Audi bendrovės sintetinių degalų kūrimo ir gamybos padalinys žengė didelį žingsnį – neseniai pastatytoje Drezdeno eksperimentinėje sintetinio dyzelino gamykloje pradėta masinė gamyba.
2012 metų gegužę Audi bendrovė, jos komerciniai partneriai ir Vokietijos Federalinė švietimo ir mokslinių tyrimų ministerija pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl dalyvavimo vadinamąjame „Sunfire” projekte, kurio tikslas – suprojektuoti ir pastatyti gamyklą, kuri pramoniniu mąstu gamintų sintetinį dyzeliną.
2013-ųjų liepą Drezdene buvo surengtos iškilmės, kuriose įmūrytas gamyklos kertinis akmuo, o jau 2014 metų lapkričio 14 dieną įvyko iškilmingas gamyklos atidarymas ir jos derinimo bei pasiruošimo masinei gamybai darbai.
Ir štai antradienį, balandžio 21-ąją, praėjus maždaug keturiems mėnesiams, pradėta masinė Audi e‑diesel komerciniu pavadinimu žinomų sintetinių degalų gamyba. Per artimiausius kelis mėnesius planuojama pagaminti maždaug 3000 litrų šių CO2 neutralių degalų.
Iš pirmosios ką tik pagamintų komercinės degalų partijos Vokietijos federalinė švietimo ir mokslinių tyrimų ministrė prof. dr. Johanna Wanka paėmė pirmuosius 5 litrus serijinės gamybos sintetinio dyzelino ir susipylė į savo tarnybinio automobilio Audi A8 3.0 TDI clean diesel quattro degalų baką.
Po šio simbolinio veiksmo ministrė savo kalboje išreiškė viltį, kad „… jeigu šį iš anglies dvideginio išgautą kurą pavyktų gaminti ir dideliais kiekiais tiekti į rinką, tai būtų didelis pasiekimas tvarios pramonės ir aplinkai draugiškos ekonomikos srityje.”
Tuo tarpu Audi bendrovės alternatyvinių degalų rūšių kūrimo padalinio vadovas Reineris Mangoldas akcentavo, jog sintetinis dyzelinas, kaip ir kitos šio padalinio kuriamos ir diegiamos į gamybą dirbtinių degalų rūšys (Audi e‑gas sintetinės suspaustos dujos, Audi e‑gasoline sintetinis benzinas, vandenilinis kuras ir net viename JAV mokslinių tyrimų centre kuriami specialių mikroorganizmų generuojami degalai) – puikus papildymas oficialiajai Audi bendrovės elektrinio mobilimo doktrinai, užtikrinantis vidaus degimo variklių gyvavimą ateityje bei jų sąveiką su elektros varikliais.
Gamintojo iliustracijos
www.auto-bild.lt