Nors dar neseniai jis buvo vienas brangiausių tarp šios klasės atstovų, dabar naudotas W 204 serijos Mercedes tampa vis lengviau įperkamas. Ko vertas C klasės modelis už naujo mažojo Polo kainą?
A ir B klasės Mercedes – geri automobiliai, tačiau jie varomi priekiniais ratais. Tikri šios automobilių markės su žvaigžde gerbėjai tokių nepripažįsta. Jiems „Daimler“ koncerno atstovai asocijuojasi tik su galinių ratų pavara. Ir būtent tokią pavaros sistemą turi C klasės modeliai. Šiandien gatvėse važinėja jau penktos kartos C klasės modelis (W 205), o jo prosenelis 190 (W 201) pirmąkart nuo konvejerio nuriedėjo dar 1982 metais. Taigi užtenka priežasčių atidžiau panagrinėti priešpaskutinį C klasės atstovą, paženklintą W 204 deriniu. Ypač dabar, kai jis atpigo! Interneto parduotuvėje „Online-Autohaus“ radome 2008 metų pabaigoje pagamintą universalą – versiją 220 CDI su automatine pavarų dėže ir puikiu papildomos įrangos paketu: navigacijos sistema, pastovaus greičio palaikymo sistema, CD grotuvu ir radiju, šildomomis sėdynėmis. Odometre matyti 175 000 km rida.
Sakote, per daug? Nesąmonė! „Auto Bild“ ilgalaikį testą atlieka tokio paties modelio sedanas (žr. skyrelį dešinėje), kuris sėkmingai baigia įveikti 400 000 km atstumą. Taigi 220 modelio nuvažiuoti kilometrai mūsų nė kiek negąsdina. Na, gal labiau nerimą kelia tai, kad paskutinės techninės apžiūros antspaudas serviso knygutėje uždėtas 2012 m. Pardavėjas siūlo apžiūrą atlikti prieš pat pardavimo- pirkimo sandėrį.
Mūsų pasirinktas automobilis nuo konvejerio nuriedėjo gerokai prieš didįjį modelio atnaujinimą, atliktą 2011 m. kovą. Jo trūkumas: vidaus apdaila neverta šios markės ženklo. Visų pirma, tai aiškiai matyti pažvelgus į testuojamo automobilio centrinę konsolę. Ant jos paviršiaus pro dažų sluoksnį šviečiasi gruntas. Bet visa kita – nepriekaištinga. Sėdynių apmušalai dar nenušiurę
ir atrodo solidžiai. Bandomojo važiavimo metu šis Mercedes elgiasi tyliai – negirdėti nei barškėjimo, nei cypimo. Penkių laipsnių automatinė greičių dėžė veikia itin švelniai. Keturių cilindrų dyzelinis variklis raminamai dūzgia iš gerai izoliuoto technikos skyriaus. Be to, nepamirškime kainos – ji nesiekia net 12 tūkst. eurų. O tai yra mažiau nei trečdalis naujo automobilio kainos. Žinoma, modeliai, pagaminti po 2011 m. atnaujinimo, brangesni, o universalai su dyzeliniais varikliais gali kainuoti daugiau nei 15 500 eurų. Jie išsiskiria naujais žibintais ir kitokio dizaino buferiais, solidesniu prietaisų skydeliu, automatine „start-stop“ sistema, patobulintu varikliu, o keturių cilindrų variklis jau derinamas su „7G-Tronic“ pavarų dėže. Ko dar trūksta vairuotojo laimei? Na, gal šiek tiek daugiau erdvės, nes C klasės automobilis, iš tiesų, numatytas keturiems asmenims. Tačiau jame tikrai daugiau mersedeso nei A arba B klasės automobilyje.
Šitos akys gali meluoti
Nedidelis kelių „laivas“ su trikampe žvaigžde ant kapoto dabar siūlomas už itin gerą kainą. Tačiau būkite atsargūs, nes net beveik nauji automobiliai buvo pažeisti rūdžių.
Užtenka vieno žvilgsnio. Įgudę automobilių pirkėjai žino, į ką jie turi atkreipti dėmesį rinkdamiesi šios klasės naudotą automobilį. Visų pirma į spalvą – atsargiai, jeigu automobilis turi daugiau rudos spalvos, nors nudažytas sidabro spalva. Itin greitai rūdijanti W 203 serija (gamybos metai 2000– 2007) gaminta sedano, universalo ir trejų durų Sportcoupé kėbulais. Bet tai pasakytina ne apie visus šios versijos automobilius. Po 2004 m. atlikto atnaujinimo reikalai pagerėjo. Tiesą sakant, W 203 yra geras automobilis: komfortiškas, solidus ir idealiai tinka ilgoms kelionėms. Tačiau 2000 m. pirmos kartos atstovai „sirgo vaikiškomis ligomis“. Netiksliai veikia daugelio automobilių elektronika. Po modelio atnaujinimo ši problema pasitaiko rečiau. Vis dėlto išliko bėdų dėl nuolat stringančios mechaninės šešių laipsnių greičių dėžės, todėl geriau rinktis „automatą“. Varikliai laikomi ilgaamžiais, keturių cilindrų benzininiai motorai žvaliai didina apsukas, nedideli dyzeliai išsiskiria gera važiavimo kokybe ir yra ekonomiški. Prastas pasirinkimas: 240-asis su 2,6 litro V6 varikliu – jis neekonomiškas ir vangiai didina apsukas. Pašėlusiai daug degalų sunaudoja C 32 AMG Kompressor su 354 AG varikliu. Jo sąnaudos gali siekti iki 25 litrų degalų 100 km kelio.
Pigus MERCEDES iš senelio rankų
Leiskite pristatyti – pigiausias Mercedes. Na taip, tai buvo 1993 metai, dar nebuvo pradėti gaminti A ir B klasės Mercedes modeliai, W 202 pakeitė savo pirmtaką 190-ąjį. Pirmasis C klasės atstovas gana kuklus, tačiau jeigu jums pasiseks rasti gerai prižiūrėtą automobilį, ilgai stovėjusį senjoro garaže – būtinai jį pirkite! Nors interjeras nuobodus, tačiau tai – itin patvarus automobilis. Elektronikos beveik nėra, bet elektros sistema gali šiek tiek streikuoti. Dažniausiai gali gesti elektriniai langų kėlikai ir elektrinis stoglangio atidarymo mechanizmas. Pirmieji C klasės atstovai nepasižymi sportiškomis manieromis: vairo mechanizmas neinformatyvus, mechaninė pavarų dėžė neleidžia greitų perjungimų. Tačiau kasdieniam važiavimui 180-ojo visiškai pakanka. Palyginti su juo, 193 AG 230 Kompressor yra pavojingas pirkinys. C 280 modelio šešių cilindrų variklis dirba ramiai, tačiau „traukia“ silpnokai. Nustebinti gali C 43. Jo V8 (306 AG) motoras buvo montuojamas į neišsiskiriantį 202-ąjį, tačiau greitkelyje jis gali neatsilikti nuo kitų automobilių, važiuojančių kairiąja juosta. Gaila, bet nuvykus į degalinę jis jus nemaloniai nustebins – 100 km jis
naudoja mažiausiai 20 litrų degalų!
ABL, 2015 NR. 4