„RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC“: IKONIŠKASIS „RENOLIUCIJOS“ MODELIS
„Kai kurie kūriniai yra stebuklingi. Jiems nereikia begalinių diskusijų – visi visada tiesiog sutaria, ką reikia daryti. O tada tiesiog padaro. Nėra jokio darymo iš inercijos. Kai įmonė atgaivina automobilį, palikusį tokius puikius prisiminimus, ji į jį įdeda labai daug meilės. Klientai tai supranta, o tai visada teikia vilčių ateičiai. Galima tiesiog pajusti į automobilį įdėtą meilę“, – Luca De Meo, „Renault“ grupės generalinis direktorius.
RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC“ – NAUJAS ELEKTRINĖS REVOLIUCIJOS VEIDAS
Kas gali daugiau prisidėti prie to, kad elektromobiliai taptų populiarūs Europoje, nei ikoniškasis modelis?
„Renault 5“ buvo unikalus automobilis, garsėjęs avangardiniu dizainu, universalumu ir taupumu. Juo buvo sprendžiami milijonų šeimų to meto iššūkiai, reaguojama į naftos kainų šoką, besikeičiantį gyvenimo būdą ir antrojo automobilio poreikį. Tęsdamas šį itin modernų paveldą, „Renault 5 E-Tech electric“ drąsiai atsako į šių laikų visuomenės ir aplinkosaugos iššūkius – energijos taupymą, tvarumą ir mažą emisijų pėdsaką.
Akį traukiantis dizainas, praktiškos ir interaktyvios funkcijos, pagamintas Europoje ir iš perdirbamų medžiagų – viskas, ko reikia, kad šis automobilis taptų nauju miesto automobilių standartu.
Naujos kartos automobilis, gimęs iš „Renauliucijos“ idėjos
„Renault 5 E-Tech electric“ – tai automobilis, nepanašus į jokį kitą. „Renault Group“ jis atspindi „Renauliucijos“ atgaivinimo strategiją, taip pat pramoninį atsinaujinimą ir kultinio prekės ženklo perėjimą prie elektros.
Taikant novatoriškus darbo metodus sukurtas serijinis modelis turi visą parodomojo automobilio magiją ir žavesį. Jis buvo sukurtas vos per trejus metus, palyginti su įprastais ketveriais. Automobilis aprūpintas elektrinėmis ir skaitmeninėmis technologijomis, kurių visos pagamintos Prancūzijoje, taip pat pasižymi konkurencinga kaina, kuri prasideda nuo maždaug 25 tūkst. eurų.
Kad pasiektų šį rezultatą mažų, nebrangių miesto automobilių segmente, Grupė pasitelkė visą savo patirtį, ypač „Renault“, „Ampere“, „Renault Group“ padalinio, besispecializuojančio elektromobilių ir programinės įrangos srityje, ir „Mobilize“ patirtį.
Įgyvendindama šį projektą, Grupė rėmėsi savo naująja įvairių sričių specialistų organizacija, sukurta siekiant neatsilikti nuo technologinių pokyčių šiame sektoriuje taikant lankstų, novatorišką ir veiksmingą požiūrį. Pavyzdžiui, „Ampere“ suteikė „Renault“ neabejotiną konkurencinį pranašumą, nes greitai sukūrė originalią platformą, skirtą mažoms elektrinėms transporto priemonėms, ir stiprią Europos pramonės ekosistemą. Dėl to „Renault“ gali kurti naują patrauklių elektrinių transporto priemonių asortimentą, kurio priešakyje šiandien yra „Renault 5 E-Tech electric“.
Unikalus ir jaudinantis dizainas
Kai 1972 m. buvo pristatytas „Renault 5“, jis savo originaliu ir moderniu dizainu privertė susimąstyti. Plastikiniai buferiai, ryškiaspalvis kėbulas ir priekiniai žibintai suteikė jam išdykusią, beveik žmogišką išvaizdą. Šis automobilis, atspindintis besikeičiantį visuomenės veidą, iš karto tapo populiarus tarp prancūzų pirkėjų, ypač moterų ir jaunimo – tuo metu tai buvo naujas klientų ratas. Tai buvo gaivaus oro gūsis, simbolizuojantis laisvę ir gyvenimo džiaugsmą.
Taigi kaip atgaivinti ikoną, kurios populiarumas niekada nesumažėjo? Koks geriausias būdas paversti jį nauju troškimų objektu ne tik tiems, kurie prisimena nuotykius, patirtus originaliuoju „Renault 5“, bet ir jaunesnėms kartoms, turinčioms kitokių lūkesčių, pasaulyje, kuriame vyksta elektros ir skaitmeninių technologijų permainos? Kokiomis vertybėmis turėtų būti grindžiamas šis atgimimas? Tai tik keletas klausimų, kuriais vadovavosi projekto komanda, dirbdama nuo vizualinių aspektų iki šio naujojo XXI a. „Renault 5“ kūrimo ir pateikimo rinkai.
