Tik du mėnesiai beliko iki liepos 17-20 dienomis Palangoje vyksiančių „Aurum 1006 km lenktynių“, tituluojamų kaip didžiausias automobilių žiedinių lenktynių festivalis Baltijos šalyse. Šiemet tai bus jubiliejinės, 20-asis renginio istorijoje varžybos, kurioms dabar įtemptai ruošiasi kelios dešimtys šalies ir užsienio komandų.
„Aurum 1006 km lenktynėse“ startuos ir viena greičiausių šalies žiedo lenktynininkių Indrė Senkutė-Gedgaudienė.
„Nepavadinčiau savęs „Aurum 1006 km lenktynių“ veterane, – sako žavi šviesiaplaukė, 30-ojo slenksčio dar neperkopusi sportininkė. – Jubiliejinės, 20-osios lenktynės Palangoje, man bus tik penktosios, o žiedinių lenktynių trasose pasitinku jau šeštąjį sezoną.“
Indrė neslepia, jog į automobilių sportą atėjo kaip vairuotoja iš gatvės, anksčiau neieškojusi laimės kartingų ar kitose automobilių sporto šakose.
Tad galimybė konkurencingai varžytis su kitais, labiau patyrusiais žiedinių lenktynių dalyviais merginai yra didelis laimėjimas.
Šešiolikmetė Indrė debiutavo lenktynėse slalomo trasoje, tačiau didelė sėkmė iškart neaplankė, o pirmasis su bendraklasiu įsigytas automobilis atlaikė tik ketverias varžybas. Tačiau lenktynių bacila pasirodė beesanti neįtikėtinai gaji: vos gavusi vairuotojos pažymėjimą Indrė vėl atsidūrė slalomo trasoje.
Dabar jau daugelį arenų išbandžiusios I. Senkutės nuomone, didžiausias sportininko egzaminas bei piloto parengties įrodymas – maratoninės lenktynės Palangoje.
„1000 km lenktynės Palangoje išsiskiria tuo, jog čia kiekviena sportininko klaida gali lemti varžybų pabaigą ne tik tau, bet ir kitiems ekipos pilotams ir visai daug triūso įdėjusiai mechanikų komandai, – sako Indrė. – Būtent dėl šios priežasties atsakomybė vairuoti automobilį Palangoje kur kas didesnė, nei eilinėse žiedinėse lenktynėse, kur viskas yra tik tavo vienos rankose.“
Indrės pasirodymų 1000 km lenktynėse linija – gana banguota. Čia ją lydėjo ir sėkmė, ir vieta ant nugalėtojų pakylos, ir apmaudžios nesėkmės, kai iki finišo buvo likę, kaip sakoma, tik ranka paduoti.
I.Senkutė Palangos maratone debiutavo 2014 metais kartu su unikalia, išimtinai moteriška „Sostena Renault GSR – Sport Team“ komanda.
„Tai buvo ekipa, kurią sudarė vien moterys. Pradedant jos vadove, mechanikėmis ir baigiant vairuotojomis. Tai buvo įsimenantis projektas, o aš įgijau galimybę pirmą kartą vairuoti ką tik iš gamyklos, išimtinai sportui parengtą „Renault“. Sportiniai stabdžiai, sekvencinė pavarų dėžė ir kiti svarbūs agregatai,“ – to ir šiandien pamiršti negali sportininkė iš Kauno.
2016 m. – pirmasis startas su „Helios Sport“ ir su „Honda Civic Type-R“.
„Važiavome gana užtikrintai, turėjome puikią poziciją savo klasėje, tačiau iki finišo likus vos pusvalandžiui sustreikavo variklis. Tą akimirką varžybos ir baigėsi“, – neliedama apmaudo prisimena Indrė.
Apmaudauti tikrai nėra pagrindo, nes, kaip teigia pati sportininkė, ji labai dėkinga komandai ne tik už svetingą priėmimą ir pasitikėjimą, bet ir už… vyrą.
„Su savąja klaipėdiečių vyrų komanda Karolis pakvietė mane kartu važiuoti „ENEOS 1006 km lenktynėse“. Tada pradėjome daugiau bendrauti ir kažkaip prisibendravome“, – juokiasi I. Senkutė- Gedgaudienė, kuriai iki šiol lenktynės, automobiliai ir niekada nedingstantis adrenalinas yra tai, kas juos su vyru labiausiai vienija.
2017-aisiais dar vienas, antrasis Indrės startas su „Helios Sport“ ir „Honda Civic Type-R“. Tačiau po susidūrimo trasoje lenktynės baigėsi gana anksti.
Pernai Indrė startavo su 222 komanda ir vairavo „Volkswagen Scirocco“ automobilį.
„Pagaliau ir pirmasis podiumas. Finišo liniją kirtome laimėdami trečiąją vietą klasėje ir 12-ąją bendroje įskaitoje! Pernai buvau vienintelė moteris, kopusi ant apdovanojimų pakylos“, – to jausmo I. Senkutė nepamiršo ir šiandien, rengdamasi po poros mėnesių prasidėsiančioms jubiliejinėms, 20-osioms „Aurum 1006 km lenktynėms“.
Igorio Sidunovo ruoštas automobilis važiavo išties puikiai, o komandos vairuotojai buvo greiti ir stabilūs.
„Nedarėme jokių klaidų, mechanikai greitai ir tiksliai darbavosi aptarnavimo zonoje, o šios lenktynės ypatingos ir tuo, jog man pirmą kartą buvo patikėta jas pradėti, – sako Indrė. – Lenktynių startas – nemenkas iššūkis ir didžiulė atsakomybė. Juk po tavęs laukia dar trys lenktynininkai, o menkiausia tavo klaida gali atimti iš jų tokią galimybę… Iš vakaro sunku buvo užmigti, o atsisėdus į automobilį prieš startą nelengva nulaikyti virpančias rankas…“
Tačiau visa tai – jau istorija.
Šiemet I.Senkutė-Gedgaudienė „Aurum 1006 km lenktynėms“ rengiasi su „DOCK Craft Beer & Burgers by 222“ komanda, kurios lenktynininkai į trasą išvairuos tą patį, kaip ir pernai, I. Sidunovo automobilių maratonui parengtą „Volkswagen Scirocco“.
„Tikiuosi mūsų palapinėje bus daug burgerių, daug a**** ir daug šviesų, – neslepia optimizmo Indrė. – Džiaugiuosi, kad išlaikėme puikų kontaktą ir antrus metus startuosime toje pačioje komandoje su gerokai patobulintu „Scirocco“.
O jį vairuos irgi gerai susistygavę, vienas kitą iš pusės žodžio suprantantys I. Sidunovas, Justas Grendelis ir viena greičiausių šalies žiedo lenktynininkių I. Senkutė-Gedgaudienė.
Organizatorių nuotr.
www.auto-bild.lt