Šis japoniškas miesto visureigis jau daug metų yra tarp patikimiausių. Ieškantiems naudoto automobilio tai ypač svarbus privalumas.
Nepriekaištingas SUV?
Subaru Forester lenkia konkurentus patikimumu, tinka visiems gyvenimo atvejams, yra greitas, tačiau nėra populiarus. Galbūt dėl brangios eksploatacijos? Pažiūrėkime, ar tai tiesa.
Forester, išvertus iš anglų kalbos, reiškia „miškininkas”. Tačiau reikia pripažinti, kad aprašant antros modelio kartos variantą su 2.0 turbininiu varikliu „miškininkas” tikriausiai pasiklydo. Užuot plušėjęs miško tankmėje, jis siaučia miesto džiunglėse, o greitkelyje nušluosto nosį daugumai automobilių.
Nieko keista. Reikia suvokti, kad Forester nėra visureigis. Tai SUV – automobilis, skirtas patogiai važinėti kasdien ir retkarčiais išvažiuoti į bekelę. Tuo labiau kad Turbo versija net neturi žemesnės pavaros. Ją turėjo tik automobilis su dyzeliniu 2.0 varikliu, kurio galia – 125 AG (nuo 2005 m. – 158 AG), mechanine greičių dėže. Beje, reikia pripažinti, kad jis daug geriau pritaikytas važiuoti bekele.
Forester privalumas – geros važiavimo savybės
Dėl 177 „arklių” nuolat varomų keturių ratų Turbo versija (modelis žymimas XT) neblogai susitvarko bekelėje. Vis dėlto ilgai intensyviai važiuoti tokiais keliais nerekomenduojama – gali sugesti viskozinė mova. Važiuoklė – vienas didžiausių Forester privalumų.
Palyginti su kitais visais ratais varomais automobiliais, Forester juos pranoksta puikiai paskirstyta mase. Keturių cilindrų „Boxter” variklis – trumpas ir plokščias, tad svorio centras yra žemai. Vairuotojas, važiuodamas dinamiškai, jaučiasi labai saugiai nepaisant oro sąlygų. Beje, pasirinkti tokį važiavimo būdą gundo ir standi pakaba. Forester 2.0 Turbo galimybės yra didelės – iki 100 km/h automobilis su mechanine pavarų dėže įsibėgėja per 8,3 s ir pasiekia maksimalų 202 km/h greitį.
Jei kažkam to nepakanka, nuo 2004 m. buvo pasiūlyta 2.5 XT versija, kurios variklio galia iš pradžių siekė 210 AG, o vėliau buvo padidinta iki 230 AG. Iki 100 km/h toks automobilis įsibėgėja per 6,3 s, o nemaža prošvaisa (19 cm) leidžia drąsiai užvažiuoti ant aukštų kelkraščių.
Originalių detalių kainos gerokai sumažėjo
Tačiau ar brangu išlaikyti Forester? Jo kaina panaši į konkurentų, tačiau eksploatacija akivaizdžiai priklauso nuo automobilio būklės. Tinkamai prižiūrimas Forester beveik negenda – tai patvirtina testai. Tačiau jei susidomėsite egzemplioriais, kurių rida apie 100 tūkst. km, neilgai laukus gali tekti išleisti nemažai pinigų būtiniausiam remontui.
Tarkim, pakeisti pagrindinį variklio dirželį ir žvakes, be to, gali prireikti keisti galinius savaime susireguliuojančius amortizatorius (vidutiniškai išlaiko 100–150 tūkst. km) – tai remontas, kainuojantis ne vieną ir ne du tūkstančius litų. Tad prieš perkant Forester, kurio rida per 100 tūkst. km, reikia tvirtai žinoti, ar esate pasiruošę tokioms būtinoms išlaidoms.
Vis dėlto jei kalbėtume apie kasdienę eksploataciją, Forester savininkas į servisą atvažiuoja tik periodiškai patikrinti automobilio – ne dažniau.
Leonas Paplauskas
„Auto Swiat” nuotr.
Išvada
Antros kartos Subaru Forester genda dar rečiau negu pirmos. Variklis ir pavarų dėžė veikia be priekaištų. Tiesa, gali sugesti viskozinė mova, tačiau laikantis gamintojo nurodymų (visos padangos privalo būti vienodos) tai nutinka retai. Elektros sistema taip pat be priekaištų. Vertingas patarimas – vengti automobilių iš JAV, nes jie dažnai būna stipriai daužti.
Salonas
Puiki ergonomika, bet be vizualių delikatesų
Forester II salonas gana komfortiškas ir erdvus. Beje, jis surinktas ant tos pačios platformos kaip ir Impreza, tačiau erdvei salone tai įtakos neturi. Sėdima gana aukštai, virš galvų lieka nemažai laisvos vietos. Vairuotojas jaučiasi nevaržomas, gali visomis kryptimis reguliuoti sėdynę ir vairą, yra užtikrintas geru matomumu.
Automobilis turi būtiniausius komforto elementus – kondicionierių, elektros įrangą, borto kompiuterį, vairuotojo porankį. Garso izoliacija neideali, bet šį nedidelį trūkumą atperka maloniai dirbantis variklis. Apdailos kokybė išlieka nepriekaištinga net ir po kelerių eksploatacijos metų. Be to, salone rasite ir keletą praktiškų dėtuvių.
Modelio istorija
1997 m. rugsėjis. Pirmos kartos Forester debiutas Europoje.
1998 m. pavasaris. Pristatyta turbo versija su 2.0/170 AG varikliu.
2002 m. ruduo. Antros kartos Forester debiutas. Pristatytos 2.0 X ir 2.0 XT versijos.
2005 m. vasara. Modelio atnaujinimas, variklio 2.0/158 AG pasirodymas. Metais anksčiau pristatytas 2.5 Turbo variantas.
2008 m. pavasaris. Pasirodė trečios kartos Subaru Forester.
Privalumai
Praktiškas ir patikimas
Geri opoziciniai varikliai
Puiki visų varančiųjų ratų pavara
Trūkumai
Neįspūdingas dizainas
Brangūs galiniai amortizatoriai
Dažnai susidėvi sankaba
Subaru Forester 2.0 XT (2003 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 290
Galiniai žibintai (vnt.) 550
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 75
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 60
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 75
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 70
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 410
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 305
Sankabos komplektas 405
Priekinis sparnas 280
Techniniai Subaru Forester 2.0 XT (2003 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4450
Plotis (mm) 1735
Aukštis (mm) 1580
Durų/vietų salone sk. 4/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 2,0
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 177/5600
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 245/3200
Pavarų dėžė 5/mech. (6/autom.)
Maks. greitis (km/h)* 202 (195)
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h* 8,3 (8,7)
Degalų bako talpa (l) 60
Bagažinės talpa (l) 390/1560
Automobilio masė (kg) 1430
Padangos (priekinės, galinės) 215/60 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 13,1/7,4/9,7
Kaina (Lt) 27 000 Lt
* skliausteliuose nurodyti versijos su automatine greičių dėže duomenys
www.auto-bild.lt