Dizainerių komandai buvo atrištos rankos. Jie į savo darbą pažiūrėjo labai emocionaliai ir pasirinko retrofuturistinį stilių. Ryškios spalvos, įžūliai atrodantys priekiniai žibintai, vertikalūs galiniai žibintai, formuoti sparnai, spalvota stogo apdaila, variklio grotelės ant variklio dangčio ir dar daugiau: „Renault 5 E-Tech electric“ daug kuo primena išdykusį pirmtako stilių. Buvo sumanyta suteikti naują atspalvį detalėms, kurios gyvena žmonių atmintyje, atsižvelgiant į XXI amžių ir perėjimą prie elektros.
Originalaus automobilio variklio dangčio ventiliacinės grotelės buvo perdarytos, kad neatsiliktų nuo laikmečio. Šiandien jos pakeistos įkrovimo indikatoriumi, kurį sudaro kultinis skaičius 5. Vairuotojui priartėjus prie automobilio, jis įsižiebia, taip parodydamas glaudžią žmogaus ir mašinos sąveiką. Dar vienas humanizuotos sąsajos pavyzdys – sveikinimosi seka, kai vyzdžių formos LED žibintai „mirkteli“ vairuotojui. Pirminiame „Renault 5“ automobilyje nebuvo aerodinaminių savybių, kurios šiandien yra būtinos siekiant optimalaus efektyvumo. Šiandien, nors nematomos, jos įgyvendinamos, pavyzdžiui, galinius žibintus uždengiant aptakiu stiklu, kuris optimizuoja oro srautą.
Gilles Vidal, „Renault“ ir „Ampere“ dizaino viceprezidentas
Išorės dizaino įkvėpta emocija atsispindi ir viduje. Vairuotojas pasitinkamas ypač šiltai. Elektrinis „Renault 5 E-Tech“ turi didelį 10,1 colių multimedijos jutiklinį ekraną su ryškia ir sklandžia sąsaja. Pasisveikinimo sekos grafika ir garsas buvo sukurti bendradarbiaujant su muzikos ir garso institutu „Ircam“ bei Jeanu-Micheliu Jarre’u. Garsusis menininkas, kompozitorius ir autorius yra elektroninės muzikos pradininkas, besižavintis technologijomis. Jis taip pat sukūrė automobilyje esančius garso takelius ir VSP (pėstiesiems skleidžiamą transporto priemonės garsą) – išorinį garsinį signalą, kurį automobilis skleidžia važiuodamas mažesniu nei 30 km/val. greičiu, kad įspėtų pėsčiuosius.
Naujos kartos, Europoje unikali elektrinė platforma
Siekdamos užtikrinti, kad serijinis modelis neprarastų 2021 m. sausį pristatyto parodomojo automobilio patrauklumo, projektavimo, inžinerijos ir produktų komandos nepaliaudamos dirbo kartu, vykdydamos atvirkštinį procesą „nuo eskizo iki gatvės“. Automobilio dizainas paprastai pritaikomas prie platformos, ant kurios jis bus gaminamas. Tačiau šiuo atveju inžinieriai dirbo atvirkštine tvarka, kurdami platformą Luca de Meo širdį užkariavusiam dizainui: iš dervos pagamintam maketui, kurį sukūrė Pažangaus dizaino skyrius. „Renault 5 E-Tech“ yra pirmoji transporto priemonė, sukurta tik ant „AmpR Small“ – naujos „Ampere“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams. Dėl to ji yra unikali, turinti realių konkurencinių pranašumų, įskaitant plokščias grindis, ilgą ratų bazę (2,54 m), optimizuotą vidaus erdvę ir bagažinės talpą (326 l), žemesnį svorio centrą ir mažesnį svorį (mažiau nei 1 500 kg). Be to, „AmpR Small“ platforma leido pasiekti masto ekonomiją daugelyje sričių, neaukojant klientams naudingų elektros komponentų ar technologijų. Pasitelkusi šį novatorišką požiūrį, kuris buvo įgyvendintas pirmą kartą, „Renault“ sugebėjo sutrumpinti kūrimo laiką vos iki trejų metų.
„Renault 5 E-Tech electric“ modelyje pristatomas naujas kintamosios srovės dvikryptis įkroviklis, suderinamas su V2L (angl. „vehicle-to-load“) ir V2G (angl. „vehicle-to-grid“) technologijomis. Ši novatoriška sistema taps plačiai naudojama. Dėl jos automobilis taps tikru energijos ekosistemos dalyviu ir naudojantis „Mobilize“ paslaugomis, tiek į tinklą beanglę elektros energiją. Dėl to naudotojai galės gerokai sumažinti elektros energijos sąskaitas.
Po variklio dangčiu esantis „Renault 5 E-Tech electric“ variklis yra kompaktiškesnis nei „Megane E-Tech electric“ ir „Scenic E-Tech electric“ varikliai, kurių pagrindu jis sukurtas. Jis išlieka ištikimas „Renault“ pasirinktai sinchroninei technologijai su suvyniotu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojamos retieji žemės elementai, taip sumažinant poveikį aplinkai. Remiantis pirmtakų patirtimi kuriant patvarumą, variklį bus galima įsigyti trijų galingumų: 110, 90 ir 70 kW.
Išskirtinis vairavimo malonumas, skatinantis rinktis elektromobilius
„Renault 5 E-Tech electric“ yra universalus automobilis, puikiai tinkantis važiuoti tiek mieste, tiek atvirame kelyje dėl 11 kW kintamosios srovės įkroviklio, 80 arba 100 kW nuolatinės srovės įkroviklio ir iki 52 kWh baterijos, suteikiančios iki 400 km nuvažiuojamą atstumą pagal WLTP. Elektromobilių segmente šis automobilis yra retenybė – jis gali vilkti net 500 kg priekabą.
