
Naujausias ispanų darbas Seat Ibiza atrodo labai elegantiškai. Ne iš kelmo spirti ir jo konkurentai. Kuriam iš šio ketverto atiteks miesto automobilio laurai?
Šiais laikais Ibiza Lietuvoje ne itin madinga – ir kaip atostogų vieta, ir kaip automobilis. Nūnai lietuviai mieliau ilsėtis skrenda į Maljorką, o kalbant apie automobilius – geriau perka konkurentų produkciją. Tačiau artėja permainų laikai. Ispanai pristato visiškai naują jau ketvirtos kartos Ibiza mažylį, kurio dizaino darbams dirigavo naujasis „Seat” dizaino vadovas Lucas Donckerwolke’as.
Akivaizdu, kad naujoji Ibiza yra drąsių linijų, įsimintino dizaino automobilis. Ar to pakaks, kad automobilis užkariautų pirkėjų širdis, sužinosime visai netrukus. O kol kas išsiaiškinkime, ko vertas naujas ispanų darbas. Tą mums padės padaryti Mazda 2, Opel Corsa ir Renault Clio automobiliai.
Seat Ibiza – ilgiausia
4,05 m ilgio Seat Ibiza yra ilgiausias šio testo automobilis, tačiau iš to nedaug naudos. Juk ant galinių sėdynių įsitaisiusiems keleiviams bus ankštoka. Taip yra todėl, kad dėl žemėjančio stogo galo augalotesni keleiviai galvas turės nulenkti į priekį arba į šoną.
Ir kojoms vietos ne pyragai. Prastai ir tai, kad galinis statramstis gerokai pablogina matomumą atgal. Tačiau priekyje sėdintis vairuotojas ir keleivis erdvės trūkumu tikrai nesiskųs. Jos čia pakanka. Be to, ir sėdynės labai patogios.
Tokias pat patogias sėdynes turi ir Opel Corsa. Tačiau, kitaip nei Seat Ibiza, vokiečių Opel Corsa siūlo daugiau erdvės sėdintiesiems gale. Toks pats erdvus gale sėdintiems keleiviams yra ir Mazda 2 automobilis. Tik šis japonų mažylis ne toks erdvus priekyje sėdintiesiems, o sėdynių atramos bei sėdimosios dalys – per trumpos.
Prikibti reikia ir prie ne itin gerų Mazda 2 valytų. Vairuotojo pusės valytuvas savo darbą atlieka puikiai, o štai keleivio langus nuvalo ne itin kokybiškai. Reikia paminėti ir dar vieną kėbulo trūkumą. Pasirodo, Mazda 2 sparnų arkos nepasižymi gera garso izoliacija, todėl padangų keliamas triukšmas pasiekia salone sėdinčius žmones.
Ketvirtasis testo dalyvis prancūzų Renault Clio turi bene nuobodžiausio dizaino saloną. Kita vertus, Clio gali pasigirti gariausiu matomu ir nemaža sėdintiesiems priekyje atsiveriančia erdve.
Mazda 2 – greičiausia
Visų keturių testo dalyvių varikliai nepasižymi ypatingu temperamentu, tačiau važiuoti šiais automobiliais tikrai malonu. Pati lengvausia – Mazda 2, sverianti vos 1022 kg. Taip yra todėl, kad šis japonų mažylis turi itin tiksliai veikiančią pavarų dėžę.
Taip pat reikia paminėti, kad Mazda 2 yra greičiausias testo automobilis: 100 km/h greitį pasiekia per 11,9 s. Nedaug nuo japonų mažylio atsilieka ir prancūzų Seat Ibiza, kuris sprinto estafetę įveikia vis atsilikęs – per 12,3 s. Kita vertus, esant nedideliems motoro sūkiams, Ibiza variklis savo darbą atlieka tikrai neprastai, tačiau didelių apsukų nemėgsta. Todėl šiuo ispanų automobiliu geriau važiuoti ramiai.
Likę du testo dalyviai yra lėčiausi. Vokiečių Opel Corsa 100 km/h greitį pasiekia per 13,2, o Renault Clio – tik per 13,9 s. Toks prastas Opel Corsa rezultatas yra todėl, kad tai sunkiausias testo automobilis. Jo svoris – net 1175 kg. Tuo tarpu Renault Clio pavaros jungiamos ne itin tiksliai, šiek tiek užsikirsdamos.
Išbandžius Seat Ibiza kelyje tenka pripažinti, kad automobilis turi tikrai vykusią pakabą, puikią vairo sistemą ir geriausius tarp testo ketverto stabdžius. Tokį automobilį išties malonu vairuoti. Kita vertus, nors Ibiza važiuoja labai komfortiškai, didesni kelio nelygumai juntami.
