Geriausias Klaipėdos vairuotojas skubėjo į keltą

„Konkursas neprailgo. Žvilgčiodamas į laikrodį laukiau tik rezultatų paskelbimo, – pasibaigus tradicinio, Lietuvos žurnalistų autoklubo jau vienuoliktą kartą surengto konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ antrajam turui kalbėjo jo laimėtojas Edgaras Liepa. – Džiaugiuosi ne tik laimėjęs etapo varžytuves bei iškovotu kelialapiu į renginio finalą, bet ir tuo, kad spėsiu sugrįžti į jį ir išbandyti jėgas su kitais finalininkais, su kuriais kova bus dar atkaklesnė“.

Mat savo pranašumą prieš kitus penkiolika į etapo finalą patekusių varžovų įrodęs E. Liepa kasdien vairuoja vilkiką, o vos gavęs nugalėtojo diplomą Edgaras išskubėjo į keltą, kuris po valandos jau turėjo kelti inkarą iš Klaipėdos uosto.

Ne pirmus metus besivaržantis šiame konkurse E. Liepa sublizgėjo specialios konfigūracijos trasoje, kurią šalia uostamiestyje įsikūrusio „Solorinos“ automobilių centro paruošė sportinio vairavimo instruktorius Andrejus Savčenka. E. Liepa ją įveikė be baudų per 2 min. 25,6 sek.

Tiesa, dar greitesnis buvo pripažintas ne tik slalomo, bet ir žiedinių lenktynių meistras Darius Baltramiejūnas, užtrukęs trasoje tik 2 min. 23, 6 sek., tačiau Dariaus kliudyti du kūgeliai ir už tai skirta 20 sek. bauda privertė jį tenkintis antrąja vieta tiek šioje rungtyje, tiek ir galutinėje Klaipėdos zonos pretendentų į geriausiojo šalies vairuotojo titulą rikiuotėje.

Sutapimas, tačiau ir trečiąją prizinę galutinės įskaitos vietą laimėjo tokią pat poziciją ir slalome užėmęs Darius Jonaitis, kuris trasą įveikė be klaidų ir sugaišo joje 2 min. 56,6 sek.

Klaipėdoje, kaip ir savaite anksčiau Kaune, visi konkurso dalyviai vairavo naująjį „Toyota Yaris Hybrid“, varomą dviem – įprastu benzininiu ir elektros vaikliais. Ir čia ne vienam pretendentui kilo problemų dėl naujo automobilio specifikos, tačiau sugaištas brangias sekundes kažkuria dalimi kompensavo unikali proga vieniems pirmųjų išbandyti šį manevringą miesto automobilį, išsiskiriantį stulbinamai mažomis degalų sąnaudomis (važiuojant mieste – vos 3,1 l/100 km) bei geriausiu klasėje aeorodinaminio pasipriešinimo koeficientu.

Pasibaigus konkursui be abejo jį geriausiai valdys vienas prizininkų. Mat be kitų įspūdingų dovanų šį išmanų automobilį savaitgalio išvykoms jam pažadėjo skirti „Toyota“ – ne pirmus metus tampanti oficialia „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ rinkimų rėmėja.

Kaip dažniausiai ir atsitinka įvairiose varžytuvėse, vienos rungtys būna palankesnės vieniems, kitos – kitiems. Po pirmosios – teorinės dalies egzamino – vienvaldžiu etapo lyderiu tapo Tomas Janauskas, padaręs mažiausia, tik penkias klaidas. Tačiau Tomas kiek lėtokas buvo slalomo trasoje, kur tenkinosi tik šeštąja vieta.

Keturias klaidas jis apdarė ir paskutinėje konkursinėje „Goodyear“ rungtyje, būtent kuri suteikė progą dalyviams geriau įsigilinti į padangų rūšis bei jų paskirties subtilybes.

Tad geriausias teorijos žinovas liko pirmas už išganingojo penketuko, kuriems Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius įteikė kvietimus į renginio finalą.

Be minėtų pirmųjų trijų Klaipėdos etapo prizininkų į konkurso finalą kelialapius dar iškovojo Vytis Cibulskis ir Marius Norvilas bei geriausiai etapo varžybose pasirodžiusi dailiosios lyties atstovė, kuria šįsyk pripažinta Vilija Baltramiejūnienė.

Beje, į Klaipėdoje vykusio konkurso antrojo turo finalą prasibrovė net keturios moterys. Itin aukštai buvo vertinamos trečiąją vietą teorinių žinių patikrinime užėmusios ir irgi ne pirmame tokiame konkurse dalyvaujančios Vitalijos Lazarevičienės galimybės, tačiau visas jos viltis sužlugdė slalomo rungtis su „ne tokiu, kokiu kasdien įpratusi važinėti“ automobiliu.

Be klaidaus, ypač dailiosios lyties atstovėms, slalomo daugeliui ne ką lengvesnė buvo ir speciali „Goodyear“ rungtis, kurioje matant tik protektorių reikėjo nustatyti padangų paskirtį bei jų pagri ndines savybes. Geriausiais šios srities žinovais pripažinti paskutinį kelialapį į finalą iškovojęs M. Norvilas ir už finalistų barjero likęs Andrejus Pavlovskis, iš dešimties klausimų neteisingai atsakę į tris. Beje, ne tik jie, bet ir dar dešimt finalininkų iš šešiolikos nesuklydo vertindami didžiausią ateinančio žiemos sezono naujovę – dygliuotą „Goodyear Ultra Grip Ice Arctic“ padangą. Viena iš esminių jos naujovių – kryptiniai dygliai, kurie specialiai įtvirtinti padangoje ir išlaiko važiavimo kryptį visą eksplotacijos laikotarpį.

Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ trečiojo etapo varžytuvės ateinantį šeštadienį, rugsėjo 29-ąją, vyks Vilniuje, „Mototoja“ automobilių centre.