![Ford Ka](http://www.auto-bild.lt/wp-content/uploads/2011/05/Ford-Ka.jpg)
Mažylis Ford Ka nelaikomas solidžiu automobiliu. Tai pigi mašinytė, todėl atsarginių detalių, norint patirti kuo mažiau išlaidų, dažniausiai ieškoma sąvartynuose.
Praėjusio šimtmečio pabaigoje į Europą plūstelėjo mažalitražių automobilių banga: 3,5 m ilgio, keturviečiai, su nedidele bagažine. Tokie miesto automobiliukai kaip Ford Ka tiesiog užplūdo didmiesčius. Nuo 1996 metų spalio mėnesio šio modelio gamyba be didesnių pasikeitimų truko lygiai dvylika metų – šiandien tai ištisa amžinybė.
Nors dauguma šių mažylių jau seniai rūdija sąvartynuose, vien Vokietijoje per 200 tūkstančių Ka vis dar rieda ir dažniausiai juos vairuoja moterys. Automobiliukas dabar pigus, todėl jų savininkai taupo kaip įmanydami. Detalių jie dažniausiai dairosi ne firminėse parduotuvėse, o sąvartynuose. Jeigu, pavyzdžiui, reikia pasikeisti sudaužytas ar surūdijusias bagažinės dureles, jų perdažyti pagal jūsų mašinos spalvą tikrai nereikės, nes sąvartyne galima rasti beveik visų spalvų durelių. Nemažai čia trūnija ir tiuningo detalių, tarp kurių dulka net pagal specialius užsakymus gamintų automobilių su odiniu salonu versijos (tokio salono sėdynę matome pagrindinėje straipsnio nuotraukoje).
Taip pat čia galima rasti daug įprastų atsarginių detalių: jei sugenda vairo traukių antgaliai, geriausia tiesiog pakeisti visą traukę. Variklių sąvartynuose irgi pakanka, nors jie beveik neturi paklausos. Ka motoro pirmtakas nuo 1960-ųjų buvo montuojamas dar į pirmos kartos Escort modelį ir jau tada užsirekomendavo kaip patikimas agregatas.
Pradėjus pardavinėti mažiausią Ford modelį, bazinė jo versija saugumu nepasižymėjo – ABS sistema už papildomą kainą (tuomet dar 560 markių) pradėta montuoti tik nuo 1997 m., ESP nebuvo niekada, priekinio keleivio saugos oro pagalvę, kaip ir šonines, turėjo tik kai kurios šio miesto automobiliuko versijos. Tiesą sakant, Ford Ka konkurentai siūlė maždaug tokį patį saugumo lygį, tačiau jie turėjo neabejotiną pranašumą – mažiau rūdijo.
Bandytas automobilis atkeliavo iš vieno didelio sąvartyno (www.kiesow.de), bet tai važiuojantis miesto mažylis – iki jo techninės apžiūros pabaigos liko dar vienuolika savaičių. Korozijos židinių jis turi užtektinai, akumuliatorius išsikrovęs, tad jį teks keisti. Alyvos taip pat trūksta, nes ja pasidengęs visas motoras. Pasirodo, iš senojo ketaus variklio bloko alyva sunkiasi pro visas įmanomas ertmes.
Važiavimo įspūdis
Labai paviršutiniškas, nes padangos visiškai netinkamos važiuoti saugiai. Automobilis, riedėdamas vos 30 km/h greičiu, purtosi tarsi šlapias šuo. O tai, kad variklis dirba ramiai ir atrodo esąs pakankamai galingas – maža paguoda.
Mūsų nuomonė vienareikšmiška:
Tai atgyvenęs automobilis. Remontuoti jį neverta, o parengti kitai techninei apžiūrai bus paprasčiausiai per brangu. (Ir taip įvertinamas trylikos metų automobilis).
Išvada
Ford Ka rūdija greičiau nei paprasčiausia skardinė nuo šprotų. Tačiau dėl atsarginių šio miesto mažylio detalių nereikia sukti galvos. Vis dėlto pats rimčiausias argumentas prieš Ka modelį slypi jo paties kieme: Fiesta yra ir erdvesnis, ir mažiau rūdija.
Visas straipsnis (PDF, 764 kB)
„AutoBild Lietuva” 2011 Nr.7