Ar sugebėsi uždaryti dureles?

Kaina - 16 500 Lt, gamybos metai - 2004, rida - 141 000 km

Priekinė pakaba. Dažni pusašių, vairo traukių ir svirčių defektai

Neturime tikslo atkalbėti mūsų skaitytojus pirkti Peugeot 1007. Norime juos tik įspėti, nes jau per pirmajį palyginamajį šio modelio testą 2005 metais, vertindamas tuo metu dar naujutėlaitį Peugeot, “Auto Bild” ekspertas  Geraldas Czajka garsiai mąstė: “Ar po trejų metų ši sistema vis dar veiks be priekaištų?” Jis turėjo omenyje elektra valdomas slankiąsias Peugeot 1007 dureles.

Ir tai nėra įprastos galinės durelės, kokios būna dideliuose šeimyniniuose vienatūriuose. Iš abiejų pusių tai yra vienintelės durelės – joks kitas automobilis panašiomis pasigirti negali. Bent jau tokiomis, kurios būtų visiškai  automatinės, atidaromos ir uždaromos padedant elektros varikliui. Nors šis procesas užtrunka tik šešias sekundes, susidaro įspūdis, kad tai tęsiasi visą amžinybę. Ypač jei lauke lyja ar pučia žvarbus vėjas. Vis dėlto tokios  durelės tikrai labai patogios, kai automobilį reikia pastatyti į siaurą tarpą.

Durelių rankena. Dažnai užšąla ir neretai sugenda

Deja, remiantis techninių priežiūros centrų ataskaitų duomenimis dabar jau galima tvirtai teigti, kad ši durelių atidarymo sistema nėra patikima. Bet ne todėl, kad genda mechanika – dėl visko kalta elektronika. Ji ypač  jautriai reaguoja, jeigu durelės ilgesnį laiką paliekamos atidarytos. Reaguoja ir į menkiausią prisilietimą – tuomet jos tuojau pat sustabdomos. Taip pat elektronika ima ožiuotis, kai 1007-asis pastatomas įkalnėje. Tuo tarpu mechaninių gedimų beveik nepasitaiko.

Jei netikėtai durelės neužsidarys, visų pirma verta patikrinti, ar nesugedo jų rankeną su varikliuku. Šios svarbios detalės kaina – 189 litai. Kur kas daugiau išlaidų turėsite, jei reikės keisti pačias dureles. Jos kainuoja net 1560  litų, o už darbą teks sumokėti apie 350 litų, nes dureles sudėtinga sumontuoti.

1007-asis ir šiaip yra nepigus automobilis. “Euro NCAP” saugumo teste apdovanotas net penkiomis žvaigždutėmis, automobilis pasižymi ir nemažu antsvoriu. Tai mažina važiavimo malonumą ir didina degalų sąnaudas.

Bandytas automobilis

Tai salonui grąžintas išperkamosios nuomos būdu įsigytas automobilis. Su 1.4 HDi varikliu, gausia vidaus įranga, labai tvarkingas, bet nuvažiavęs net 141 000 km.

Važiavimo įspūdžiai

Pasitvirtina visi išankstiniai nuogąstavimai: streikuoja kairiosios pusės slankiosios durelės. Taigi jas reikia stumti rankomis – nors sunkiai, bet uždaryti šiaip taip pavyksta. Automobilis važiuoja labai nerangiai, susidaro įspūdis lyg jo dugnas būtų švininis. HDi dyzelinis variklis buvo montuojamas ir į Peugeot 207, bet 1245 kg – tiek sveria tuščias 1007-asis – jam per sunkus išbandymas. 100 km/h greitį jis pasiekia net per 17,2(!) sekundės –  ar žinote daugiau tokių pavargusių šiuolaikinių dyzelinių variklių?

Mūsų nuomonė

Bėginis mechanizmas. Itin nepatvarus, dažai trupa

Jeigu nebijote sunkaus fizinio darbo stumdyti sunkias slankiąsias dureles ir pavargusio dyzelinio variklio, tuomet 1007-asis – idealus miesto automobilis. Odometras rodo, kad jis nuvažiavo daug kilometrų, užtat kaina atitinkama, o įranga tiesiog puiki.

Tai nervina

1007–ojo technika pasiskolinta iš 207–ojo, tad ir silpnosios vietos tokios pačios. Prie jau aptartų trūkumų prisideda ir pavarų dėžės gedimai, ypač tai pasakytina apie “2 Tronic” automatinę greičių dėžę. Nors varikliai  patikimi, bet oro srauto matuokliai yra itin dažnai gendanti Peugeot automobilių detalė. Vis dėlto daugiausiai nusiskundimų būna dėl slankiųjų durelių. Jos neatsidaro arba neužsidaro, elektronika reaguoja klaidingai,  durelės gali užšalti arba netikėtai atsidaryti, pvz., net ir automobilių plovykloje.

Išvada

Slankiosios 1007-ojo durelės sulaukia daugiau prakeiksmų nei pagyrų. Ar jos man labai padės, jei ankštoje aikštelėje jas man apdaužys kaimyninio automobilio vairuotojas? O kur dar nuolat stringantis durelių uždarymo  mechanizmas. Su 1007-uoju praleidęs vos vieną dieną, labai džiaugiesi sėsdamas į savo automobilį su įprastai atveriamomis durelėmis.

Įvertinimas – 2,5 iš 5

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.3