Ši Škoda – tiesiog superb!

Kas turi tokį vardą, privalo toks ir būti – tai Škoda Superb ir pademonstravo įveikdama 100 000 km nuotolį.

Super lotyniškai reiškia viršuje, virš, labiau (nei), daugiau (nei). O štai lotyniškos kilmės žodis superb įsiliejo į prancūzų kalbą ir reiškia „šaunus“, „puikus“. „Škoda“ koncerno idėjų generatoriams prireikė nemažai drąsos suteikti tokį vardą savo aukščiausios klasės modeliui. Be to, būtent taip čekai prisiminė ir pagerbė nuo 1934-ųjų iki 1949-ųjų gamintą Superb modelį. Tai buvo galingas ir elegantiškas prabangus limuzinas su šešių ir aštuonių cilindrų varikliais.

Didysis čekas: Superb modelis yra 4,86 metro ilgio. Tamsiai mėlyna lavos spalva su metalo žvilgesiu puikiai dera su 17 colių aliumininiais ratlankiais

Mūsų testuotas Superb nėra vien tik prieškario metų pirmtako atkartojimas, tai didelis, impozantiškas, šiuolaikinis vidutinės klasės automobilis, kurio ilgis net 4,86 metro. Metalo žvilgesiu spinduliuojanti tamsiai mėlyna lavos spalva išryškina lieknas, madingas kėbulo formas. Automobilyje yra keletas gyvenimą palengvinančių elementų: sekvencinė DSG transmisija, trijų zonų automatinis kondicionierius, šildomas priekinis stiklas, „Canton“ garso aparatūra, kablys priekabai, priekiniai parkavimo jutikliai.

Greita patikra: pirkti ar nepirkti?

Negali būti jokių abejonių – pirkti. Ieškantiems erdvaus, gerai atrodančio sedano už padorią kainą Škoda Superb yra puikus pasirinkimas. Benzininį 1,4 litro darbinio tūrio motorą dabar pakeitė 1,5 litro TSI variklis, taip pat pasiekiantis 150 AG. Stebėtina tik tai, kad Škoda dažnai vis dar yra nepagrįstai nuvertinama.

Testo pradžia

O prasidėjo ši ilgalaikė odisėja 2016 m. gruodžio 12 dieną. „Jis tikrai vertas numylėtinio vardo“, – tokį pirmąjį įrašą randame testo dienoraštyje. „Jis gerai atrodo, siūlo sočiai vietos, o ir jautiesi jame puikiai“, – tai kito sužavėto bandytojo įrašas. Toliau – dar gražiau: „Beveik tobulas sedanas, neperžengęs modernumo ribos“.

Tipiška Škoda: Superb modelis – aiškus ir funkcionalus, prietaisų skydelis – nepriekaištingas

„Kitaip nei ankstesnės kartos modelis, mūsų testuotas Superb turi komfortišką pakabą. Ypač tai justi, kai važiuojama įjungus švelniai sūpuojantį „Comfort“ režimą – tada Superb primena didžiuosius dešimtojo dešimtmečio pabaigos prancūziškus modelius“, – teigia frankofilu vadinamas mūsų kolega.

Erdve ant galinių sėdynių Superb gali lengvai varžytis su bet kuriuo aukščiausios klasės sedanu

Santykinai dideliam sedanui lyg ir mažokas 1,4 litro TSI variklis sulaukė visų mūsų pagyrimų, na, gal tik su nedidelėmis išlygomis. „Žemam sedanui greitai kelionei pakanka ir menkų 150 AG“, – mano vienas bandytojų, pats asmeniškai važinėjantis daugiau galios turinčiu BMW.

Labai praktiška: atrodo it būtų klasikinis sedanas, o iš tikrųjų tai hečbekas su milžinišku pakeliamu bagažinės dangčiu. Bagažinės talpa siekia nuo 625 iki 1760 litrų

„Mažojo TSI motoro visiškai pakanka, jis temperamentingas, dirba tyliai. O ir degalus naudoja saikingai“, – apibendrina dar vienas mūsų bandomojo testo vairuotojas. Ir tai tikra tiesa. Didysis Škoda sedanas 100 km kelio vidutiniškai sunaudodavo 8,7 litro benzino, tad pripildžius pilną 66 litrų talpos baką buvo galima įveikti net 750 kilometrų. Taigi net neverta galvoti apie dyzelinę automobilio versiją.

