Gamintojų strategija: nuo elektrinių dviračių iki elektromobilių

Prancūzijos „Peugeot“ žinomas kaip automobilių gamintojas. Tačiau ne kiekvienas žino, kad kompanija, savo istoriją pradėjusi nuo kavos malūnėlių gamybos, daugiau nei šimtą metų savo gamoje turi ir dvirates transporto priemones. Dviračiai tobulėja panašiais tempais kaip ir automobiliai, o elektrifikacija kai kuriais aspektais šiuos netgi lenkia.

Daugelį metų „Peugeot“ yra vienas iš elektrinio mobilumo srities lyderių, daug investuojantis į tvarų judėjimą ir elektra varomų transporto priemonių entuziastams siūlantis galybę pasirinkimų: nuo asmeninių ir komercinių automobilių iki elektrinių motorolerių ar dviračių.

Prancūzijos gamintojo gamoje yra tokie elektra varomi modeliai kaip 2020-ųjų Europos metų automobiliu paskelbtas elektrinis e-208 ir kompaktinis miesto visureigis „Peugeot e-2008“ arba komerciniai „e-Expert“ ir „e-Traveller“. Be to, intensyviai kuriamos ir hibridinės pavaros, todėl siūlomas iš tinklo įkraunamas „3008 Hybrid4“, taip pat ir hibridinės 508 modelio sedano ir SW universalo versijos. Tarp pasirinkimų yra visiškai elektrinis motoroleris „e-Ludix“ ir elektra varomi dviračiai.

Kaip niekad reikalingi

Prasidėjus pasaulinei koronaviruso pandemijai ir tebegaliojant rekomendacijoms laikytis fizinės distancijos, elektrinį dviratį labiau nei bet kada anksčiau galima vadinti geriausia viešojo transporto alternatyva, todėl jai gamintojas skiria ypač daug dėmesio.

Anot gamintojo, svarbu ne tik tai, kad elektriniai dviračiai yra tinkami šiuo metu susirūpinusiems savo sveikata. Gyvenantiems miestuose, kurių gatvės pilnos automobilių, tokia transporto priemonė padeda išvengti spūsčių, parkavimo mokesčių ir galvos skausmo ieškant laisvos vietos stovėjimo aikštelėje. Be to, važinėjant dviračiais prisidedama prie aplinkos taršos mažinimo. Galiausiai tokia transporto priemonė leidžia žmonėms būti fiziškai aktyviems. 

Vis daugiau valstybių skelbia apie papildomas finansines paskatas tiems, kurie rengiasi taršias transporto priemones pakeisti tvaresnėmis ir ekologiškesnėmis. Ne išimtis ir Lietuva: įsigyjant elektrinį paspirtuką galima gauti iki 300 Eur kompensaciją, elektrinį dviratį – iki 700 Eur, o elektra varomą motorolerį ar motociklą – net iki 1000 Eur.

Minėtos paskatos Lietuvoje įsigaliojo tik šiemet, tad jų naudą įvertinti dar sunku. Tačiau Prancūzijoje, kurioje tokios lengvatos galioja jau anksčiau, elektrinių dviračių augimas pernai siekė 12 proc., palyginti su 2018 m. Skaičiuojama, kad šioje šalyje iš visų 2,65 mln. dviračių 380 tūkst. yra varomi elektra.

130 metų patirtis

„Peugeot“ turi gilias dviračių gamybos verslo šaknis: tai liudija tiek įprastų, tiek elektrinių dviračių kokybė bei elektrinės daugelio pamėgtų tradicinių modelių versijos. Elektra varomų transporto priemonių dizainą sukūrė „Peugeot“ dizaino laboratorija Prancūzijoje. Vienu įspūdingiausių jos sukurtų dviračių galima vadinti „Neo-retro“ dizaino modelį „eLC01“, kurio klasikinės linijos primena 6–8 dešimtmečiais „Peugeot“ gamintus dviračius.

Kiekvienas dviratis surenkamas gamykloje Prancūzijoje. Nuo pat 2009 m., kai buvo pagamintas pirmasis „Peugeot“ elektrinis dviratis, prancūzai dirba rankomis sukirtę su „Bosch“, kuriam patikėta beveik visų elektra varomų dviračių variklių ir baterijų gamyba.

Elektriniai dviračiai gali visiškai atstoti kasdienę transporto priemonę, priklausomai nuo baterijos talpos, jais galima įveikti 70–130 km.

Verta pabrėžti, kad elektrinis dviratis nebūtinai turi būti miesto gyventojo atributas, jis tinka ir sportui: važiuoti treke, kalnuose ar plentu. Kiekvienai paskirčiai sukurti skirtingi elektrinių dviračių modeliai.