Universalas su itin galingu varikliu – taip apibūdinama „karščiausia“ Seat markės versija Cupra. Šį Leon mes išbandėme itin greitoje trasoje – kaip ir dera patiems greičiausiems automobiliams.
Languota vėliavėlė turi neįtikėtiną energetinį užtaisą – vos tik paspaudi tokiu ženklu pažymėtą mygtuką, naujojo Leon ST Cupra važiavimo režimas neatpažįstamai pasikeičia. Akceleratorius akimirksniu tampa aštrus lyg gyvatės dūris, amortizatoriai pasidaro kieti lyg medis, o aplinką sudrebina grėsmingas garsas – jis pasirengęs kovai. Jo tikslas vienas – aplenkti Porsche ir kitus „tikrus“ sportiškus automobilius. Bet ar jis tikrai sugebės jiems prilygti? Ir ar ne per didelė jo bagažinė? Na ne, nes mes juk kalbame apie 300 AG, kurios puikiai tvarkosi su šia užduotimi. Taip pat čia yra DSG automatinė dviejų sankabų pavarų dėžė, galima užsisakyti visų ratų pavarą ir sumontuoti itin kibias ir sportiškas „Michelin Pilot Sport Cup 2“ padangas (drauge su kitokiais ratlankiais, papildoma apdaila ir „Brembo“ stabdžių sistema jos papildomai kainuoja 3781 eurą). Iš tiesų, techniniai duomenys yra itin daug žadantys – iki 100 km/h įsibėgėdamas per mažiau nei 5 sekundes, jis yra greičiausias Leon ST šeimos atstovas, kuris pasiekia maksimalų 250 km/h greitį. O kaip visa ši galia atsispindi tikrovėje, atskleis „Auto Bild“ testas.
Kaip ir kiti šios lygos automobiliai, taip ir Seat turi įveikti greito važiavimo trasa testą. Ir čia jis pademonstruoja puikią formą – pasiekęs 1:36,88 laiką, jis nusileidžia tik penkiems patiems greičiausiems kompaktinės klasės automobiliams (rezultatus žiūrėkite dešinėje). Bene labiausiai prie puikaus rezultato prisidėjo galingas TSI variklis. Dviejų litrų darbinio tūrio variklis ir masyvi turbina – ši kombinacija sukuria efektyvų 380 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas esant mažiau nei 2000 aps./ min. Prie puikios dinamikos prisideda ir visų ratų pavara, leisdama Seat įsibėgėti efektyviai be nereikalingo ratų praslydimo. Greičių dėžė pavaras perjungia efektyviai, nors ir be didesnio azarto. Šiame sportiškame teste vienintelis jos trūkumas – DSG dėžė visada stengiasi jungti aukštesnę pavarą – itin sportiškam automobilio charakteriui kur kas labiau tiktų, jei būtų palaikomi didesni sūkiai. Iš kitos pusės Leon neįtikėtinai efektyviai priešinasi jį į išorę bandančioms išstumti išcentrinėms jėgoms.
Padangos užtikrina neįtikėtinai gerą sukibimą, o automobilis nedaug pradeda slysti į išorę tik greitai įveikdamas posūkius ir kai šie yra aštrūs. Taip pat Cupra elgesys nedaug pasikeičia net ir į bagažinę pridėjus daiktų – valdymas visada nuspėjamas ir užtikrintas, net ir kai stabilumo sistema yra atjungta. Taip pat automobilis itin tiksliai reaguoja ir į pačias menkiausias komandas vairu, o kibios padangos užtikrina puikų stabdymo kelią: važiuojant 100 km/h greičiu sustoti šiam Porsche persekiotojui užtenka vos 33,1 m – pačiam Porsche reikia tik maždaug vienu metru mažiau. Oi, vos nepamiršome – ST universalo bagažinės talpa siekia net 1470 l – čia jis 911 ir kompanijai rodo didelę nosį.
IŠVADA
Na, gerai – iki Porsche jam vis dėlto dar trūksta. Mūsų matavimai atskleidžia, kad Seat Leon Cupra atsilieka nuo tokių galingų modelių kaip 911 ir kompanija, bet tarp kompaktinės klasės atstovų jis yra tarp lyderių. Leon yra labai greitas, bet važiuojant to nesijaučia, nes šio automobilio esminė paskirtis – užtikrinti stabilų ir greitą važiavimą praktiška transporto priemone. Tiesa, emocijų galėtų būti ir šiek tiek daugiau.
ABL, 2017 m. Nr.7