Pastaruoju metu, kad ir kur pasisuksi, visur pilna akcijų, nuolaidų ir prekių išpardavimų vos ne už dyka. Nuo tokios gausybės pasiūlymų greitai gali susisukti galva. Žinoma, itin viliojančios akcijos dažniausiai būna maisto prekių, rūbų ar buitinės technikos skyriuose.
Nesnaudžia ir automobilių pardavėjai: retkarčiais jie pasiūlo išties neblogų mašinų už labai viliojančią kainą. Gaila, bet šiems testo dalyviams išpardavimų etiketės priklijuoti nepavyks. Jie kainuoja nuo 72 iki 86 tūkst. Lt. Tai tikrai nemaža pinigų suma ir jokia akcija čia net nekvepia.
4×4 pavara dažnai nėra reikalinga, bet leidžia kelyje jaustis saugiau
Vis dėlto, kad ir kaip suksi, šie parketiniai visureigiai verti minėtų kainų. Dažnam vairuotojui ir keleiviui patinka, kad prie vairo ar ant kitų sėdynių įsitaisoma aukščiau, todėl geriau matomas vaizdas į priekį. Puiku ir tai, kad į tokius automobilius lengviau įlipti, jie siūlo erdvų saloną bei didžiulę, talpią bagažinę.
Praktiškesniam vairuotojui, be jokios abejonės, patinka ir keturių ratų pavara. Žinoma, kasdieną (ypač vasarą) visų jos privalumų nepajusi, bet vos atėjus šaltajam metų sezonui ar susiruošus pažvejoti arba pagrybauti ji tikrai pagelbės ir pravers. Galiausiai platų privalumų sąrašą užbaigia ir itin mažos degalų sąnaudos. Tarkime, Škoda Yeti testo metu vidutiniškai 100 km kelio sunaudojo tik 6,6 litro dyzelino. Tai išties dėmesio vertas faktas. Atrodo, kad beliko tik vienas rimtas klausimas: kuris iš šio ketverto geriausias.
Renault Koleos
Iš pradžių Koleos triumfuoja. Jo ilgis siekia 4,52, o aukštis – 1,71 m. Tai reiškia, kad prancūzų SUV beveik 20 cm ilgesnis ir 10 cm aukštesnis už Nissan Qashqai. Atrodytų, smulkmena, bet automobiliui ir keletas papildomų centimetrų duoda labai daug. Netrukus supranti, kad Koleos salone iš minėtų metrų nedaug kas ir belikę. Renault priekyje lygiai tiek pat mažai vietos kaip ir Nissane, o gale erdviau, bet tik per sprindį.
Hyundai ir Škoda – gerokai erdvesni automobiliai. Būdami vieno aljanso broliais, Renault ir Nissan po variklio dangčiais slepia vienodos galios motorą: 2.0/150 AG. Jei vertinsime važiavimo savybes, giminaičiai beveik niekuo nesiskiria vienas nuo kito, tik Koleos variklis dirba įsitempęs. Taip yra todėl, kad prancūzų SUV sunkesnis (1768 prieš 1644 kg) už Qashqai. Papildomas svoris atsiliepia ir apetitui: Koleos testo metu vidutiniškai sunaudojo daugiausiai dyzelino – 8,2 l/100 km. Važiavimo malonumą gadina ir vangi vairo sistema bei užsikertanti pavarų dėžė. O labiausiai nuvilia silpni prancūzų visureigio stabdžiai.
Nissan Quashqai
Atnaujintas japonų Nissan Qashqai atrodo ne tik šviežiau, bet ir dailiau. Nebūtų nieko nuostabaus, jei iki tol tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje gerai perkamas SUV dabar sulauktų dar daugiau simpatijų. Pirkėjai pamėgo SUV, kurio kėbulo linijose galima įžiūrėti ne tik visureigiams, bet ir kupė modeliams būdingų bruožų. Visą tai išsaugojo ir atnaujintas Qashqai, kuris dabar gali pasigirti pagerėjusia salono apdailos medžiagų kokybe. Tačiau gamintojai nesugebėjo padidinti salono erdvės, kurią stipriai mažina daili SUV automobilio išorė. Ypač ankšta Nissan Qashqai gale, kur padėtį dar labiau blogina panoraminis stoglangis. Virš keleivių galvų vietos išties trūksta.
