Motociklu per sniegą: K. Mieliauskas vyko į Suomiją ruoštis naujai savo kelionei

Šaltuoju metų sezonu motociklininkai įprastai skaičiuoja savaites iki kol atšils, kuomet vėl galės sėsti ant savo dviračių žirgų. Visai kitokiu ritmu gyvena Karolis Mieliauskas, motociklu jau aplankęs šalčiausią apgyvendintą vietą Žemėje, pervažiavęs užšalusį Baikalo ežerą ir apvažiavęs pasaulį per keturiasdešimt dienų.

Jau vasario mėnesį keliautojas ir vėl leisis į šaltą bei sniegu padengtą kelionę, tačiau prieš tai būtina atlikti tam tikrus pasiruošimo darbus. Kadangi žiema Lietuvos dar neaplankė, Karolis pats nuvažiavo pas ją: „Pasiruošimas žiemiškai kelionei susideda iš kelių svarbiausių dalių. Visų pirma tai technika – pats motociklas, kuris geras, kuris tinkamas. Antra, labai svarbu pasirinkti keliui tinkamas padangas. Trečia – imunitetas. Reikia būti pasiruošus šalčiui. Žinoma, yra ir daugiau detalių, kurias reikia įvertinti, tačiau šios trys, matyt svarbiausios šiuo metu, dėl kurių trumpam ir išvykau į Suomiją, kur pavažiavus pora šimtų kilometrų už Helsinkio sniego ir šalčio jau netrūksta.“

Motociklo, padangų ir aprangos bandymai

Leidžiantis į ilgą ir ekstremalių iššūkių žadančią kelionę svarbu turėti tam tinkamą įrankį. Karolis daugelyje savo kelionių važiavo Adventure tipo „CFMOTO 800MT“ motociklu ir, sako jis, toks pasirinkimas niekada nenuvylė. Šis gamintojas metų pradžioje pristatė naują modelį, kurio populiarumo banga nuvilnijo per visą pasaulį – 450MT. Tai mažiau galios turintis, tačiau tuo pačiu ir gerokai lengvesnis motociklas, galintis važiuoti prastais keliais ar bekele. Tiesa, kol kas naujasis modelis nebuvo bandytas žiemos sąlygomis, tad per šią išvyką Karolis jau spėjo prasukti kelis šimtus kilometrų ir susipažinti su naujuoju modeliu.

„Ant sniego 450MT elgiasi teisingai. Dviejų cilindrų, 450 kubinių centimetrų motoras yra pakankamai galingas, o geriausia, kad motociklas lengvas. Ar jis taps mano pasirinkimu artėjančioje kelionėje dar matysim. Mėgstu Adventure tipo motociklus, ypač dėl sėdėsenos tiesia nugara – žiemą tai ypač svarbu“, – dalinosi mintimis K. Mieliauskas.

Žiemos metu net ir pats geriausias motociklas be tinkamų padangų būtų mažai ko vertas. Natūraliai susiklostė situacija, kad būtent Suomiai yra padangų dygliavimo specialistai, kurie dominuoja Europoje. Per trumpą vizitą Karoliui pavyko susitikti su ekspertais ir išbandyti naujausius jų gaminius.

„Kalbant apie dygliuotas padangas yra daug detalių, kurias reikia kruopščiai įvertinti pagal tai, kur teks važiuoti. Jeigu važiavimas vyksta tik ledu yra tam skirti ilgi dygliai, kuriais apautas motociklas ant ledo laikosi it įkaltas. Tai labai tinkamas pasirinkimas važiuoti trasoje ant užšalusio ežero. Tačiau važiuojant ilgoje kelionėje sąlygos būna įvairios, neišvengiamai tenka važiuoti provėžomis ir asfaltu. Tokiu atveju naudojant padangas ilgais dygliais kaip tik dingsta sukibimas, be to ir patys dygliai labai greitai nusidėvi.  

Kiek esu čia lankęsis, tiek matau kaip technologijos kinta. Mano kelionėms svarbu kompleksinis sprendimas, nes tenka įveikti daug kilometrų, dangų ir oro sąlygų pasitaiko įvairiausių. Šį kartą testavau naują dyglių išdėstymo raštą ir, atrodo, jis tikrai pasiteisina“, – apie patirtį Suomijoje pasakojo keliautojas.

Ne mažiau svarbu šaltose kelionėse yra ir tinkamas imunitetas, o į šį žodį telpa tiek pačio kūno parengimas, tiek ir jo išorinė apsauga. Tam, kad kūnas būtų pasiruošęs, K. Mieliauskas praktikuoja maudynes šaltame vandenyje ir būdamas Suomijoje nepraleido progos kartu su vietiniais įlysti į eketę. Karolis šypsosi, kad kol kas šios prabangos lietuviškoje žiemoje dar neturime. Taip pat, sako keliautojas, neatsiejama imuniteto stiprinimo dalis yra tinkama mityba, kasdienis aktyvumas, maisto papildai. Pats keliautojas ruošiantis žiemos kelionėms visuomet naudoja vitaminų ir mineralų kompleksą „Immunace“, padedantį palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą.

Antra bendro kelionės imuniteto dalis yra tinkama apranga. Testų metu lauke buvo apie 10 laipsnių žemiau nulio, tad kartu tai tapo gera proga išbandyti ir naujus suomių kompanijos gaminamus drabužius, skirtus atšiaurioms sąlygoms. K. Mieliauskas pasakoja, kad važiuoti pusvalandį žvarbiu oru turbūt įmanoma apsirengus bet kuo, tačiau kai ant motociklo tenka išsėdėti po aštuonias ar dešimt valandų per dieną, pradedi kitu kampu vertinti aprangos kokybę.

Kiekvienam savas Dakaras

Naujoji kelionė prasidės vasario mėnesį ir tikrai nebus trumpesnė nei tūkstantis kilometrų, bet kol kas, kol susidėlios visos jos detalės, sako Karolis, palikime ją uždengtą paslapties šydu: „Sausio mėnesį numatyti dar vieni testai Lietuvoje – tikiuosi, kad kartu su motociklu iš Suomijos pavyks parsivežti ir sniego. O dabar sveikinimai visiems su artėjančiomis Kalėdoms bei Naujaisiais metais ir visas dėmesys į artėjantį Dakarą. Sėkmės ten važiuojantiems lietuviams, laukiame medalių ir beduino statulėlių, o tada ir pratęsime apie tai, ką mes čia veikiame su ta žiema. Kiekvienam gi savas Dakaras!“