Be to, automobilis yra itin veržlus, nes jo priekinė pakaba yra optimizuota, o apsisukimo spindulys – nedidelis. Iš aukščiausios klasės rinkos segmentų pasiskolinta daugiasvirtė galinė pakaba užtikrina anksčiau šiame segmente neregėtą sukibimo su keliu ir eksploatacinių savybių lygį. Visa tai sukuria išskirtinį vairavimo malonumą, be jokių kompromisų dėl komforto.
Šis pasiekimas rodo „Renault“ grupės meistriškumą kuriant ir gaminant mažus, lengvus, konkurencingus ir populiarius elektromobilius, kurie atliks esminį vaidmenį pereinant prie elektrinės automobilių rinkos.
Patirtis, paremta technologijomis, turinčiomis pridėtinę vertę žmogui
„Renault 5 E-Tech electric“ – tai aukštųjų technologijų automobilis, kuriame gausu pažangiausių naujovių, protingai naudojamų siekiant užtikrinti unikalią patirtį automobilyje ir praktinę naudą vairuotojo bei keleivių komfortui ir saugumui. Šis funkcinis požiūris į naujoves yra „Renault“ – prekės ženklo, kuris visada siekė, kad geriausios technologijos būtų prieinamos visiems – „voitures à vivre“ DNR dalis.
Šį požiūrį atspindinti „Renault 5 E-Tech electric“ savybė:
„Renault 5 E-Tech electric“ turi naujausios kartos „OpenR Link“ sistemą su integruota „Google“ platforma, daugiau kaip 50 programėlių ir praktinių paslaugų, pavyzdžiui, integruotą įkrovimą suplanuotos kelionės metu.
Intuityvus ir patogus
Kartu su prijungtomis „Google“ paslaugomis „Renault 5 E-Tech electric“ pristatomas ir „Reno“ – oficialus avataras, kuris taip pat yra išmanus ir naudingas bei patrauklus kelionės palydovas. Sukurtas „Renault“ siekiant suteikti klientams malonesnę ir intuityvesnę patirtį vairuojant elektromobilį, „Reno“ avataras turi savo asmenybę. Sukurtas reaguoti į naudotojo užklausas ir komandas (pvz.: „Ei, Reno, suplanuok įkrovimą rytoj 8 val. ryto“ arba „Ei, Reno, kaip galėčiau padidinti savo nuvažiuojamą atstumą?“), jis sukuria empatijos kupiną santykį su transporto priemone.
Komfortiškas
Garso komfortą optimizuoja patentuota išmanioji kokono garso izoliacijos sistema ir akustinis priekinis stiklas – iš tolimesnių rinkos segmentų pasiskolinta funkcija. Šiluminiam komfortui užtikrinti ekonomiškas šilumos siurblys taupo baterijos energiją.
Saugus
Saugumo srityje „Renault 5 E-Tech electric“ turi iš aukštesnių rinkos segmentų pasiskolintas pagalbines vairavimo sistemas, įskaitant išmaniąją adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo kontrolę, kuri nuskaito kelią, ir „Active Driver Assist“ – 2 lygio automatinio vairavimo technologiją. Jame taip pat įdiegtos naujoviškos technologijos, palengvinančios gelbėjimo tarnybų darbą įvykus avarijai („Fireman Access“, „Pyroswitch“ ir „QRescue“). Naujoji dinamiška stabdžių sistema perpus sutrumpina automatinio stabdymo reakcijos laiką. Galiausiai, saugos sistemos padeda vairuotojui mažinti nelaimingų atsitikimų riziką.
Paprastas
Įkrauti „Renault 5 E-Tech electric“ paprasčiau ir tai galima daryti išmaniau dėl plataus „Mobilize“ ekosistemos teikiamų paslaugų spektro: „Mobilize Power Solutions“, leidžianti per „Renault“ atstovybių tinklą užsisakyti įkrovimo sprendimą, kuris bus įrengtas kliento namuose; „Smart Charge“, suteikianti išmanųjį įkrovimą namuose už mažesnę kainą, ir „Charge Pass“, leidžianti su viena kortele naudotis daugiau nei 600 tūkst. viešųjų įkrovimo taškų 25 Europos šalyse. Ši sistema veikia laisvų rankų režimu daugelyje suderinamų nuolatinės srovės tinklo įkrovimo taškų. Tiesiog įjunkite „Renault 5 E-Tech electric“, kad pradėtumėte įkrovimą ir saugų atsiskaitymą be kortelės ar kodo, naudodamiesi „Plug & Charge“ funkcija.
Nuo 2025 m. vasaros „Renault Group“ įsipareigoja gaminti „Renault 5 E-Tech electric“ ir jo bateriją Prancūzijoje. Transporto priemonės ir baterijos bus surenkamos Duė gamykloje, kuri buvo viena iš originaliojo „Renault 5“ gamybos vietų. Variklis (elektrinė mašina, reduktorius, galios elektronika) bus gaminamas Kleono gamykloje, o moduliai nuo 2025 m. vasaros bus gaminami Duė „Gigafactory“ (bendradarbiaujant su „Envision AESC“). Iki 2030 m. modulių anglies dioksido pėdsakas bus 35 proc. mažesnis nei ZOE.
