Naujasis RENAULT RAFALE jau Lietuvoje

„Rafale“ yra prancūziškas žodis su užuomina į aviacijos pasaulį. Aviacija „Renault“ istorijoje užima svarbų vaidmenį: „Caudron-Renault Rafale“, 1934 m. skridęs rekordiniu 445 km/h greičiu, yra tik vienas iš pavyzdžių. Naujasis „Renault Rafale“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kuris laikosi naujosios vizualinės kalbos, sukurtos Gilles Vidal, jam tapus „Renault“ dizaino vadovu. Automobilis pradeda naują „Renault“ dizaino erą. Jis sukurtas naudojant naujausios kartos Aljanso „CMF-CD“ platformą. Naujajame „Renault Rafale“ taip pat įdiegtos naujausios junglumo priemonės ir 200 AG „E-Tech“ hibridinė galios pavara, kuri yra efektyvi ir taupi. 


Galingas kupė-visureigis 

Šiek tiek paaukštintas fastbeko kėbulas, kurį dengia blizgios juodos spalvos detalės, naująjį „Renault Rafale“ priskiria kupė-visureigio kategorijai.

Automobilio siluetas yra ryškus ir sportiškas. Naujasis „Renault Rafale“ yra 4,71 m ilgio ir 1,86 m pločio, todėl jis priskiriamas D segmentui. Jo aukštis – 1,61 m, tad jis yra tipiškas sportiškas visureigis.

Kadangi automobilio važiuoklės bazė ilga (2,74 m, tiek pat, kiek ir naujojo „Espace“), naujojo „Renault Rafale“ stogo linija yra išlenkta, kad ant galinių sėdynių būtų daug vietos galvai ir nebūtų kliudomas galinis stiklas.


Važiuoklė: tikslumas malonumui 

Važiavimo malonumas – vienas iš svarbiausių tikslų, kurių „Renault“ siekė kurdama naujojo „Rafale“ važiuoklę. Šiame modelyje derinama daugiasvirtė galinė ašis ir naujausia patobulinta „4CONTROL Advanced“ keturių vairuojančių ratų sistema. 

Daugiasvirtė pakaba leidžia nustatyti efektyviausius sukibimo su keliu parametrus, nesumažindama komforto, ir slopina važiuoklės keliamą triukšmą. 

„4CONTROL Advanced“ keturių vairuojančių ratų sistema gerokai pagerina automobilio valdymą važiuojant nedideliu greičiu. Kai įveikiate posūkį važiuodami mažesniu nei 50 km/h greičiu, galiniai ratai labai nežymiai (iki 1 laipsnio) pasisuka ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai ratai, todėl sumažėja galinių ratų inercija ir pagerėja automobilio stabilumas. Važiuojant nedideliu greičiu galiniai ratai pasisuka iki 5 laipsnių kampu į priešingą pusę, taip suteikdami neprilygstamą manevringumą ir sumažindami naujojo „Renault Rafale“ apsisukimo spindulį iki 10,4 metro.

Galios pavara: aukščiausios klasės hibridas 

Kaip ir naujasis „Espace“, naujasis „Renault Rafale“ bus pradėtas gaminti su 200 AG „E-Tech“ visiškai hibridine benzinine galios pavara, sujungta su automatine daugiarežime pavarų dėže. Ši pavara yra galinga ir ekonomiška. Ji pasižymi geriausiu rinkoje našumo ir sąnaudų santykiu (4,7 l/100 km ir 105 g CO2/km, laukiama sertifikavimo) ir nuvažiuojamu atstumu (iki 1 100 km). 200 AG „E-Tech“ hibridinę pavarą sudaro 3 cilindrų 1,2 litro darbinio tūrio 130 AG (96 kW) benzininis vidaus degimo variklis turintis 205 Nm sukimo momentą, ir du elektros varikliai. Pagrindinis elektros variklis išvysto 50 kW (70 AG) ir 205 Nm. Jį maitina 2 kWh/400 V ličio jonų akumuliatorius, kad būtų galima važiuoti vien elektra. Antrinis elektros variklis yra 25 kW ir 50 Nm aukštos įtampos starterio generatorius (HSG), kuris užveda variklį ir perjungia pavaras be sankabos veikiančioje pavarų dėžėje. 

