Aštuntosios kartos sportinio automobilio ikona „Porsche 911“ pirmą kartą buvo parodyta Los Andželo automobilių parodoje 2018-ųjų pabaigoje. O „Porsche“ gerbėjams iš Lietuvos teko sudalyvauti neeilinėje šio modelio premjeroje. Balandžio 2-ąją „Porsche“ gerbėjai specialiai užsakytu lėktuvu išvyko į Vokietiją.
„Esame surengę daugybę naujų modelių pristatymo renginių netikėtose vietose, tačiau šis kol kas – vienas įspūdingiausių. Visoms naujojo 911 galimybėms ir savybėms pademonstruoti uždaros renginio erdvės nebūtų pakakę, todėl pasirinkome naują pristatymo formatą – kartu su „Porsche“ gerbėjais keliavome į Leipcigą. Čia esančioje gamykloje jie buvo supažindinti su 911 ir išbandė jo galimybes“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
„Porsche 911“ besidomintys vairuotojai dalyvavo ne tik specialiame šio modelio pristatyme gamykloje, bet ir išbandė jį Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) sertifikuotoje 3,7 km ilgio lenktynių trasoje. Kasdien joje ratus suka įvairiausi „Porsche“ automobiliai ir prototipai – ilgos tiesiosios bei įvairūs posūkiai leidžia įvertinti visas jų savybes.
„Porsche“ gamykloje esančią trasą projektavo Hermannas Tilke – žmogus, kurio rankomis nubraižyti ne vienos „Formulės 1“ trasos kontūrai. Į Leipcigo trasą jis įkomponavo 11 gerai žinomų atkarpų iš kitų lenktynių trasų – vietą čia rado klasikiniai Japonijos „Suzuka“ trasos S formos posūkiai, greitoji „Parabolica“ iš Italijos „Monza“ trasos ar „Loews“ plauko formos posūkis, identiškas esančiam Monte Karlo trasoje.
Pati gamykla Leipcige buvo atidaryta 2002 m., joje šiuo metu kuriami „Macan“ bei „Panamera“ modeliai.
Greitesnis ir išmanesnis
Naujasis „Porsche 911“ pratęsia unikalią gamintojo tradiciją – kurti technologiškai pažangius automobilius nenutolstant nuo tradicijų. Šis modelis, kaip ir visi kiti per daugiau nei pusšimtį metų sukurti 911, yra atpažįstamas iš tolo, tačiau jo variklis, pavarų dėžė bei kitos sistemos – aukščiausių įvertinimų verti inžineriniai šedevrai.
Modelis pristatomas su kupė ir kabrioleto kėbulais. Juose montuojami naujos kartos šešių cilindrų opoziciniai varikliai – jų galia, lyginant su pirmtakais, išaugo 22 kW (30 AG), iki 331 kW (450 AG), o didžiausias sukimo momentas padidėjo 30 Nm (iki 530 Nm). Jis pasiekiamas itin plačiame diapazone, nuo 2 300 iki 5 000 variklio aps./min.
„Porsche 911“ interjere įmontuotas 10,9 colio įstrižainės lietimui jautrus ekranas, kuriame įdiegta „Porsche Communication Management“ (PCM) programa galima greitai ir intuityviai galima valdyti visas automobilio funkcijas. Sėdynės dabar įmontuotos 5 mm žemiau nei ankstesniame modelyje, dėl atnaujinto dizaino jos yra patogesnės ir apie 3 kg lengvesnės.
Iš viso „Porsche“ pagamino 1 049 330 pirmųjų septynių kartų 911 modelių nuo pat debiuto 1963 m. Pats sėkmingiausias buvo pastarosios kartos modelis – 217 930 jų išvažiavo į gatves nuo 2011 iki 2018 m.
Gamintojo nuotr.
www.auto-bild.lt