Alyva yra viena iš svarbiausių automobilio variklio komponentų, užtikrinanti jo sklandų ir ilgalaikį veikimą. Tinkamas variklio alyvos keitimas ne tik pratęsia variklio tarnavimo laiką, bet ir padeda išlaikyti gerą automobilio našumą. Tačiau kyla klausimas: kada ir kaip dažnai reikia keisti variklio alyvą?
Variklio alyva – ką verta apie ją žinoti bei kas kiek laiko ją reikia keisti?
Viena svarbiausių variklio alyvos funkcijų – išsklaidyti šilumą ir apsaugoti automobilio saloną nuo korozijos. Kasmet rinkoje pasirodo vis naujesni varikliai, kurie kuriami taip, kad nedidėtų pavaros bloko pajėgumas, o būtų išgaunama kuo daugiau galios. Tai leidžia pasiekti gerokai mažesnį deginių kiekį ir didesnį ekonomiškumą važiuojant. Naujuose automobiliuose šiam tikslui naudojamos sintetinės alyvos, kuriomis tepami turbokompresoriai. Todėl alyvos būklė yra labai svarbi kalbant apie automobilio variklio veikimą.
Variklio alyva turi būti reguliariai keičiama, kad ji tinkamai atliktų savo pagrindines funkcijas. Kaip dažnai reikėtų keisti variklio alyvą? Tai priklauso nuo automobilio gamintojo nurodymų. Tradiciškai buvo laikoma, kad variklio alyvą reikia keisti kas 5 000 – 8 000 km. Tačiau šiuolaikiniai varikliai ir pažangios alyvos technologijos leidžia keisti alyvą rečiau, kas 12 000 – 16 000 km. Kai kurie modernūs automobiliai netgi gali turėti jutiklius, kurie praneša apie alyvos būklę ir rekomenduoja keitimo laiką.
Kur galima rasti alyvos keitimo intervalus? Visa reikiama informacija pateikiama automobilio savininko vadove. Tačiau alyvos keitimo intervalai labai dažnai priklauso nuo jūsų automobilio naudojimo ir vairavimo stiliaus.
Variklio alyvos keitimas – į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Nepriklausomai nuo ridos, alyva turėtų būti keičiama bent kartą per metus. Automobiliuose, kurie daugiausia naudojami ilgiems atstumams, šviežios variklio alyvos reikėtų pilti vidutiniškai kas 15 000 – 20 000 km. Tačiau jei dažniau važinėjate trumpais atstumais, alyvos lygį tikrinkite kas 10 000 – 15 000 kilometrų.
Naudojant suskystintųjų dujų automobilius, svarbu atminti, kad degimo kamerose temperatūra yra daug aukštesnė nei benzininiuose automobiliuose. Tai reiškia, kad suskystintųjų dujų automobiliuose alyva turėtų būti keičiama maždaug kas 10 000 kilometrų. Keičiant alyvą taip pat reikia nepamiršti sumontuoti naują alyvos filtrą, kuris atsakingas už priemaišų surinkimą automobilyje. Jei jo nekeisite per ilgai, jis užsikimš, todėl gali būti pažeistas vienas iš pavaros blokų.
Jei turite naudotą automobilį, turite dar daugiau dėmesio skirti tinkamai variklio alyvos būklei. Taip yra todėl, kad automobiliai, kurių rida didelė, yra daug labiau linkę į įvairius gedimus, atsirandančius dėl senos arba stipriai panaudotos alyvos naudojimo. Tokiu atveju alyvą geriau keisti kas 15 000 km arba kartą per metus, kad išvengtumėte nemalonių pasekmių.
Kaip dažnai reikia keisti variklio alyvą priklausomai nuo jos tipo?
- Mineralinė alyva: ši alyva paprastai reikalauja dažnesnio keitimo, kas 5 000 – 8 000 km. Tai dažniausiai pigesnė, bet mažiau efektyvi alyva, kuri greičiau praranda savo savybes.
- Sintetinė alyva: sintetinė alyva yra brangesnė, tačiau ji gali tarnauti ilgiau. Dažnai sintetinė alyva gali būti keičiama kas 12 000 – 16 000 km arba net rečiau, priklausomai nuo gamintojo specifikacijų.
- Pusiau sintetinė alyva: ši alyva yra tarpinis variantas tarp mineralinės ir sintetinės alyvos. Jos keitimo intervalai dažniausiai būna tarp 8 000 – 12 000 km.
Variklio alyvos keitimas yra esminis automobilio priežiūros elementas, kuris užtikrina sklandų variklio darbą ir ilgaamžiškumą. Nors tradiciniai alyvos keitimo intervalai buvo dažnesni, šiuolaikiniai varikliai ir alyvos technologijos leidžia keisti alyvą rečiau. Svarbiausia yra laikytis gamintojo rekomendacijų, atsižvelgti į važiavimo sąlygas ir reguliariai tikrinti alyvos būklę. Tinkama priežiūra padės išvengti nereikalingų problemų ir užtikrins, kad jūsų automobilis veiktų optimaliai.