puikiai, nes per juos atsiranda nauji sportininkai.“

Nors nedidelių motorinių transporto priemonių sporto šaka turi savą federaciją (Lietuvos kartingo federacija, – aut. past.) ir nėra priskiriama prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF), pinigai, reikalingi dalyvavimui skirtingose varžybose, kartinguose ne ką mažesni.

„Kaštai labai skiriasi nuo to, kiek tu žadi važiuoti sezono metu ir kiek tu sunaudosi savų išteklių. Viskas dyla, detalės dyla, nes yra daug detalių, kurios yra sukamos – padangos ar kartingo agregatai. Juos turi keisti laiku, nes tu tiesiog nuvažiuoji jų resursą. Dėl to viskas ir išbrangsta. Jei kalbėtume apie rimtą sezoną, turėdamas nuo 30 iki 50 tūkst. eurų gali labai stipriai suvažiuoti“, – dešimtimis tūkstančių eurų profesionalų dalyvavimą Lietuvos čempionate vertino P. Paškevičius.

Dabar jau žiedinių lenktynių trasoje profesionaliai lenktyniaujantis kaunietis pokalbio metu dalijo patarimus prie kartingo nepatogumų priprasti negalintiems mėgėjams. Pasak jo, kelių ar alkūnių skausmų išvengti galima tinkamai susireguliuojant vairo ir pedalų padėti ar dėvint apsaugas.

„Tai labai individualu. Aš, asmeniškai, gyvenime niekada nenaudojau jokių alkūnių apsaugų – kažkaip sugebu įsitalpinti ir man jų nereikia. Mano komandos draugas, atrodo, yra žemesnis ir jam vietos įsitalpinti yra kur kas daugiau, tačiau jis naudoja ir kelių, ir alkūnių apsaugas“, – pasakojo P. Paškevičius.

„Esminis dalykas yra komforto zonos suradimas, – tęsė „Paške racing“ treneris. – Jei man kažkas kliūna, aš pasikeliu vairą aukščiau. Jei jau tos komfortiškos padėties atrasti nepavyksta, patartina naudoti apsaugas, nes vėliau tos vietos nusidaužo, atsiranda mėlynės ir nebegali galvoti apie kitus važiavimus. Šioje situacijoje reikia save prisižiūrėti – negali apsileisti.“

Lietuvos ir užsienio pirmenybių detalės, diskusijos apie pinigus bei verslą kartingų srityje, pamokos mėgėjams, norintiems išmokti teisingai važiuoti kartingu bei dar daugiau šios techninės sporto šakos aktualijų – naujausiame tinklalaidės „Kita medalio pusė“ epizode su Pauliumi Paškevičiumi.