Egzaminuotojai tampa ir linksmų kuriozų liudininkais

Yra profesijų, kurias pasirinkę žmonės nori nenori yra priversti sugebėti kur kas daugiau nei teoriškai reikia jiems skirtoms funkcijoms atlikti. Būtent taip yra su VĮ „Regitra“ egzaminuotojais. Jei jie elgtųsi kaip „kirviai“, viso labo mintinai mokantys Kelių eismo taisykles, vairavimo egzaminų išlaikymo pirmuoju bandymu rodiklis greičiausiai siektų ne dabartinius 43 proc., o būtų bent dvigubai kuklesnis.

Lietuvoje eismo nelaimėse žūvančiųjų skaičius vis dar yra beveik dvigubai didesnis nei vidutiniškai Europos Sąjungos šalyse. Dėl šių dalykų tradiciškai šnairuojama į vairavimo mokyklas, nepakankamai gerai paruošiančias būsimuosius automobilininkus, ir VĮ „Regitra“, pernelyg atlaidžiai vertinančią naujokų gebėjimus. Tačiau VĮ „Regitra“ Kauno filialo vyresnysis specialistas Ričardas Jakubčionis, pasakodamas apie klientų aptarnavimo ypatumus, pripažįsta, kad būsimųjų vairuotojų ašarų jie ir šiaip mato daugiau nei girdi džiaugsmingo klegesio.

„Statistiškai mūsų filiale iš pirmo karto praktinio vairavimo egzaminą išlaiko beveik tiksliai tiek, kiek vidutiniškai visoje Lietuvoje – apie 42 proc. Gaunantys neigiamą vertinimą jaunuoliai dažniausiai linkę skųstis dėl esą pernelyg griežtų egzaminuotojų. Apie šiuos dalykus mes ir patys nuolat diskutuojame, tačiau iš šalies – Tarptautinės vairuotojų egzaminavimo komisijos (CIECA) – sulaukėme mandagių pastabų, kad esame netgi kiek per „minkšti“. Iš tiesų analizuojant egzaminus neišlaikiusiųjų apeliacijas, dažniausiai konstatuojama, kad klientų elgesio prie vairo vertinimas yra tikslus ir korektiškas. Labiau dėmesį traukia kitas dalykas – prasčiau pasiruošusieji vėliau neretai bando kerštauti, skųsdamiesi dėl akivaizdžiai nepagrįstų dalykų ar tiesiog norėdami pažeminti egzaminuotoją“, – pasakojo R. Jakubčionis.

VĮ „Regitra“ Kauno filialo vyresniojo specialisto teigimu, stebint kolegų egzaminuotojų darbą (tai daroma kiekvieną savaitę) yra pildomos specialios formos (anketos), o apibendrinus jų duomenis teikiamos bendros rekomendacijos. Jų tikslas – nuraminti vairavimo įgūdžius pademonstruoti besirengiantį žmogų.

„Būtent čia prisireikia tam tikrų psichologijos žinių ir bendravimo įgūdžių. Egzaminuotojas privalo pats susivaldyti ir padėti nusiraminti atėjusiajam į egzaminą. Pernelyg didelis jaudulys tikrai nėra pagalbininkas. Žinoma, gerai pasiruošusiam tai nėra kliūtis, tačiau mes visada stengiamės stresą minimizuoti. Rekomendacijos, kaip tai padaryti, yra gana detaliai aprašytos – mūsų darbuotojai jomis naudojasi nuo pat susipažinimo su egzaminą laikančiu iki atsisveikinimo. Net jei egzaminuojamasis savo įgūdžius vertina neadekvačiai ir prie vairo sėda nepakankamai gerai pasiruošęs, pasakyti „ne“ reikia  taip, kad žmogus suprastų savo klaidas ir galėtų jas taisyti. Kalbant ūkiškai – patariam savo darbuotojams su klientais elgtis taip, kaip kad jie elgtųsi su savo vaikais: nenuolaidžiauti, bet ir nepriekabiauti“, – pasakojo R. Jakubčionis.

Kokio profesionalumo reikia egzaminuotojams, gana gerai iliustruoja laimingai pasibaigęs incidentas vienoje Kauno gatvių. Egzamino metu, sustojus prie šviesoforu reguliuojamos sankryžos ir laukiant žalio signalo, VĮ „Regitra“ darbuotojas pastebėjo, kaip iš paskos stovinčio sunkvežimio išlipo vairuotojas ir nuėjo pareguliuoti dešinėje pusėje esančio veidrodėlio. Tačiau sunkiasvorė mašina tuo metu netikėtai pradėjo riedėti, o išsiblaškėlis vairuotojas – beviltiškai bandyti rankomis ją sustabdyti.

„Įvertinęs situacijos rimtumą, egzaminuotojas nurodė būsimajam vairuotojui, visą dėmesį sutelkusiam į šviesoforą, kad šis atleistų stabdį ir perėmęs automobilio kontrolę šoko į priekį. Tai greičiausiai neatrodė labai mandagu, tačiau sunkvežimio vairuotojas buvo išgelbėtas nuo traumų“, – pasakojo VĮ „Regitra“ Kauno filialo vyresnysis specialistas.

Dažnai egzaminuotojai tampa ir linksmesnių kuriozų liudininkais. Vienas VĮ „Regitra“ klientas prieš praktinių vairavimo įgūdžių patikrinimą užsimovė lenktynininko pirštines, tačiau egzamino neišlaikė, nes važiavo gerokai lėčiau nei pridera.

Prieš kurį laiką internete aprašyta „tikra“ istorija, kai vairavimo egzamino laikyti atėjęs jaunuolis už skydelio nuo saulės esą užkišo didelės vertės banknotą. Egzaminuotojui paaiškinęs, kad tai  jo „talismanas“, atlikęs visas užduotis, pinigus pasiėmė. R. Jakubčionio teigimu, tai yra ne kas kita, kaip anekdotas, nes viskas, kas egzamino metu vyksta automobilyje ir aplink jį, yra filmuojama keletu kamerų, todėl tokį akibrokštą padariusiam žmogui būtų kur kas liūdniau, nei tiesiog neišlaikyti žinių patikros.

www.auto-bild.lt