Pirmą kartą surengtuose Komercinio automobilio vairuotojo rinkimuose nugalėjo įmonės „Sinbadas“ atstovas Justinas Balandis. „Fiat Professional“ organizuotame konkurse pretendentams į titulą teko ne tik spręsti įvairias teorines užduotis, bet ir įveikti praktikos egzaminą naujausiais „Fiat Professional“ komerciniais automobiliais.
„Komercinius automobilius valdo vairuotojai-profesionalai – tai yra darbas, kurį jie atlieka kiekvieną dieną, per metus įveikdami tūkstančius kilometrų. Visi dalyviai puikiai atliko teorines užduotis, pademonstravo savo įgūdžius praktinėse rungtyse ir pagilino žinias apie saugų vairavimą, kurio svarba šiandieniniame eisme labai didelė. „Fiat Professional“, kaip organizatorius, ypatingai džiaugiasi šiuo konkursu: jo metu rastas geriausias komercinio transporto vairuotojas, o mes visi galėjome įsitikinti, kokie profesionalai valdo jiems patikėtus automobilius“, – sakė Laurynas Boguševičius, „Fiat“, „Alfa Romeo“ ir „Jeep“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse.
Sėkmė – ne atsitiktinė
Pirmųjų Komercinio automobilio vairuotojo rinkimų laimėtoju tapęs J. Balandis džiaugėsi titulu ir pažymėjo, jog pagrindinė tokių konkursų nauda – asmeninis tobulėjimas. Renginyje gauti įgūdžiai bei patirtis pravers kasdieninėse situacijose tiek darbe, tiek po jo.
„Tokio tipo konkursai yra ne tik įgūdžių patvirtinimas, tačiau ir jų pastiprinimas – varžybos tikrai nebuvo lengvos. Mes treniruojamės kiekvieną dieną, nes važinėjame judriomis gatvėmis ir turime ne tik žinoti Kelių eismo taisykles, sekti jų atnaujinimus, bet ir mokėti valdyti automobilį įvairiomis sąlygomis. Aišku, yra malonu, kai supranti, kad ilga darbo patirtis jau daug ko išmokė ir, nė neabejoju, dar išmokys ateityje“, – džiaugėsi Justinas Balandis.
Įmonės „Sinbadas“ vadovo Arūno Juškevičiaus teigimu, nebuvo klausimų, kas iš kolegų dalyvaus šiame konkurse. „Justinas yra puikus vairuotojas ir vienbalsiai nutarėme, kad dalyvauti turi būtent jis.“
Balandis pažymėjo, kad konkurencija konkurse buvo itin arši – tą atspindi ne tik minimalūs atstumai tarp rezultatų praktiniuose važiavimuose, bet ir mažiausi įmanomi skirtumai sprendžiant teorijos uždavinius. „Visos užduotys reikalavo greitos reakcijos ir atidumo, visgi paskutinė buvo sunkiausia. Turėjome, važiuodami atbulai, paliesti gairelę, tačiau jos nenuversti. Tai įrodo, kokio aukšto profesionalumo tikėtasi iš šių rinkimų dalyvių.“
Pasak A. Juškevičiaus, būtų puiku, jei tokia vairavimo kultūra, kokia buvo renginyje, lydėtų ir kasdieniuose keliuose. „Tiesa, kad turime tobulinti infrastruktūrą: kelius, jų ženklinimą, dangą. Visgi norėčiau atkreipti dėmesį ir į vairavimo kultūrą, kuri tikrai dar galėtų gerėti. Aišku, po truputį judame į priekį: žmonės daugiau keliauja, vairuoja Vakarų Europos keliuose ir mokosi. Progresas jaučiamas – ir tai džiugina – tačiau dar turime, kur tobulėti.“
Nuo nugalėtojo nedaug atsiliko ir įmonės „Komstrata“ atstovas Domas Šimkus, o trečiąją vietą laimėjo bendrovės „Manjana“ atstovas Juozas Sedleckas. Specialiais prizais buvo apdovanoti ne tik trys aukščiausias vietas užėmę vairuotojai, bet ir jų atstovaujamos įmonės.