„Renault 5 E-Tech electric“ bus gaminamas Šiaurės Prancūzijoje, pasitelkiant kompaktišką tiekėjų ekosistemą, esančią 300 km spinduliu nuo „ElectriCity“ komplekso. Šis įsipareigojimas konkurencingai vietinei gamybai yra pagrindas Europos elektrinio slėnio, besispecializuojančio elektrinių transporto priemonių vertės grandinėje, plėtrai. Tai padės užtikrinti darbo vietų kūrimą ir sumažinti mūsų poveikį aplinkai.
Visada pralenkęs laiką, „Renault 5“ buvo pirmasis automobilis, kurio degalų sąnaudos, važiuojant 90 km/val. greičiu, buvo mažesnės nei simbolinė 5 l/100 km riba… ir net 1974 m. buvo galima įsigyti elektrinę versiją, kurios rida siekė 110 km! Be to, automobilis tapo ekologiško dizaino pradininku – jo stogas buvo pagamintas iš klijuoto natūralaus pluošto, kad būtų pagerinta garso izoliacija, vidaus erdvė, dizainas ir degalų sąnaudos. Iki galo išlaikant novatorišką dvasią, 1986 m. buvo įgyvendinta paskutinė iniciatyva, skirta žiedinei ekonomikai, atnaujinant „Renault 5“ modelius.
Ši avangardinė dvasia tebegyvuoja visoje „Renault 5 E-Tech electric“ vertės grandinėje. Pasitelkiant „Renault“ grupės dukterinės įmonės „The Future is NEUTRAL“, besispecializuojančios žiedinės ekonomikos srityje, patirtį ir laikantis prekės ženklo įsipareigojimų, „Renault 5 E-Tech electric“ bendras perdirbimo lygis sieks 85 proc., kur bus 19,4 proc. perdirbtų medžiagų (ISO 14021 standartas) ir 26,6 proc. medžiagų bus panaudota iš žiedinės ekonomikos, įskaitant 41 kg perdirbtų polimerų.Sėdynių apmušalai „Techno“ ir „Iconic Cinq“ apdailos lygiuose bus pagaminti iš visiškai perdirbtų medžiagų. Pastarajame taip pat bus naudojamos biologinės kilmės medžiagos vairui ir salono izoliacijai.
„Renault 5 E-Tech electric“ turi viską, ko reikia išsiskirti šiandieninėje rinkoje
Išradingas, susietas, konkurencingas Prancūzijoje bei Europoje pagamintas elektrinis miesto automobilis „Renault 5 E-Tech electric“ sieks užkariauti vartotojų širdis. Kaip ir jo pirmtakas savo laiku – tai ryžto kupinas ir džiaugsmingas atsakas į technologinius, visuomeninius ir aplinkosauginius šiuolaikinio judumo iššūkius. Modelis bus pradėtas gaminti 2024 m. rugsėjį.
UNIKALUS IR JAUDINANTIS DIZAINAS
„Renault 5 E-Tech electric“ paneigia kitiems prekės ženklo modeliams taikomus dizaino kodus. Ikoniško automobilio prerogatyva! Retro-futuristiniai dizaino elementai dera su tikrą emociją keliančiomis detalėmis ir sudaro ryškią, modernią visumą.
Įspūdį darantys dizaino akcentai
Kolektyvinėje atmintyje „Renault 5“ – tai ne tik 1972 m. pradėtas gaminti originalus modelis. „Renault 5 E-Tech electric“ sujungia išraiškingus trijų modelių dizaino akcentus: „Renault 5“ ir „Supercinq“ dėl jų bendros išvaizdos, o „Renault 5 Turbo“ – dėl plačių sparnų ir tvirto įvaizdžio.
Unikali „Renault“ gamoje šviesų schema – du stačiakampiai užapvalintais kampais priekiniame buferyje, toje pačioje vietoje kaip ir „Renault 5 Turbo“ rūko žibintai. Tokios pat stačiakampės formos „sklandantis“ dizainas matomas LED priekinių žibintų stikle.
Nors ratų arkos yra apskritos, sparnų struktūra atkartoja originaliojo „Renault 5“ arkų formą. Spalvinga stogo linija (juodos, raudonos arba metalo spalvos), sodriai raudoni vertikalūs galiniai žibintai ir ryškios kėbulo spalvos taip pat primena originalųjį „Renault 5“ ir jo gebėjimą praskaidrinti miestą.
Modernios proporcijos
Per 50 metų gerokai pasikeitė transporto priemonių proporcijos. Toną užduodantis „Renault 5 E-Tech electric“ yra modernus visais atžvilgiais:
- visuose keturiuose kampuose yra dideli 18 colių ratlankiai, o iškyšos – minimalios.
- Su kėbulu susiliejantys ratai, plačios vėžės (1,55 m priekyje ir 1,53 m gale).
- Mažesniame nei 4 m (3,92 m) ilgio automobilyje.
