„Continental“ technologija apsaugos labiausiai pažeidžiamus eismo dalyvius

2_keitimasis_informacija_didesniam_saugumui

Automobilinių technologijų kompanija „Continental“ nuolatos kuria naujus sprendimus, kurie didina pažeidžiamų eismo dalyvių saugumą. Technologijos dėka, kuri paremta V2X (Vehicle-to-X) duomenų perdavimu, į automobilius bus siunčiama informacija apie šiuos eismo dalyvius. Trumpojo nuotolio ryšys (pvz., belaidis vietinis tinklas WLAN) įgalins apsikeitimą informacija apie eismo dalyvių judėjimą ir taip leis išvengti ar labai sumažinti padarinius.

„Apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius, tokius kaip pėstieji ir dviratininkai, yra vienas didžiausių iššūkių siekiant, kad keliuose neliktų eismo įvykių“, – sako dr. Bernhardas Klumppas, „Continental“ Pasyvaus saugumo ir jutiklių padalinio vadovas. „Tam lemiamą įtaką gali turėti trumpojo nuotolio ryšys, kuris mus dar vienu žingsniu priartins prie tikslo, siekiant eliminuoti eismo įvykius keliuose.“

Ryšys padės išvengti įvykių su pažeidžiamais eismo dalyviais

Automobilis, kuriame sumontuota V2X technologija, gali susisiekti su eismo dalyviais, kurie turi išmanųjį telefoną ar siųstuvą. Šiuolaikinė automobilių tarpusavio ar automobilio ir infrastruktūros komunikacija yra paremta tiesioginio trumpojo ryšio (WLAN) standartu. Ateityje į šį apsikeitimą informacija bus galima įterpti ir išmaniuosius telefonus, kurie galės komunikuoti su V2X technologiją turinčiais automobiliais. Kadangi šiuolaikiniai telefonai turi WLAN ryšio galimybes, tam reikės tik nedidelių telefono lusto pakeitimų ir jo pritaikymo keistis informacija V2X protokolu.

1_V2X_saugos_pazeidziamus_eismo_dalyvius

„Taip pat ypatingai svarbu, kad aukšti duomenų apsaugos standartai ir funkcinis V2X technologijos patikimumas būtų išsaugoti, kai apsikeitimas informacija apims ir išmaniuosius telefonus“, – aiškina dr. Gunnaras Jürgensas, Pasyvaus saugumo ir jutiklių padalinio Plėtros skyriaus vadovas. Naudojant V2X žinutes, pranešimai apie eismo dalyvius į automobilius yra siunčiami anonimiškai, kur apdorojami greičiau nei per 0,1 sekundės dalį. Informaciją valdantis blokas nustato, ar reikia perspėti vairuotoją, taip pat paveikti automobilio dinamiką. Kadangi GPS technologija paremtas pėsčiųjų vietos nustatymas nėra pakankamai tikslus, didžiausias dėmesys yra skiriamas sumodeliuoti maksimaliai tikslią eismo dalyvio vietą ir judėjimo kryptį, o gaunami duomenys bendrinami su automobilyje esančių jutiklių informacija.

Vienas didžiausiu duomenų siuntimo trumpuoju nuotoliu, kuris siekia nuo 300 iki 500 metrų, privalumas yra itin mažas delsos laikas. Tai yra gyvybiškai svarbu keičiantis tokia su saugumu susijusia informacija kaip automobilio vieta, jo greitis ar stabdžių sistemos aktyvavimas.

Pažeidžiamų eismo dalyvių netektys sudaro beveik 50 proc. visų žūčių

Remiantis Vokietijos Federaliniu statistikos biuru, maždaug 50 proc. eismo įvykiuose žuvusiųjų yra dviratininkai, motociklininkai ir pėstieji. 2014 metų Ekonominio bendravimo ir plėtros organizacijos (EBPO) ataskaitoje teigiama, kad nuo 2000 m. iki 2012 m. žuvusiųjų automobiliuose skaičius sumažėjo 50 procentų. Tuo tarpu per tą patį laikotarpį pažeidžiamų eismo dalyvių žūčių sumažėjo mažiau nei 30 procentų. Todėl naudojant V2X technologiją bus galima žymiai sumažinti eismo įvykių skaičių, ypatingai tų, kurie susiję su pažeidžiamais eismo dalyviais.

www.auto-bild.lt