Rengiama didelio našumo „E-Tech“ 4×4 300 AG versija 

Naujasis „Renault Rafale“, sukurtas vairavimo malonumui ir iki šiol „Renault“ gamoje nematytam našumo lygiui pasiekti, vėliau bus patobulintas iš esmės patobulinta hibridine galios pavara, kurios visi nustatymai optimizuoti taip, kad išvystytų 300 AG.

Įvairių funkcijų optimizavimas padės pasiekti 300 AG, tačiau daugiausia galia padidės dėl dviejų techninių pakeitimų. Pirmasis – papildomas elektros motoras ant galinės ašies, kuris tiesiogiai suks ratus, todėl naujasis „Rafale“ taps 4 varomų ratų kupė-visureigis. Tuomet tai bus hibridinis iš tinklo įkraunamas automobilis, todėl beveik visose kasdienėse kelionėse naująjį „Rafale“ galėsite vairuoti kaip elektromobilį, o ilgose kelionėse galėsite mėgautis jo dideliu nuvažiuojamu atstumu. 



Sportiškos sėdynės 

Naujojo „Renault Rafale“ sėdynės turi sustiprintas šonines dalis, kad atitiktų automobilio dinamines savybes ir būtų užtikrinta puiki šoninė ir išilginė atrama. „Alcantara“ apmušalai padeda išlaikyti vairuotoją vertikalioje padėtyje, suteikia sportiškumo ir yra ekologiški (tai pirmoji 61 proc. perdirbta „Alcantara“).


Dosnūs matmenys 

Dėl ilgos 2,74 m važiuoklės bazės (naujojo „Rafale“ platforma ir važiuoklės bazė yra tokia pati kaip naujojo „Espace“) automobilio gale yra patogi 302 mm erdvė kelių lygyje. Kadangi automobilio ratų bazė ilgesnė, sukuriama daugiau erdvės galvai po nuožulniu stogu – 880 mm galinėje eilėje (beveik tiek pat, kiek ir naujojo „Espace“ – 892 mm), tačiau tai neturi įtakos kupė siluetui. 

Kadangi ilgose kelionėse dažnai reikia daug bagažo, naujasis „Rafale“ turi labai erdvią 530 litrų bagažinę (pagal DVA).


Nauja ekrano grafika 

Naujojo „Renault Rafale“ skaitmeninį saloną „OpenR“, kuris buvo pristatytas „Megane E-Tech electric“, vėliau patobulintas „Austral“ ir naujajame „Espace“, sudaro dvi gretimos L formos plokštės: horizontali 321 kv. cm ploto TFT 12,3 colio įstrižainės ekranas ant prietaisų skydelio (1920 x 720 pikselių, horizontaliu formatu) ir vertikalus 453 kv. cm. 12 colių įstrižainės jutiklinis ekranas viduryje centrinio valdymo pulto (1250 x 1562 pikselių, portreto formatas).„OpenR“ yra tiksliai įrengta taip, kad būtų lengvai matoma ir pasiekiama, todėl vairuotojas gali mėgautis multimedijos sistema neatitraukdamas akių nuo kelio. „Google“ ekosistemos patobulinta navigacijos patirtis buvo nuodugniai išbandyta ir tapo etalonu savo srityje. 


Sklandus junglumas 

Naujajame „Renault Rafale“ nėra jokių sienų tarp jūsų skaitmeninio gyvenimo už automobilio ribų ir automobilyje, taip pat tarp jūsų išmaniojo telefono ir automobilio multimedijos sistemos „OpenR Link“ su integruotomis „Google“ funkcijomis. 

