„Adam Opel AG“ kompanija supersportinio automobilio koncepciją pritaiko jau nebe pirmą kartą, koncernas pers savo 150 metų istoriją yra išleidęs ne vieną „turbo“ modelį. Ir jei tradicinė paskutiniosios kartos „Astra“ penkerių durų hečbekas daugiau atlieka šeimyninės ar vadybininko darbo automobilio funkciją, tai trejų durų „užturbintas“ GTC bandys taikytis į jaunesnę azartišką auditoriją ir yra kur kas aštresnis, guvesnis ir gyvensis. „Astra GTC“ pirkėjams jau kuris laikas siūlomas 1.4 l benzininis kompresorinis variklis (120 arba 140 AG). Nuo 2012 m. pradžios variklių gamą papildė ir 1.7 l turbodyzelinis (110 arba 130 AG) agregatas su standartiškai montuojama „Start/Stop“ įranga.
Opel GTC asortimente – benzininis 1,6 litro, 180 AG motorą, kuris pasiekia 230 Nm, 220 km/h maksimalų greitį, iki 100 km/h gali įsibėgėti per 8,3 sekundės ir vidutiniškai suvartoja, anot gamintojų (pastarieji, šiuo atžvilgiu dažnai būna neteisūs) 7 litrus degalų šimtui kilometrų. Be šio 1,6 litro motoro, „GTC“ taip pat siūlo 1,4 litro benzininį agregatą su 100, 120 ir 140 AG modifikacijomis, aišku mūsų rinkai bus siūlomas greičiausiai tik 140 arklio galių variantas. Dyzelinių variklių gamoje mūsų rinkai bus siūlomi 1,7 litro, 130 AG ir 2 litrų, 165 AG varikliai. Dvilitrinis dyzeliukas pasiskolintas iš „Alfa Romeo Giulietta“.
Bus dar įspūdingų modifikacijų
Jeigu pasigendate daugiau galios, šių metų viduryje pasirodys galingiausia „Astros“ versija OPC (debiutavo Ženevoje) su 2.0 l turbininiu varikliu, kuris turės net 280 AG ir maksimalų 400 Nm sukimo momentą.
Tiesa, „Astra GTC“ pirkėjas turi turėti kur kas storesnė piniginę, nes važiuojat bent kiek azartiškiau, nes tokiu režimu, benzino sąnaudos perkopia 10 litrų degalų 100 km kelio, o jei pagauna azartas, tai benzino reikia dar dviem litrais daugiau.
Smagiau važiuojant, vairas standėja, o spidometras „nusidažo“ raudona spalva. Apie važiavimo potyrius geriau jau nekalbėti, kadangi džiūgauti dažnai pažeidinėjamomis Kelių eismo taisyklėmis girtis būtų neetiška.
„Dyzelis“ triukšmingas pasiekus aukštus sūkius, bet tai „Opel“ automobiliuose jokia ne naujiena. Benzininis gerokai tylesnis, vis dėlto ir visiškai neekonomiškas, degalų sąnaudos bandymų metu siekė 10-12 l/100 km. O štai pasistengus „Start/Stop“ įranga aprūpinta dyzelinė versija gali važiuoti ir mažesniu nei 4 l/100 km režimu (gamintojai nurodo, kad vidutinės degalų sąnaudos neviršija 4,8 l/100 km).
Gamintojai, matyt, visai nenorėjo, kad šis modelis turėtų „Astra“ pavadinimą, nes ant galinio dangčio puikuojasi didelės GTC raidės o „Astra“ užrašyta labai smulkiu šriftu. GTC šifruojamas kaip „Gran Tourismo Compact“. Bendrų išorės dizaino detalių „Astra“ hečbekas ir GTC kupė turi vos kelias. Šie du modeliai turi tik tris vienodas detales: šoninio vaizdo veidrodėlius, stogo anteną ir durų rankenėles. Ir viskas. Kitos kėbulo detalės yra skirtingos.
Palyginti su penkerių durų „Astra“, GTC versija pažeminta 15 mm, bet važiuoklės bazė pailgėjo 10 mm, iki 2695 mm. Abi tarpvėžės tapo platesnės, priekinė siekia 1584 mm (+40 mm), o galinė – 1585 mm (+30 mm).
Automobilio salone pokyčių nepalyginamai mažiau. Viskas čia jau pažįstama iš ankstesnių „Astra“ modelių, medžiagos kokybiškos, o surinkimas preciziškas, išbaigtas. Standartiškai montuojamas sportiškas oda trauktas vairaratis.
Bagažinės talpa – 380 l, o tai yra daugiau negu už visų tituluojamo „VW Golf“ modelio. O jeigu atlenksite galines sėdynes, bagažinės talpa išaugs iki net 1165 litrų. Nors gamintojai sako, kad gale yra vietos trims keleiviams, geriau, jei ten jų tebūtų du.
Prieinamas ne tik turuoliams
Tai yra trečioji iš keturių numatytų naujos kartos „Astra“ versijų. Prieš porą metų pasirodė penkiaduris hečbekas, pernai – universalas „Sports Tourer“, o kitąmet pamatysime ir kabrioletą. Pernai rugsėjį Frankfurte debiutavusi skulptūriškų formų naujoji „Astra GTC” tapo „Opel“ dizaino stiliaus pažiba, nes ties dizainu išties nuoširdžiai padirbėta – apvalainos formos, puiki aerodinamika. Pasak gamintojų atstovų, jie norėjo kad „Astra GTC“ būtų „Opel“ dizaino etalonas ir atspindėtų „skulptūrišką meniškumą su vokiška precizika“, o kartu ir būtų parodyta , kad tai ne kas kitas, o „Opel“.
Emocijos – aukščiau
Tikslas buvo emocijas iškelti aukščiau už ekstravagantiškus techninius sprendimus. Žodžiu, norėta, kad GTC būtų palyginti prieinamas svajonių automobilis net ir jaunimui. Modelio kaina prasidės nuo 58 tūkst. Lt. „Astra GTC“ taps pigesne alternatyva tokiems dailiems kupė kaip „Volkswagen Scirocco“ ar „Peugeot RCZ“, o tiesioginių „Astros“ konkurentų „Volkswagen Golf“ ar „Renault Megane“ tridurės versijos yra tiesiog blankesnės bent jau dizaino požiūriu prilygti naujajam GTC negali.
Nuo naujos kartos „Astra“ hečbeko pasirodymo 2009 m. pabaigoje jau parduota 350 tūkst. šių automobilių, o universalų „Sports Tourer“ – dar 100 tūkst. vnt. „Opel“ suskaičiavo, kad ankstesnės kartos „Astra GTC“ kupė automobilių 2005-2010 m. buvo parduota 400 tūkst. vnt. ir tai sudarė 15 proc. visų „Astra“ pardavimų. Iš naujo modelio tikimasi ne mažiau.
Jonas OKMANAS
Privalumai
Sportiškas
Dinamika
Valdymas
Trūkumai
Neekonomiškas
Praktiškumas
Įranga
Vaizdo siužetas
http://www.youtube.com/watch?v=ZfhwTAOjGXw