Tobulėti yra kur

„Dekra“ atstovas ir „Auto Bild“ redaktorius tyrinėja dugno ertmes

Septynių laipsnių pavarų dėžės su dviguba sankaba. Iš pradžių vienas testuotojų su palengvėjimu konstatavo: „DSG gerai perjungia pavaras, tad tegu taip būna ir toliau“. Deja, netrukus senosios DSG bėdos mūsų testuojamą Superb vis dėlto prisivijo. „Ši pavarų dėžė mieste tik erzina“, – toks įrašas atsirado testo dienoraštyje odometrui rodant 13 505 km. „Šiek tiek intensyviau įsibėgėjant, dažnai prasisuka varantieji ratai – ir taip nutinka važiuojant sausa kelio danga. Ko ir norėti – juk tai DSG!“ – byloja įrašas, įveikus 32 596 km. Odometrui užfiksavus 97 020 km, testo dienoraštyje perskaitome, kad „sankaba vis labiau trūkčioja, pavarų dėžė lėtokai perjungia pavaras“.

Aprasoję stiklai. Ryte užvedus automobilį erzino, ypač paskutiniosiomis testo dienomis. Priežastis: oro kokybės jutiklio gedimas. Jei būtume važinėję toliau, baudos taškų būtų buvę daugiau.

Atsikabinęs lynas, atrakinantis dešinės galinės sėdynės atlošo fiksavimą. Dėl to atlošo atlenkimo funkcija neveikia.

Prispausti laidai. Prie abiejų galinių žibintų tarp kėbulo ir žibintų sandariklių pernelyg užspausti laidai. Gedimų gal ir nereikia tikėtis, bet padaryta gali būti ir geriau.

Šiek tiek drėksta. „Dektra“ ekspertas ne visai palankiai vertino ant kairiojo priekinio amortizatoriaus matomus alyvos rasojimo požymius. Dešinysis amortizatorius buvo sausas.

Galiniai stabdžių diskai ir trinkelės buvo pakeistos nuvažiavus 62 294 km. Priekyje pakeistos tik stabdžių trinkelės.

DSG, kaip ir kita techninė įranga, paimta iš „Volkswagen“ lentynėlės. Škoda Superb, kaip ir Audi A3, Seat Leon, VW Golf, Passat ir daugelis kitų šio koncerno automobilių, sukonstruotas MQB platformos pagrindu. Šiai konstrukcijai naudojama DSG transmisija yra ginčytinas dalykas, kuris ne kiekvienam patinka. Kita vertus, su šia pavarų dėže daug kas gali ir susidraugauti. Taigi DSG bėdos nėra būdingos vien tik Škoda automobiliams. Apie tai reikėtų pagalvoti prieš renkantis kainoraštyje išvardintus papildomos komplektacijos elementus.

Kad ir kaip būtų, DSG buvo vienintelis esminės kritikos strėlių sulaukęs automobilio mazgas. Šiaip jau Superb ilgalaikį testą įveikė labai solidžiai ir ramiai, o bandytojai tik gėrėjosi šiuo modeliu. Testo pradžioje, nuriedėjus 2802 kilometrus, vienas mūsų kolegų požeminiame garaže su atidarytu bagažinės dangčiu įvažiavo į stulpą ir „išnarino“ stoge įmontuotus vyrius. Po remonto toje vietoje retkarčiais pasigirsdavo švilpimas. Įveikus 62 294 km, vadovaujantis techninės priežiūros instrukcijomis, buvo pakeistos priekinės ir užpakalinės stabdžių trinkelės bei galiniai stabdžių diskai.

O šiaip daugiau nieko ypatingo neprireikė. Sakytume net priešingai, iki pat testo pabaigos Superb išlaikė savo variklio jėgą, išsaugojo formą, „liko nepaveiktas ilgo nuotolio išbandymų, salonas atrodė taip pat puikiai, kaip ir testo pradžioje“, – teigė vienas vairuotojų, automobiliu įveikus 99 528 km.

Kelionės žurnale nuosekliai kaupėsi vien tik pagiriamieji žodžiai. „Nuostabus, nepagrįstai nuvertintas automobilis“, – byloja vienas pagiriamųjų dienoraščio įrašų. „Ką geresnio gali pasiūlyti VW Passat? Ir kam galvoti apie A6?“, – skaitome sau ir kitiems bandytojams užduodamą mūsų kolegos klausimą. Čekų gamintojų sukurtą puikų automobilio įvaizdį ir kokybišką darbą patvirtino ir baigiamasis patikrinimas. Per vieną paskutinių šio mūsų ilgalaikio testo kelionių, siekiant galutinai išmatuoti degalų sąnaudas, šis tas nutiko: dėl suplyšusio sandariklio, kainavusio vos 4 eurus, nutekėjo aušinimo skystis prie vandens siurblio. Pavyzdingam „jaunuoliui“ šis neplanuotas vizitas į automobilių dirbtuves turėjo šiokių tokių pasekmių – tvirtas šešetukas buvo sugadintas minuso ženklu.

Įvertinimas