Visi šie bruožai jau buvo 2021 m. parodiniame automobilyje, kuris buvo suprojektuotas be jokių įgyvendinamumo apribojimų. Pasitelkus naujausius inžinerijos pasiekimus, šios proporcijos kruopščiai išlaikytos ir serijiniame modelyje.
Kompaktiškesnis, nei atrodo
Patrauklių proporcijų „Renault 5 E-Tech electric“ vis dėlto yra tokio pat dydžio kaip nedidelis, veržlus miesto automobilis.
- Būdamas vos 3,92 m ilgio, jis yra tarp „Twingo“ (30 cm trumpesnis) ir „Clio“ (13 cm ilgesnis).
- Optimizuota ratų bazė (2,54 m), žadanti didelę vidaus erdvę, su labai trumpomis iškyšomis yra tik 4 cm trumpesnė nei „Clio“.
- 1,77 m plotis prisideda prie automobilio matomumo kelyje, nesumažindamas jo manevringumo miesto gatvėse.
- Dėl po grindimis sumontuotos baterijos, automobilis yra idealaus 1,50 m aukščio, 6 cm aukštesnis nei „Clio“, bet 5 cm žemesnis nei „Twingo“.
18 colių ratlankiai visiems
Visose versijose montuojami dideli 18 colių ratlankiai yra pagrindinis idealių „Renault 5 E-Tech electric“ proporcijų elementas. Padangos 195/55 R18 komplektuojamos su „Evolution“ apdailos ir „Techno“ bei „Iconic Cinq“ apdailos lygių lengvojo lydinio ratlankiais.
- „Disco“ pagražinimą įkvėpė „R5 Turbo“ ratai.
- „Techno“ juodi lengvojo lydinio ratlankiai yra tokio paties dizaino kaip ir 2021 m. parodomojo automobilio, ir tik centrinis rombas pakeistas į raudoną penketuką.
- Galiausiai, geriausios „Iconic Cinq“ komplektacijos „Chrono“ juodi lengvojo lydinio ratlankiai primena laikrodį, kurio rodyklė skirta kiekvienai valandai, tačiau kai centrinis logotipas yra vertikalus, jame matomas tik skaičius 5 – užuomina į modelio pavadinimą.
Ryškios ikoninės spalvos
Pradėjus prekiauti „Renault 5 E-Tech electric“ bus galima rinktis iš penkių kėbulo spalvų, iš kurių dvi yra absoliučiai ikoniškos: „Pop Yellow“ ir „Pop Green“. Jas tiesiogiai įkvėpė du embleminiai atspalviai, kurie buvo 1970-ųjų kataloge ir kurie kolektyvinėje atmintyje visiems laikams susieti su „Renault 5“. Intensyvus blizgesio efektas poparto įvaizdžiui suteikia aukštųjų technologijų atspalvį. Efektas matomas tik atidžiai įsižiūrėjus į dažus šviesoje. Iš tolo dažai atrodo vienspalviai. Papildomas privalumas – „Pop Green“ bus galima užsisakyti be papildomo mokesčio.
Trys kiti atspalviai yra ne tokie išraiškingi, bet ne mažiau stilingi: „Pearl White“, „Starry Black“ ir „Midnight Blue“. Dvispalvį dažymą su „Starry Black“ stogu taip pat galima įsigyti su aukščiausios („Iconic Cinq“) ir vidutinės („Techno“) klasės komplektacijomis.
Dviejų lygių paminkštintas prietaisų skydelis
Viduje „Renault 5 E-Tech electric“ prietaisų skydelis stilingai sujungia ryškiausius kelių „Renault 5“ kartų bruožus: pavyzdžiui, dviejų pakopų į keleivį nukreiptą struktūrą, paminkštintą skersinį išdėstymą ir stačiakampį prietaisų skydelį užapvalintais kraštais.
Aukštos klasės „Iconic Cinq“ komplektacijoje „Renault 5“ parašas matomas ant „Grand Brillant Black“ horizontalios apdailos, nukreiptos į keleivį virš „paminkštintos“ zonos. Elegantiškai apšviestas, šis parašas suteikia salonui papildomą prabangos ir aukštųjų technologijų dizaino akcentą.
Tokį pat dėmesį estetinėms detalėms galima pastebėti ir oro angų dizaine. Vietoje įprasto standartizuoto, skersinio dizaino naudojamas pasiskolintas automobilio priekinės dalies šviesų schemos dizainas.
Galiausiai, kaip ir „Megane E-Tech electric“ bei „Scenic E-Tech electric“ modeliuose, pavarų svirtis įrengta prie vairo, kad salone būtų daugiau vietos. Svirties antgalį galima individualiai pritaikyti priedams (žr. 26 psl.).
Ikoniškos sėdynės ir apmušalai
Įspūdingai modernus sėdynių dizainas iš tikrųjų yra tiesiogiai įkvėptas kultinio „R5 Turbo“ modelio su H formos elementu, primenančiu, kad „Renault“ šioje srityje septintajame ir aštuntajame dešimtmetyje buvo itin novatoriška.
Kalbant apie apmušalus, kas gali būti universaliau ir labiau peržengiančio kartų ribas nei džinsinis audinys? Tvirtas, originalus ir jaukus džinsas stilingai padeda kurti gerą nuotaiką, kurią skleidžia „Renault 5 E-Tech electric“. Iš visiškai perdirbto plastiko (PET) vandens butelių pagamintas džinsinis audinys naudojamas vidutinės klasės „Techno“ komplektacijos sėdynėms, prietaisų skydeliui ir durų skydeliams.
