Jie puikiai tinka kasdienėms užduotims atlikti – kompaktiniai universalai paperka savo erdviu salonu ir talpia bagažine, jais patogu važinėti mieste, o ir jų kaina nėra itin didelė.
Visi SUV gerbėjai gali raudonuoti iš įniršio, tačiau ir kiti automobilininkai nėra akli. Net, sakytume, atvirkščiai. Palyginti su SUV, universalai yra taupesni, pigesni ir džiugina geresnėmis važiavimo savybėmis, o nusileidžia tik prastesniu matomumu ir ne tokiu patogiu įsėdimu. Būtent tokie ir yra šie trys ryškiai raudona spalva nudažyti testo dalyviai. Juos surinkome norėdami išsiaiškinti, kuris iš šių kompaktinių universalų yra tikrasis šeiminių automobilių favoritas.
Visi šie smagūs automobiliai turi iki 140 AG pasiekiančius turbobenzininius variklius, komplektuojamus su mechaninėmis pavarų dėžėmis ir priekiniais varančiaisiais ratais. Praktiškumą užtikrina tikrai erdvus salonas su dideliu bagažo skyriumi, o kiekvieno jų kaina neviršija 25 tūkst. eurų.
Ford Focus 1.5 EcoBoost universalo laukia du itin rimti varžovai. Pirmasis yra Kia Ceed SW 1.4 T-GDI universalas – toks Kia hečbekas neseniai teste aplenkė net patį Volkswagen Golf, tad akivaizdu, kad korėjiečiai sieks pergalės ir universalų palyginime.
O štai Seat Leon ST 1.5 TSI yra beveik tas pats Golf, nes ispanų matadoras po kitoniška kėbulo išvaizda turi tokią pačią modulinę bestselerio iš Volfsburgo platformą. Tad Ford laukia tikrai nelengvi išbandymai.
Ford:
Kia:
Seat:
Puikus formatas kiekvienai dienai
Vietos netrūksta nė viename iš šių trijų universalų. Visuose jų sėdėti ant galinių sėdynių patogu ir suaugusiems, bet matavimai patvirtina, kad gale vietos daugiausiai yra Seat universale. Tačiau kur kas svarbiau, kad ispaniško automobilio galinės sėdynės yra pačios patogiausios. Kia ir Ford universaluose sėdima šiek tiek per aukštai – atrodo, kad labiau virš nei pačiame automobilyje. Ir nors Focus turi ergonomines sėdynes su itin daug nustatymų, deja, jos nėra patogios. Sėdynių apmušalai per minkšti, tad ir joms pačioms trūksta geresnio šoninio prilaikymo. Tą patį galima pasakyti ir apie Seat sėdynes – nors šioje komplektacijoje jos vadinamos sportinėmis, mes net nenorime žinoti, kokios yra paprastos sėdynės.
O štai Ceed universale mes jaučiamės išties patogiai – sportiškos jo sėdynės turi standžius apmušalus ir išsiskiria puikiu prilaikymu. Be to, galines Kia sėdynes galima nulenkti santykiu 40:20:40, o Ford ir Seat – tik 60:40. Korėjietiško automobilio bagažinės talpa siekia beveik 1700 litrų, Ford – 1653, Seat – tik 1470.
Techniniai gamintojo duomenys:
Taip jie važiuoja: azartiškai ir greitai
Ford yra vienintelis šio testo dalyvis su trijų cilindrų varikliu, bet tai neturi jokios įtakos jo sugebėjimams. Turbobenzininis 1,5 l motoras jau esant mažiausiems sūkiams itin noriai gena automobilį į pirmyn ir jo įkarštis neatvėsta beveik iki pat sūkių ribotuvo. Tik, palyginti su konkurentų keturių cilindrų varikliais, Focus motoras yra triukšmingesnis ir stipriau vibruoja.
Tad Kia ir Seat varikliai veikia tyliau ir ramiau. Tik 1,5 l Seat motoras visame sūkių diapazone sukasi smagiau nei 1,4 l Ceed variklis, kuris dar ir turi 10 AG mažiau nei konkurentai, todėl nėra toks energingas.
Taip pat inžinieriai turėtų patobulinti galinę Ceed pakabą, nes važiuojant mieste ar nelygiu keliu užmiestyje ji ima triukšmingai bildėti. Be to, jo vairo sistema veikia ne itin tiksliai ir be aiškaus atsako į vairo pasukimą.
O štai Ford vairo sistema suderinta pernelyg aštriai, tad važiuojant tiesiai net ir į pačią mažiausią komandą vairu automobilis reaguoja pernelyg nervingai. Bet štai jo pakaba iš visų trijų šio testo dalyvių yra geriausiai subalansuota. Ji kelio nelygumus sugeria sklandžiai ir nepastebimai, veikdama lyg aukštesnės klasės automobilyje, o keleivių ramybę trikdo tik pačios didžiausios duobės ir kauburiai.
Važiuojant nelygiu keliu pradeda bildėti priekinė Seat pakaba, o galinė tiesiog siūbuoja. Tačiau vairo sistema subalansuota puikiai ir valdymo savybėmis Leon lenkia abu savo konkurentus.
Tiek jie kainuoja: daug, bet ne per daug
Trijų bandytos komplektacijos kompaktinių universalų kaina yra nuo 20 000 iki 25 000 eurų – tai nėra mažai, bet jų komplektacija išties gera.
Įvertinimas
Išvada
Tiesiog neatsistebime, kodėl šie kompaktinės klasės universalai nėra populiarūs. Jie ne tik itin praktiški ir nekainuoja labai daug, bet ir yra be galo smagūs vairuoti. Ieškantiems šeiminio automobilio rekomenduojame juos visus tris, o kurį konkrečiai rinktis, priklauso tik nuo jūsų prioritetų.
**Ekoindekso vertinimo kriterijai:
Šio indekso vertinimas suskirstytas penkių taškų skalės principu – nuo 5 (daugiausiai) iki 1 (prasčiausiai). Taip pat galutiniame vertinime kiekvieno kriterijaus svarba yra skirtinga (pažymėta procentais). Ekoindeksas atskleidžia, koks iš tiesų aplinkai nekenksmingas yra automobilis ir kokias pažangias aplinką tausojančias technologijas jis turi. Šį vertinimą sudaro keturi kriterijai:
1. IŠMETAMŲJŲ DUJŲ VALYMAS. 5 taškai: Euro 6d, elektromobiliai; 4 taškai: Euro 6D temp; 3 taškai: SCR+LNT1*, prie variklio sumontuotas SCR filtras, GPF2**; 2 taškai: SCR filtras/varomi dujomis (LPG arba CNG); 1 taškas: visi kiti. (*LNT: NO2 dalelių surinkimas; **GPF: benzininių variklių kietųjų dalelių filtras).
2. SĄNAUDOS TESTUOJANT/CO2. 5 taškai: iki 100 g/km CO2; 4 taškai: 130 g/km; 3 taškai: iki 150 g/km; 2 taškai: iki 170 g/km; 1 taškas: daugiau kaip 170 g/km.
3. APKROVA EISME (ilgis x plotis x svoris). 5 taškai: iki 6; 4 taškai: iki 12; 3 taškai: iki 15; 2 taškai: iki 18; 1 taškas: visi kiti.
4. SALONO KONDICIONAVIMAS. 5 taškai: CO2 (bazinė įranga); 4 taškai: CO2 (papildoma įranga); 3 taškai: R1234yf su saugumo įranga/elektromobiliai; 2 taškai: R1234yf (su atmosferiniais benzininiais ir turbodyzeliniais motorais); 1 taškas: visi kiti.