„Įmonės, delegavusios į Komercinio automobilio vairuotojo rinkimus savo vairuotojus, gavo šansą pasivaržyti tarpusavyje. Turbūt ne prizai čia svarbiausi – kur kas svarbesnės galimybės kelti savo įmonės vairuotojų kvalifikacijos lygį bei motyvaciją. Tikėtina, kad šis konkursas taps tradicinis: jo organizatoriai tikisi, jog jau kitais metais kompanijos, siekdamos, kad būtent jų ambasadorius nugalėtų konkurse, surengs ir atrankas savo įmonių viduje“, – sakė L. Boguševičius.
Meistriškumą atskleidžiančios rungtys
Dėl teisės vadintis geriausiu Lietuvos komercinio transporto vairuotoju varžėsi 25 dalyviai. Jau pirmojoje teorijos rungtyje jie turėjo demonstruoti ne tik savo žinias, bet ir gebėjimą greitai mąstyti: atsakymams į 40 klausimų pateikti buvo skirta tik 20 minučių.
30 klausimų apie Kelių eismo taisykles parengė valstybės įmonės „Regitra“ specialistai, o dar 10 – „Ecodriving LT“ specialistai.
„Šiuolaikinis vairuotojas, o ypač vairuotojas-profesionalas, kasdien aktyviai dalyvaujantis eisme, susiduria su daugybe iššūkių, iš kurių bene svarbiausias – kaip krovinį pristatyti laiku ir saugiai. Tad toks konkursas, kuriame vairuotojai gali prisiminti galbūt šiek tiek primirštas žinias ir palavinti savo įgūdžius, yra labai naudingas“, – teigia „Ecodriving LT“ direktorė Vaida Balčiūnienė.
Boguševičius priduria, kad nuolat įvairiais būdais savo įgūdžius tobulinantys vairuotojai-profesionalai itin vertingi įmonei, nes įprastai kokybiškiau atlieka jiems patikėtas užduotis. Tuo pačiu geresnių vairuotojų dėka gali būti užtikrintas didesnis saugumas šalies keliuose.
Patyrę įmonės specialistai parengė ne tik dešimt teorijos klausimų, bet ir keturias praktinio važiavimo rungtis, kuriose atsiskleidė vairuotojų sugebėjimai tiksliai ir greitai reaguoti į įvairiausias situacijas.
Praktinėje dalyje vairuotojams teko demonstruoti savo meistriškumą vairuojant modernius „Fiat Ducato“ ir „Fiat Doblo“ komercinius automobilius. Dvi rungtys buvo skirtos patikrinti vairuotojų sugebėjimą greitai ir tiksliai įveikti organizatorių parengtą trasą, o kitos dvi atskleidė, kaip juvelyriškai vairuotojai valdo automobilį ir jaučia jo matmenis.
Konkurso nugalėtojai buvo renkami priskyrus teorinių rungčių atsakymus, paverstus baudų (arba premijų) sekundėmis, ir susumavus jose pasiektus rezultatus su praktinių važiavimų laiku. Nugalėjo geriausią bendrą rezultatą pasiekęs vairuotojas.
Tarptautinei įmonių grupei „Modus Group“ priklausanti bendrovė „Autobrava“ yra įgaliotoji „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ atstovė Baltijos šalyse, taip pat atstovaujanti „Jeep“ prekių ženklą Lietuvoje ir Latvijoje. Įmonė užsiima prekyba naujais „Fiat“, „Fiat Professional“, „Alfa Romeo“ ir „Jeep“ automobiliais, šių bei „Chrysler“ ir „Dodge“ automobilių remontu, prekyba atsarginėmis dalimis ir aksesuarais.
www.auto-bild.lt