Drąsaus dizaino simbolis ir prestižinė spalvų schema – „Iconic Cinq“ žėri spalvomis, sukuriančiomis aukštos klasės vintažinį įvaizdį. Sėdynės aptrauktos pilkos spalvos audiniu, H raidė yra viržių geltonumo spalvos, o didelis spausdintas penketukas – taip pat geltonas. Apmušalai taip pat pagaminti iš visiškai perdirbto audinio.
Didelis horizontalus ekranas
Dvigubas horizontalus ekranas suteikia „Renault 5 E-Tech“ interjerui šiuolaikišką, aukštųjų technologijų ir smagią išvaizdą. Pirmasis į vairuotoją nukreiptas ekranas yra 10,1 colių skaitmeninis prietaisų skydelis (pradinio lygio modelyje įmontuotas 7 colių ekranas), kuriame pateikiama visa vairavimo informacija ir galima pasirinkti penkis skirtingus vaizdus. Centrinis multimedijos ekranas visose versijose yra 10 colių. „Techno“ ir „Iconic Cinq“ komplektacijose jame įdiegta „OpenR Link“ sistema su integruota „Google“ funkcija.
Grafinė sąsaja su poparto įvaizdžiu
Popartinė „Renault 5 E-Tech electric“ grafika puikiai dera su išorės dizainu. Kaip ir „Rafale“ bei „Scenic E-Tech Electric“, dizainas paremtas ryškiomis grafinėmis rombo linijomis, kurių 28° įstrižainė primena „Renault“ logotipą „Nouvel’R“. Naudotojai gali individualizuoti ryškių spalvų ir išskirtinių tekstūrų gamą, paremtą ta pačia tema kaip ir logotipas, pagal pasirinktą važiavimo režimą ir, platesne prasme, savo nuotaiką ir poreikius. Derinant spalvas (8), tankį (2) ir tekstūras (4), galima sukurti daugiau kaip 128 skirtingus variantus, todėl suteikiama galimybė labai individualizuoti kelionės automobiliu patirtį!
Priešais vairuotoją esančiame 10 colių skaitmeniniame prietaisų skydelyje transporto priemonės greitis rodomas ne tradiciniais juodais arba baltais, o spalvotais raidiniais-skaitmeniniais simboliais. Pirmasis toks prietaisas rinkoje! 3D transporto priemonės atvaizdas sąsajoje yra ne tik tikroviško dizaino, bet ir labai detalus, todėl transporto priemonė atkuriama tiksliai atkartojant kėbulo spalvą.
Tikras universalus miesto automobilis
Nors „Renault 5 E-Tech electric“ yra vos 3,92 m ilgio, t. y. ilgesnis už „Clio II“, bet trumpesnis už „Clio III“, dėl „AmpR Small“ platformos ir 2,54 m ilgio ratų bazės jis savo vidaus erdve konkuruoja su „Clio V“. Ypač didelis vidaus plotis – 1,38 m priekyje ir 1,36 m gale su trijų sėdimų vietų suolu.
Baterija yra patalpinta po grindimis, todėl bagažinės talpa siekia 326 l (277 dm3 pagal VDA). Dėl to automobilis yra elektrinių miesto automobilių segmento viršūnėje ir net lenkia daugelį didesnių tradicinių vidaus degimo varikliais varomų miesto automobilių. Į bagažinės talpą įeina ir 27 dm3 pagal VDA talpa, skirta specialiai įkrovimo kabeliui. Bagažinę lengva pasiekti dėl aukštų grindų, be to, ją galima padalyti naudojant 60–40 santykiu padalijamą, sulankstomą 3 vietų galinį suolą.
Dar 19 litrų telpa įvairiuose salone esančiuose skyreliuose. Šią erdvę galima konfigūruoti ir pritaikyti naudojant 3D spausdintuvu atspausdintus priedus (žr. 26 psl.).
NAUJOS KARTOS, EUROPOJE UNIKALI ELEKTRINĖ PLATFORMA
„Renault 5 E-Tech electric“ yra pirmasis automobilis, pagamintas ant „AmpR Small“ – naujos visiškai elektrinės platformos, sukurtos siekiant pademonstruoti ikonišką dizainą, nedarant jokių kompromisų dėl eksploatacinių savybių. Dėl to automobilis gauna geriausius elektrinius komponentus ir šiuolaikines technologijas, kartu užtikrinant šiam segmentui neprilygstamą vairavimo malonumą ir komfortą – ir visa tai už geriausią įmanomą kainą.
