Italų koncerno „Fiat Group Automobiles“ strategija, kurios pagrindu kuriami ir „Fiat“ automobiliuose diegiami technologiniai sprendimai, mažinantys degalų sąnaudas ir anglies dvideginio (CO2) emisijos lygį, ir vėl pasiteisino. Novatoriškas, dvi degalų rūšis naudojantis ir metanu varomas 0.9 l variklis TwinAir Turbo birželio pradžioje vykusiuose prestižiniuose „Tarptautiniuose metų variklio apdovanojimuose“ Vokietijoje išrinktas „Geriausiu 2013 metų ekologišku varikliu“.
Konkurso žiuri, sudaryta iš 76 žurnalistų ir pramonės ekspertų iš 36 valstybių, naująjį metanu varomą ir dviejų rūšių degalus naudojantį TwinAir Turbo geriausiu pripažino už puikų techninių savybių bei finansinio ir aplinkosauginio tvarumo derinį.
Praėjusiais metais pirmą kartą naujojoje „Fiat Panda“ sumontuotas dviejų cilindrų „Fiat“ Turbo TwinAir variklis gali pasigirti itin mažomis kuro sąnaudomis – naudoja tik 3,1 kg metano šimtui kilometrų, bei vienu iš mažiausių CO2 emisijos kiekiu rinkoje, kuris tesiekia 86 g/km. Šiuo metu 0.9 l 80 AG TwinAir Turbo Natural Power yra integruotas „Fiat Panda“ ir „Fiat 500L Natural Power“ modeliuose, kuriuos taip pat galima užsisakyti ir Lietuvoje, įgaliotosios „Fiat“ atstovės Baltijos šalyse UAB „Autobrava“ salonuose.
„Fiat“ koncerno teigimu, žvelgiant į alternatyvių degalų pasiūlą, metano varikliai šiandien yra pats tinkamiausias technologinis pasirinkimas siekiant mažinti taršą miestuose. Metano varikliai minimizuoja (beveik iki nulio) pačių pavojingiausių išmetamųjų dujų kiekius. Šie varikliai gamina 23 proc. mažiau CO2 negu benzinu varomi varikliai. Koncernas įsitikinęs, jog metanas yra „švariausias“ ir pigiausias šiandien prieinamas kuras.
„Fiat Group Automobiles“ jau daugiau nei 15 metų pirmauja tarp originalios metanu varomų variklių įrangos gamintojų. Italų koncernas siūlo didžiausią ekologiškų ir dviejų rūšių degalais varomų (metano/benzino) produktų pasiūlą, kuria siekiama patenkinti plataus masto klientų poreikius, įskaitant ir krovinių pervežimo profesionalus. Nuo 1997 m. „Fiat“ pardavė daugiau nei 560 tūkst. gamtinėmis dujomis varomų komercinių automobilių Europoje.
Ekologiškiausio variklio titulu šiandien galintis pasigirti TwinAir triumfavo nuo pat jo pasirodymo pradžios – „2011 metų tarptautiniuose metų variklio apdovanojimuose“ jis laimėjo 4 nominacijose: iki 1,000 cm3 tūrio kategorijoje, „Geriausio naujo 2011 metų variklio“, „Geriausio 2011 metų ekologiško variklio“ ir nuo 1999 m. D. Britanijoje rengiamo konkurso svarbiausią „Tarptautinio 2011 metų variklio“ titulą.
Šiandien TwinAir variklių grupei priklauso 65 AG benzininė versija, 85 AG ir 105 AG Turbo versijos. Pastaroji užima aukščiausią poziciją savo kategorijoje dėl ypatingos galios – 120 AG/l.
„Fiat“ metano (suslėgtų gamtinių dujų) asortimentas labai prisidėjo ir prie „JATO Dynamics“ – pasauliniu mastu pripažinto automobilių konsultacijos ir tyrimų lyderio – tyrimų rezultatų. 2012 m., šeštus metus iš eilės, „Fiat“ įrodė esantis automobilių prekės ženklas, kuriantis variklius į aplinką išmetančius mažiausius CO2 emisijos kiekius (vidurkis 119,8 g/km). Be to, per pastaruosius penkerius metus „Fiat“ pavyko sumažinti CO2 emisiją 13 proc. – tai žymiai didesnis pasiekimas nei ES nustatytas 130 g/km tikslas 2015 metams.
Penkioliktą kartą rengiami 12 kategorijų „Geriausio ekologiško 2013 m. variklio“ apdovanojimai yra vienas iš svarbiausių automobilių pramonės renginių, kuriame dalyvauja visi didžiausi automobilių gamintojai. Šiemet šie apdovanojimai buvo surengti „2013 metų variklių parodos“ Štutgarte (Vokietija) metu.