Dyzelinis 2.0/150 AG motoras toks, kokio pageidautų nemažas būrys pirkėjų: energingas, dirba tyliai ir tolygiai. Vienintelis jo trūkumas (kaip ir Renault Koleos) – variklis atitinka tik “Euro 4” aplinkosaugos normas. Palyginti su Koleos, giminaitis Qashqai yra lengvai valdomas bei turi komfortišką pakabą. Geriau norima trajektorija važiuoja tik Škoda Yeti.
Hyunday ix35
Naująjį Hyundai ix35 net nėra ko lyginti su pirmtaku Tucson. Tai du visiškai skirtingi SUV automobiliai, kurie vienas nuo kito skiriasi kaip diena ir naktis. Akivaizdu, kad pažanga juntama kiekvienoje detalėje: pradedant patraukliu dizainu ir baigiant elegantiškai įrengta vairuotojo darbo vieta. Tikrai malonu sėstis ant didelių, patogių sėdynių. Ypač geros yra priekinės sėdynės, o prie galinių gamintojai dar galėtų padirbėti, nes stambesniems keleiviams jos nėra itin patogios.
Naujasis 2.0/ 136 AG turbodyzelinis variklis pasižymi gera trauka, esant nedideliam apsisukimų skaičiui dirba tyliai ir neįkyriai, bet padidinus apsukas iki vidutinių pradeda galingai ūžti. Atrodo, kad gamintojai norėjo, jog jų SUV automobilis pasižymėtų sportišku valdymu. Jiems tai pavyko tik iš dalies: ix35, įveikdamas posūkius, labiau nei Škoda Yeti supasi ir šokinėja per išilgai kelio einančius nelygumus. Daugiau triūso ir širdies gamintojai galėjo įdėti ir kurdami ne itin jautrią vairo sistemą. Tačiau penkerių metų be ridos apribojimo garantija tikrai įtikina.
Škoda Yeti
Škoda Yeti nepanašus į kalnų gyventoją. Veikiau tai šiuolaikiškas, sportiškas miestietis. Greta stambių Renault Koleos ir Hyundai ix35 čekų Škoda Yeti atrodo tarsi smulkutis automobilis, bet jo vidus nustebina didžiausia erdve tarp testo dalyvių. Tai pavyko pasiekti iš dalies dėl kubo formos kėbulo ir dėl didžiausios erdvės virš keleivių galvų. Jokiame kitame šio testo automobilyje nejausite tiek daug erdvės virš galvų kaip ant galinių Škoda SUV sėdynių. Čekų gamintojai mąstė labai praktiškai ir tuomet, kai kūrė tris atskiras, pastumiamas, nulenkiamas ar net visai išimamas galines sėdynes. Konkurentai tokiu talentu neapdovanoti. Reikia pagirti ir tikrai gerai suformuotas, labai patogias priekines sėdynes.
Po čeko variklio dangčiu montuojamas iš įvairių VW modelių gerai žinomas 2.0/140 AG turbodyzelinis motoras, pasižymintis užtikrinta trauka ir elastingumu. Gerų žodžių nusipelno ir puikus Škoda Yeti valdymas, kurio konkurentai gali tik pavydėti. Yeti meistriškai ir dinamiškai įveikia posūkius. Darnią visumą papildo ir patikimi stabdžiai.
Galutinis įvertinimas
1.Škoda Yeti – 380 taškų
Čekai savo darbą atliko labai sąžiningai. Tai erdvus, praktiškas, taupus ir nebrangus SUV automobilis.
2.Hyundai ix35 – 349 taškai
Korėjiečių pažanga stebina. Hyundai ix35 – tai elegantiškas, erdvus ir didžiausią garantiją siūlantis SUV.
3. Nissan Qashqai – 346 taškai
Galingas variklis ir puiki važiuoklė – tai privalumai. Didžiausias Qashqai trūkumas – ankštas salonas.
4. Renault Koleos – 329 taškai
Iš Nissan pasiskolinta visų varančiųjų ratų sistema, o iš Renault – variklis, bet visumos talentą Koleos iššvaistė.
Mindaugas Malinauskas
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.14