Tikra elektrinė platforma
Naujoji „Ampere“ platforma, skirta B segmento elektromobiliams, vadinama „AmpR Small“ (anksčiau buvo žinoma kaip CMF-B EV). Sukurta tiek elektromobiliams optimizuoti, tiek ir jų paplitimui skatinti, ji mažina sąnaudas, nes su CMF-B platforma, kuri naudojama „Clio“ ir „Captur“ modeliuose, turi įvairias bendras dalis (pvz., priekinę pakabą), kurios naudojamos neaukojant elektromobilių eksploatacinių savybių. Tuo pat metu laikomasi bekompromisio požiūrio į visų elektrinei pavaros sistemai būdingų aspektų, ypač variklio ir baterijos integracijos, kūrimą. Visi šiam automobiliui sukurti elektriniai komponentai bus bendri būsimiems B segmento elektriniams modeliams, kuriuos „Ampere“ sukurs „Renault“ prekės ženklui ir jo partneriams. „AmpR Small“ – tai elektrinė platforma su optimizuotu perkėlimu, užtikrinanti tokį pat našumo lygį kaip ir aukštesniuose rinkos segmentuose. Tai jokiu būdu nėra kombinuota vidaus degimo variklio ir elektrinė platforma.
Dėmesys vairavimo malonumui
Naujoji „AmpR Small“ platforma sukalibruota taip, kad „Renault 5 E-Tech electric“ galėtų pasiekti jo dinamišką, jausmingą dizainą pateisinantį našumo ir vairavimo pojūčių lygį.
- Nustatant naują standartą šiame segmente, toliau optimizuojama iš „Clio“ ir „Captur“ pasiskolinta priekinė pakaba su vairavimo sistema, turinčia labai trumpą pavarų perdavos santykį (13,7), kad būtų užtikrintas neprilygstamas judrumas, kaip ir „Megane E-Tech electric“.
- Vos 10,3 m ilgio apsisukimo spindulys leidžia lengvai manevruoti mieste.
- Ypatingas dėmesys buvo skiriamas amortizacijai, siekiant kompensuoti padidėjusį baterijos svorį.
Originali galinė pakaba turi daugiasvirtę geometriją, kuri anksčiau buvo skirta tik aukštesniuose rinkos segmentuose esantiems automobiliams. Tarp jos privalumų – didesnė dinamika staigiai sukant ir didesnis stabilumas platesniuose posūkiuose, taip pat didesnis komfortas dėl mažesnio smūginio triukšmo. „Renault 5 E-Tech electric“ atveju privalumai neapsiriboja vien važiuoklės savybėmis. Platformos geometrija taip pat leidžia integruoti didesnę bateriją (52 kWh), todėl, nepaisant kompaktiškų automobilio gabaritų, jo nuvažiuojamas atstumas siekia 400 km.
Dinamiška stabdžių sistema
„Renault 5 E-Tech electric“ naujoji dinamiška stabdžių sistema stabdymo ir ESP funkcijas sutelkia į tą patį modulį, kad būtų sumažinta po variklio dangčiu reikalinga erdvė. Be to, ji perpus sutrumpina automatinio avarinio stabdymo sistemos reakcijos laiką.
Tuo pat metu atsieta stabdžių sistema užtikrina nuolat stiprų pedalo paspaudimą,
kad vairuotojas geriau jaustų ryšį su automobiliu ir keliu, o regeneracinio ir hidraulinio stabdymo perjungimas vyktų skaidriai. Stabdžių pedalas sujungtas ne su stabdžių apkabomis, o su variklio valdymo bloku (ECU), kuris teikia pirmenybę energijos regeneracijai ir tik tada, jei reikia, perjungia stabdžių sistemą.
Vairuotojas taip pat gali pavarų svirtimi pasirinkti B režimą su padidinta regeneracija.
Aukščiausios kokybės akustinis ir šiluminis komfortas
Siekiant užtikrinti aukščiausios klasės akustinį komfortą, garso izoliacija pagrįsta tais pačiais aukščiausios klasės standartais, kaip ir naujausių „Renault“ elektrinių modelių asortimente.
- Viskas prasideda nuo išmaniojo kokono – patentuoto naujos kartos absorbento, kuris izoliuoja bateriją nuo keleivių salono. Tai geriausias sprendimas nūdienos rinkoje.
- Variklio pakaboje įrengta dviguba filtravimo sistema, kuri, naudodama įkroviklio svorį, sugeria akustinius variklio virpesius (10 dB sustiprėjimas), taip prisidėdama prie tylos kūrimo salone.
- Galiausiai, visose versijose standartiškai montuojamas akustinis priekinis stiklas.
Be to, šilumos siurblys palaiko šiluminį komfortą keleivių salone, bendradarbiaudamas su 8 kW HVCH (aukštos įtampos aušinimo skysčio šildytuvo) sistema, kad būtų sutaupyta kuo daugiau baterijos energijos. Ši funkcija po užvedimo, kai automobilis yra šaltas, salone greitai pakelia temperatūrą iki komfortiškos. Norint iš anksto pašildyti ir atitirpinti transporto priemonę prieš užvedimą, saloną ir bateriją galima iš anksto paruošti, užprogramavus sistemą arba įjungus ją nuotoliniu būdu per „My Renault“ programėlę.
Išskirtinė pasyvioji sauga
„Renault 5 E-Tech electric“ užtikrina aukšto lygio pasyvųjį saugumą, prilygstantį aukštesniuose rinkos segmentuose taikomiems standartams.
- Norint išlaikyti labai trumpas konstrukcijos iškyšas ir kartu maksimaliai padidinti konstrukcijos atsparumą smūgio atveju, prireikė daug skaičiavimų ir modeliavimo, ypač dėl variklio lopšio.