Dar geriau posūkius įveikia Mazda 2 automobilis, kuriam ESP sistema suteikia net per daug laisvės, kol pagauna užmestą automobilio galą. Tačiau japonų mažylis turi didesniems kelio nelygumams jautrią vairo sistema ir pasižymi prastais stabdžiais. Ne itin tiksli vairo sistema pastebima ir sėdus prie Renault Clio vairo. Kita vertus, didžiausias šio prancūzų automobilio privalumas – itin komfortiška pakaba. Tokią pat patogią pakabą turi ir Opel Corsa, bet staigiau įveikiant posūkį automobilis pasvyra. Tai neprideda saugumo jausmo.
Derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad daugiausiai degalų sunaudoja Opel Corsa. Šio vokiečių automobilio vidutinės benzino sąnaudos testo metu siekė 6,7 l. Atrodytų, nedaug. Bet konkurentų automobiliai tą patį kelią įveikia sutaupydami nuo 0,2 iki 0,3 l benzino. Iš pirmo žvilgsnio – lašas jūroje, tačiau ilgainiui šis skirtumas prikapsės apvalią sumą pinigų.
Mindaugas Malinauskas
Mazda 2 – mažas, lengvas ir elegantiškas
Salono dizainas atrodo labai šiuolaikiškai. Ypač maloniai nuteikia lengvai skaitomi prietaisai ir tiksliai po ranka įtaisyta pavarų svirtis
Sėdimoji dalis ir atrama – per trumpos
Į akis krinta žemas priekis ir aukštai pakeltas galas
Automobilio Mazda bagažinė mažiausia. Jos tūris – 250 l. Prastai ir tai, kad nulenkus sėdynes bagažinės dugnas netaps lygus
Opel Corsa – mažas, bet solidus automobilis
Raudona prietaisų skydelio apdailos spalva ir lakuota centrinė konsolė labai pagyvina Opel Corsa saloną. Puikus sprendimas
Opel Corsa sėdynės labai komfortiškos
Apvalus, stipriai į akis nekrintantis miesto mažylis
Nulenkus sėdynes Corsa bagažinė didžiausia – jos tūris siekia 1100 l. Tiesa, nulenkus sėdynes bagažinės dugnas bus nelygus
Renault Clio – labai komfortiškas miesto mažylis
Visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka, tačiau Renault Clio salonas atrodo bene nuobodžiausiai iš viso šio testo ketverto
Sėdimoji dalis ir atrama – per trumpos
Žiūrint į Clio labiausiai į akis krinta suapvalintas priekis
Įsėsti į automobilį labai patogu. Bet ant galinių Renault Clio sėdynių patogiai įsitaisys ne aukštesni nei 1,80 m ūgio žmonės
Seat Ibiza automobilis atrodo labai patraukliai
Ibiza salonas atrodo labai dailiai, netgi šiek tiek sportiškai. Atkreipkite dėmesį, kad centrinė konsolė šiek tiek pasukta į vairuotoją
Ibiza sėdynės labai patogios
Išorė patraukia dėmesį. Ypač aštriomis linijomis papuošti šonai
Nenulenkus sėdynių Seat Ibiza yra didžiausia. Jos tūris siekia 292 l. O nulenkus sėdynes bagažinė padidėja iki 938 l
86 AG Mazda 2 1.3
Vidutinės benzino sąnaudos – 6,4 l
90AG Opel Corsa 1.4
Vidutinės benzino sąnaudos – 6,7 l
75 AG Renault Clio 1.2
Vidutinės benzino sąnaudos – 6,4 l
86 AG Seat Ibiza 1.4
Vidutinės benzino sąnaudos – 6,5 l
Techniniai gamintojo duomenys Mazda Opel Renault Seat
Durų/vietų salone sk. 5/5 5/5 5/5 5/5
Variklis benzininis benzininis benzininis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 1,3 1,4 1,2 1,4
Galia (AG esant aps./min.) 86/6000 90/5600 75/5500 86/5000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 122/3500 125/4000 105/4250 132/3800
Maks. greitis (km/h) 172 173 167 175
Pavarų dėžė 5/mech. 5/mech. 5/mech. 5/mech.
