Kas man iš to, jei mano automobilis patogus, bet salone skersvėjis? Arba gale sėdintieji orą gaudo kaip žuvis ant kranto? Ar tai komfortas, kuomet įsėsdamas į automobilį kaskart turiu susilankstyti kaip kišeninis peilis? Ką man reiškia puikiausia įranga, jei aš nieko nežinau, kaip tas įrenginys veikia ir turiu pasivartyti 700 puslapių naudojimosi instrukcijoje? Kiek man padės nušlifuota ergonomika, jei man akyse mirga nuo mygtukų, klavišų ir monitorių gausos?
Trumpiau tariant, niekas taip nenervina, kaip automobilis, kurį kas dieną vairuojant kyla gausybė įvairiausių problemų. Akivaizdu, kad į aukštą BMW X5 visureigį įsėsite patogiau ir lengviau nei į žemesnį giminaitį BMW 525d. Taip pat lengviau įsiropšite ir į Dacia Duster negu į Audi A8. Malonu lipti ir pro galines Opel Meriva dureles. Taip yra todėl, kad jos atsidaro į priešingą pusę. Lepina ir slankiosios galinės VW Sharan durelės. Jomis naudotis patogu net ir siaurose automobilių stovėjimo aikštelėse.
Kalbant apie oro kondicionieriaus reguliavimą tampa akivaizdu, kad čia pirmu smuiku groja prabangūs automobiliai. Mercedes S 600 siūlo praktiškai viską, kas galėtų pasitarnauti, kad automobilyje būtų geras klimatas. Tikrai labai malonu. Audi, BMW ir Citroen turi mažiau klimato reguliavimo galimybių (be to, daug ką teks pirkti už papildomą priemoką). Prasčiausius oro kondicionierius siūlo Dacia ir Opel: negana to – viskas už papildomą priemoką. Kur kas įdomiau tai, kad senukas Citroen DS 20 turi savotišką vėsinimo sistemą. Šiuo atveju tai mechaniškai nuleidžiami langų stiklai. Ne taip jau ir blogai, nors ir ne šiandieninis lygis. Kita vertus, kartais DS 20 salone ganėtinai lengva susigaudyti tarp valdymo įrangos, tačiau kartais jinai klaidina. Akivaizdu, kad obuolys nuo obels netoli rieda. Šiuolaikinio Citroen C5 valdymo įranga kartais klaidina lygiai taip pat kaip senuko DS 20. Maloniai nustebina Dacia, kuri demonstruoja, kad mažiau gali būti daugiau. Tą patį galima pasakyti ir apie VW duetą – įsėdi, užvedi mašiną, o visą kitą išeis savaime.
Prabangių automobilių vairuotojams tokia pažintis su mašina taip lengvai neišdegs. Teks pastudijuoti tikrai neploną naudojimosi instrukciją, kol suprasi, ką koks mygtukas reiškia ir ką jis gali atlikti. Tikras vargas dėl komforto. Funkcionalus automobilis – komfortiškas automobilis. Kuris tai geba geriausiai?
Jei paprasta, tai komfortiška
Kartais tenka sėsti į mokyklos suolą. Toks posakis tinka vertinant prabangių automobilių valdymo įranga. Juk S klasės ar A8 vairuotojui tikrai prireiks laiko, kol supras ir išmoks teisingai naudotis visomis funkcijomis. Kad gali būti ir paprasta demonstruoja Dacia Duster. Šios mašinos valdymą perprasti vieni juokai.
„AutoBild Lietuva” 2010 Nr. 18
Oro kondicionieriaus reguliavimas | Valdymo įranga | Įlipimas | Bendras įvertinimas | Vieta | |
Mercedes S 600 L | 9 | 8 | 7 | 24 | 1 |
Audi A8 4,2 FSI | 7 | 8 | 6 | 21 | 2 |
BMW X5 xDrive 30d | 3 | 8 | 9 | 20 | 3 |
VW Sharan 2,0 TDI | 2 | 8 | 10 | 20 | 3 |
BMW 525d | 4 | 8 | 7 | 19 | 5 |
Dacia Duster 1,6 16V 4×4 | 1 | 7 | 8 | 16 | 6 |
Opel Meriva 1,4 EcoFlex | 1 | 6 | 8 | 15 | 7 |
VW Golf 1,4 TSI | 2 | 7 | 6 | 15 | 7 |
Citroen C5 | 4 | 5 | 5 | 14 | 9 |
Citroen DS 20 | 1 | 5 | 6 | 12 | 10 |