Sistemoje yra „Google“ žemėlapiai, „Google Assistant“ ir daug kitų programų (50 ar daugiau, priklausomai nuo šalies ir versijos) iš „Google Play“ katalogo. Tai lygiai tas pats, kaip naudotis išmaniuoju telefonu. Sąsaja taip pat gali būti visiškai pritaikoma prijungus išmanųjį telefoną su „Android Auto“ arba „Apple Carplay“ laidu arba belaidžiu ryšiu.

Naujojo „Rafale“ multimedijos sistema „OpenR Link“ ne tik turi naują dizainą, bet ir naudoja „Android Automotive 12“ (vietoje „Android Automotive 10“), kuri, be kitų patobulinimų, palengvina įrenginių susiejimą per „Bluetooth“ ryšį ir supaprastina valdymą kai kuriuose meniu. 

Papildomas saugumas nemažinant malonumo

Kad vairavimo malonumas būtų optimalus ir nekeltų streso, naujajame „Renault Rafale“ įdiegtos 32 pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS), suskirstytos į tris kategorijas: vairavimo, saugos ir statymo. Be to, dabar jame įdiegta išmanioji greičio palaikymo sistema (ISA), kuri automatiškai įspėja vairuotoją, jei automobilio greitis viršija kelio ženkluose nurodytą ribą. 

Be to, vairuotojas gali būti ramus dėl „Safety Score“ ir „Safety Coach“ sistemų. 


Išmanus ir efektyvus apšvietimas 

Naujojo „Renault Rafale“ priekiniai žibintai turi technologiją, kuri juos optimizuoja bet kokiomis aplinkybėmis. Visose versijose įdiegta „LED Adaptative Vision“ technologija, kuri reguliuoja artimųjų šviesų žibintus pagal važiavimo sąlygas. Su „LED Matrix Vision“ technologija, kurią galima įsigyti aukštesnėse komplektacijose, vairuotojas gali visą laiką būti įjungęs tolimąsias šviesas, taip pagerindamas savo regėjimo komfortą ir neakindamas kitų transporto priemonių vairuotojų. 


Aktyvioji pagalbos vairuotojui sistema

Ši naujos kartos greitkelių ir eismo pagalbinė sistema prilygsta 2 lygio autonominiam vairavimui visų tipų keliuose. Tai daroma derinant adaptyviąją greičio palaikymo sistemą su pagalbine eismo juostos palaikymo sistema ir atsižvelgiant į geografinės padėties duomenis bei konkrečius žemėlapius, kad automobilis galėtų prognozuojamai prisitaikyti prie kelio.

Aktyviosios pagalbos vairuotojui sistemos (angl. „Active Driver Assist“) integruota technologija, skirta skaityti kelio ženklus ir įspėti vairuotoją, jei jis viršija leistiną greitį (angl. „Over Speed Prevention“, OSP), gali būti naudojama ir savarankiškai. Kad būtų ramiau, vairuotojas taip pat gali leisti OSP perimti automobilio greičio palaikymo kontrolę. 

TECHNINIAI DUOMENYS

Matmenys ir svoris

Bendras ilgis: 4,71 m

Bendras plotis: 1,86 m

Aukštis: 1,61 m

Važiuoklės bazė: 2,74 m

Priekinė iškyša: 942 mm

Galinė iškyša: 1029 mm

Prošvaisa: 180 mm

Svoris: à partir de 1653 kg

Bagažinės tūris: 530 dm3 pagal VDA 

Jėgos pavaros

„E-Tech full hybrid 200 ch“

1,2 l 96 kW (130 AG) ir 205 Nm vidaus degimo variklis

Elektriniai varikliai: 50 kW ir 205 Nm / 25 kW ir 50 Nm

Akumuliatorius: 2 kWh / 400 V

Pavarų dėžė: daugiarežimė automatinė dėžė