Niekada nesugendantis?

nk

Sėkmingiausias hibridinis automobilis taupo ne tik degalus, bet ir šeimininkų nervus bei pinigus.

Šis dviejų „širdžių“ automobilis yra perkamiausias hibridinis modelis pasaulyje. Visame pasaulyje šių automobilių yra daugiau nei 3 milijonai, kitaip tariant, jų yra šiek tiek daugiau nei gyventojų Lietuvoje. Toyota Prius yra TÜV kokybės ataskaitų laureatas ir sėkmingas ilgalaikio „Auto Bild“ testo absolventas. Sudėtinga degalus taupanti pavaros sistema kasdienėje praktikoje pasirodė itin pavyzdingai.

Įveikdamas ilgalaikį 100 000 kilometrų ištvermės maratoną senasis Prius II (gamintas 2003–2009 m.) paliko puikų įspūdį, pasiekdamas fantastinius rezultatus. Tokį pat testą ištvėręs dabartinis Prius III modelis pasirodė vos per plauką prasčiau – jam teko pakeisti dvi perdegusias lemputes. Tai dukart daugiau nei važiuojant Prius II modeliu. Buvome šiek tiek nusivylę sukaupiamos elektros energijos resursais: mūsų bandomiems automobiliams jos pakako įveikti vos 1,5 kilometro atstumą.

Prius apdaila nėra tobula: uždaromos galinės durelės tarška, o medžiagų kokybė salone neatitinka įprasto Toyota kokybės lygio. Automobiliuose, pagamintuose po 2012-ųjų atnaujinimo, situacija yra kur kas geresnė. Mūsų vertinamas automobilis pagamintas 2009 m. gruodį, rida – 130 100 kilometrų. Tai bazinės komplektacijos modelis, tačiau jo įrangoje yra automatinė klimato kontrolės sistema, saugos pagalvių komplektas ir ESP. Pardavėjas Vokietijoje už šį, anksčiau nuomotą automobilį, prašo 10 472 eurų. Jo būklė atrodo tobula, kartu pateikiama visa priežiūros istorija. Galima prisikabinti nebent prie apsitrynusios interjero apdailos, įbrėžimų ant buferių ar įlenkimo ant bagažinės dangčio. Mūsų požiūriu ir vadovaujantis logika, konkrečiai šio automobilio kaina turėtų siekti 9500 eurų.

GALIOS KONTROLĖ

Čia beveik nėra prie ko prikibti. Šis Prius beveik visiškai defektų neturintis automobilis. Tačiau ir jis nėra tobulas: vasario mėnesį paskelbta 13 tūkst. Toyota Prius III automobilių atšaukimo akcija. Pasirodo, apkrovos metu elektroninė galios valdymo sistema gali persijungti į avarinį veikimo režimą. Tam reikia atnaujinti programinę įrangą. Kai kurie Prius vairuotojai skundėsi cypiančiais stabdžiais. Tam pakanka juos išardyti ir išvalyti.

nk1

ABL, 2015 NR. 4