Varantieji ratai priekiniai priekiniai priekiniai priekiniai
Padangos 185/55 R15 185/65 R15 165/65 R15 185/60 R15
Degalų bako talpa (l) 43 45 55 45
Bagažinės talpa (min./maks., l) 250–787 285–1100 288–1028 292–938
Degalų sąnaudos (l)* 6,9/4,6/5,4 8,0/5,0/6,1 7,6/4,9/5,9 8,2/5,1/6,2
* – mieste/užmiestyje/vidutinės
Testuota Mazda Opel Renault Seat
Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais 39,1/41,7 41,2/40,8 38,7/39,4 37,9/38,5
Įsibėgėjimas (s) 0–50/0–100 km/h 3,7/11,9 4,4/13,2 4,2/13,9 3,6/12,3
Įsibėgėjimas (s) 60–100/80–120 km/h 12,7/21,0 11,4/19,4 13,7/23,9 12,8/21,8
Kiek degalų sunaudota testuojant (l/100 km) 6,4 6,7 6,4 6,5
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km) 670 670 850 690
Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h 60/69/73 63/69/73 64/70/74 62/69/71
Automobilio masė/kraulumas (kg) 1022/463 1175/390 1098/472 1108/418
Kainos/įranga Mazda Opel Renault Seat
Modifikacija 2 Elegance Astra Enjoy Clio Alize Ibiza*
Oro pagalvių sk. 6 4 4 –
ABS/ESP (Lt) S/S S/1983 S/2090 –
Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt) S/P S/1156 S/865 –
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) P 3450 P –
Autom. langų kėlikliai priekyje/gale (Lt) S/S S/1035 S/N –
Autom. valdomi lauko veidrodėliai (Lt) S S 397 –
CD grotuvas S S S –
Lengvojo lydinio diskai (Lt) P 1742 1659 –
„Metalic” dažai (Lt) 1150 1397 1312 –
Bazinė kainas (Lt) 44 710 47 248 35 854 –
S – serijinė, N – nėra, P – kita komplektacija, * kol kas nėra duomenų, nes automobilis Lietuvoje dar neparduodamas
Eksploataciniai duomenys Mazda Opel Renault Seat
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) 20 000 30 000 30 000 –
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km 1918 2505 3462 –
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) 3/100 000 2/be aprib. 2/be aprib. –
Prarūdijimo garantija (m.) 12 12 12 –
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* 1792/3 1925/3 1487/3 –
* – „Lietuvos draudimo” duomenys
Įvertinimas
Taškai (maks.) Mazda Opel Renault Seat
Salonas/Bagažinė
Salono erdvumas 30 26 23 23 23
Bagažinė 20 12 15 14 13
Kraulumas 20 17 14 19 15
Sėdynės 30 25 25 24 28
Matomumas 20 14 16 14 13
Valdymo įranga 30 21 23 11 16
Saugumo įranga 30 14 16 14 –
Medžiagų kokybė 20 15 16 14 16
Tarpiniai rezultatai 200 144 148 133 –
Variklis/Važiuoklė
Variklis 20 18 16 17 17
Įsibėgėjimas 30 24 22 19 23
Variklio elastingumas 20 13 15 11 13
Važiavimo savybės 30 26 25 27 28
Triukšmingumas 10 8 7 5 7
Komfortas 20 16 17 18 17
Pavarų dėžė 20 19 16 17 19
Vairo sistema 20 16 15 15 17
Stabdžiai 30 8 6 13 16
Tarpiniai rezultatai 200 148 139 142 157
Eksploatacinės išlaidos
Draudimas 20 18 18 19 –
Degalų sąnaudos 40 33 32 33 33
Garantija 20 18 16 16 –
Techninis aptarnavimas 20 18 17 15 –
Nuvertėjimas 10 8 9 7 –
Bazinė kaina 80 54 52 60 –
Papildomos įrangos kaina 10 9 8 8 –
Tarpiniai rezultatai 200 158 152 158 –
Galutinis įvertinimas 600 450 439 433 –
VIETA 1 2 3 –
Išvada
Solidžia taškų persvara šį testą laimi japonų Mazda 2. Tai gana erdvus, nedaug degalų sunaudojantis ir ganėtinai greitas automobilis. Silpniausia Mazda 2 vieta – prasti stabdžiai.
Antroji vieta šį kartą atitenka vokiečių Opel Corsa automobiliui, kuris yra brangiausias, daugiausiai degalų sunaudojantis ir silpnus stabdžius turintis šio ketvertuko atstovas. Tačiau susumavus visus rezultatas Corsa lieka antra.
Trečia vieta šį kartą turi tenkintis prancūzų Renault Clio, kuris pasižymi taupiu varikliu, neblogais stabdžiais ir mažiausia kaina tarp visų testo dalyvių.
Tuo tarpu naujasis Seat Ibiza automobilis liko neįvertintas, mat automobiliu Lietuvoje kol kas dar neprekiaujama. Tačiau reikia pasakyti, kad kaip tik Seat Ibiza Vokietijoje tapo šio testo nugalėtoja.
www.auto-bild.lt