„Škoda” pristatė „Yeti” modelį

Skoda_Yeti_08_20

Kompanija “Škoda” iš Čekijos pristato Tiguan giminaitį – Yeti. Jis 20 cm trumpesnis, tačiau erdvesnis ir pigesnis nei Volkswagen. 

Debiutuodama labai konkurencingoje SUV rinkoje, “Škoda” suvokė, kad turi kuo nors nustebinti, norėdama prisivilioti būsimų klientų. Kuo? Tikriausiai erdviu vidumi, atskirai reguliuojamomis galinėmis sėdynėmis, nepaprastai geromis važiavimo bekele savybėmis ir taupiais varikliais. Naujasis slovakų dizainerio Josefo Kubano bandymas – labai patrauklus. Kampuota forma, stačiai nusileidžiantis galas, milžiniški priešrūkiniai žibintai atrodo įžūlokai. Šis originalus modelis yra dar ir praktiškas.

Erdvus, lengvai transformuojamas vidus

Iš išorės ir savo matmenimis Yeti panašus į Roomster. Škoda SUV automobilis yra vos 1,5 cm ilgesnis ir 14 cm aukštesnis už savo artimą giminaitį. Jis sukonstruotas remiantis Octavia baze ir turi tokį pat atstumą tarp ašių (2578 mm). Priekis nuo Roomster skiriasi dideliais apvaliais papildomais žibintais. Dėl aukšto Yeti kėbulo ir kampuotų formų (ypač vertikalaus bagažinės dangčio) viduje atsirado daugiau vietos. Ir priekyje, ir gale vietos pakanka net aukštesniems kaip 180 cm ūgio žmonėms.

Nors 4,22 m ilgio Škoda 20 cm ir trumpesnis nei jo techninis brolis VW Tiguan, Yeti yra labai talpus: palyginti su 1510 l Tiguan bagažine, Škoda bagažinės tūris – net 1760 l. Yeti modelyje panaudota “Vario Flex” sistema, pasiskolinta iš Roomster, leidžianti lengvai keisti vidaus erdvę.

Galinė sėdynė susideda iš trijų atskirų sėdynių, kurias labai lengvai galima atskirai stumdyti, sudėti arba net išimti. Dėl stačiai įdėtų šoninių langų Yeti viduje daug vietos sėdinčiųjų alkūnėms ir pečiams. Škoda SUV būdinga aukšta sėdėsena ir labai patogios didelės sėdynės. Apdailos paviršiai, mygtukai ir vairas pagaminti iš aukštos kokybės medžiagų. Bazinis Yeti modelis su 1.2 TSI varikliu kainuos nuo 45 tūkst. Lt. Už papildomą kainą bus galima įsigyti labai daug kitos įrangos: panoraminį stiklinį stogą, aukštos klasės navigacijos sistemą, automobilio statymo asistentą ir t.t.

Taupūs varikliai

Testuotas egzempliorius po variklio dangčiu turėjo 1.8 TSI agregatą, tа patį turbobenzininį motorą, kuris montuojamas į Octavia 4×4 modelį. Tiesioginio benzino įpurškimo technologija jau esant mažoms apsukoms suteikia pakankamai jėgos ir greičiau leidžia perjungti didesnę pavarą – dėl to sumažėja degalų sąnaudos.

Esant poreikiui, variklis dirba gražiai bei ne itin garsiai ir peržengus 6000 aps./min. ribą. Todėl ir šiuo atveju 1500 kg sveriantis Škoda SUV išlieka temperamentingas. Kokios yra vidutinės Yeti degalų sąnaudos, oficialiai dar neskelbiama. Spėjame, kad automobilio su 1.8 TSI varikliu jos bus apie 8 litrus 100 km kelio.

Be minėto 1.8 TSI motoro, Škoda Yeti 4×4 modeliams siūlomi trys dyzeliniai varikliai, žinomi iš kitų VW koncerno modelių – Golf,Tiguan ir Audi A6. Numatyta Yeti variklių galia – 110, 140 ir 170 AG.

Ypač nemažos paklausos tikisi sulaukti silpniausia taupioji šio modelio versija, kurios vidutinės degalų sčnaudos sieks apie 6 litrus 100 km kelio. Visi Yeti modeliai bus montuojami su mechanine 6 bėgių greičių dėže. Automatinės transmisijos 4×4 modeliuose kol kas nebus.

Baziniam Yeti modeliui su 1.2 TSI varikliu, neturinčiam visų keturių varančiųjų ratų sistemos, gali būti pasiūlyta DSG transmisija.

4×4 sistema

Važiavimo dinamika dabar yra “Škoda” kompanijos koziris. Yeti važiuoja kietai, prastesniais keliais netgi šiurkštokai. Tačiau gatvėse jis įsibėgėja stabiliai, įveikdamas posūkius nelinksta į šonus, tiksliai klauso vairuotojo komandų. Manevruojant džiugina mažas apsisukimo spindulys.

Visų keturių varančiųjų ratų sistema veikia nepastebimai. “Haldex” mova paskirsto jėgą automatiškai – nuo priekinės iki galinės ašies, taip, kaip ir kituose “Volkswagen” koncerno 4×4 modeliuose, turinčiuose skersai įmontuotą variklį. Atliekant bandymą mašina gerai įveikė stačias įkalnes – Yeti ratai neprasisukdavo, galinių ratų varymas įsijungdavo nepastebimai.

Važiuodama bekele Škoda laimi dėl mažų kėbulo išsikišimų ir palyginti nedidelio svorio. Čekų SUV 180 mm prošvaisa – vidutiniška, todėl važiuojant rimtesne bekele ji gali kelti problemų. Apie trauką neverta kalbėti. Yeti į kalną važiuoja įspūdingai, o slydimo kontrolės sistema jėgą patikimai paskirsto tiems ratams, kuriems reikia.

Vairuotojams, dažnai važinėjantiems miškuose ir bekele, rekomenduojama užsisakyti “Offroad” kuris elektroniškai reguliuoja valdomumą ir leidžia lengvai prasisukti blokuojamiems ratams. Važiavimo įkalnėn kontrolė ant slidaus paviršiaus pravers mažiau patyrusiems vairuotojams. Pirmasis čekų SUV modelis Lietuvoje pasirodys rugsėjį. Škoda Yeti kaina bus nuo 45 tūkst. Lt.

Vitas Rimkus