- Tuo pat metu dėl kompaktiškų automobilio matmenų reikėjo atlikti specialius centrinės lopšio, kuriame yra baterija, konstrukcijos kūrimo darbus.
- Visiškai elektrinės „AmpR Small“ platformos konstrukcijos privalumas yra tas, kad sėdynių skersiniai buvo specialiai suprojektuoti taip, kad apsaugotų bateriją be sutvirtinimų kėbulo viduje, taip atlaisvinant maksimalią erdvę elementams be papildomų dalių.
- Galutinis rezultatas – jokių kompromisų nei dėl pasyviosios saugos, nei, žinoma, dėl dizaino. Kartu automobilyje įdiegtos pažangios baterijos saugos technologijos („Fireman Access“ ir „Pyroswitch“).
DERINIŲ ĮVAIROVĖ
VARIKLIUI, BATERIJAI IR ĮKROVIMUI
Sukurta miestui ir užmiesčiui: „Renault 5 E-Tech Electric“ tiekiamas su įvairiais varikliais ir baterijomis, atitinkančiomis numatytą automobilio paskirtį. Su 110 kW galia, iki 400 km pagal WLTP nuvažiuojamu atstumu ir iki 100 kW nuolatinės srovės įkrovimo galia jis yra universalus ir patenkins daugumos vairuotojų poreikius.
Du baterijų variantai
„Renault 5 E-Tech electric“ bus galima įsigyti su dviem ličio jonų baterijomis. Didžiausios, kuri vienintelė bus prieinama pristačius modelį rinkai, talpa – 52 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 400 km pagal WLTP. Antrosios baterijos talpa – 40 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 300 km pagal WLTP. Abiejose naudojama NMC (nikelio mangano kobalto) technologija, užtikrinanti geriausią energijos tankį šiuolaikinėje rinkoje.
Šie baterijų moduliai sukurti siekiant padidinti energijos tankį nedidinant dydžio. 52 kWh baterijos korpuse yra keturi dideli moduliai, palyginti su 12 mažesnių modulių, esančių „Megane E-Tech electric“ ir ZOE baterijose. Dėl šios supaprastintos architektūros, palyginti su ZOE (apie 300 kg), svoris sumažėjo 20 kg. Kiekviename iš keturių modulių iš viso sumontuoti 46 elementai, kurių kiekvienas sveria apie 55 kg.
40 kWh baterija turi tik tris didelius modulius tame pačiame korpuse. Kiekvieną iš šių trijų modulių sudaro 31 didesnio storio elementas, sveriantis apie 240 kg.
Kad baterija geriau veiktų bet kokiomis sąlygomis, joje įrengta skysčio aušinimo sistema, reguliuojanti jos temperatūrą. Siekiant didesnio saugumo, aušinimo skystis cirkuliuoja ne korpuso viduje, o per ekstruzines grindis. Galiausiai, įkraunant transporto priemonę, įkrovimo laiką galima optimizuoti iš anksto paruošus bateriją ir suplanavus kelionę naudojant „Google“ žemėlapius.
Trys variklių galios lygiai
„Renault 5 E-Tech electric“ variklyje naudojama „Renault“ pasirinkta technologija – sinchroninis variklis su suvyniotu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojamos retieji žemės elementai, taip sumažinant poveikį aplinkai.
Kadangi magnetai pakeisti vario ritėmis, o laidai išdėstyti taip, kad atlaikytų rotoriaus išcentrinę jėgą.
„Renault 5 E-Tech electric“ variklis sukurtas tiesiogiai remiantis „Megane E-Tech electric“ ir „Scenic E-Tech electric“ varikliu, todėl „Renault 5 E-Tech electric“ ilgaamžiškumo požiūriu taip pat naudojasi patirtimi, įgyta naudojant kitus elektros variklius, pavyzdžiui, ZOE. Jis taip pat turi daug naujų savybių, įskaitant naujos kartos galios elektroniką (inverterį) ir perdarytą reduktorių. Skirtumą galima pastebėti dydžio ir svorio atžvilgiu. Variklis yra 15 kg lengvesnis, jo rotorius tapo 3 cm trumpesnis, kad tilptų po „Renault 5 E-Tech electric“ variklio dangčiu.
Kintamosios ir nuolatinės srovės keitiklis, transformuojantis 400 V įtampą iš baterijos į 12 V įtampą, ir priedų dėžutė, valdanti energijos paskirstymą, buvo integruoti į įkroviklį, siekiant sutaupyti vietos. Naujoji jėgainė, įskaitant įkroviklį, sveria vos 105 kg.
Variklis gali būti trijų galingumų: 110 kW (150 AG / 245 Nm), 90 kW (120 AG / 225 Nm) arba 70 kW (95 AG / 215 Nm). 110 kW variklis yra derinamas su 52 kWh baterija, o 90 kW ir 70 kW varikliai – su 40 kWh baterija. Pradėjus prekybą bus galima įsigyti tik pirmąjį variklio variantą, o kiti varikliai taps prieinami vėliau.
110 kW versijos „Renault 5 E-Tech Electric“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8 sekundes, o nuo 80 iki 120 km/val. – greičiau nei per 7 sekundes. Didžiausias greitis elektronikos ribojamas iki 150 km/val.
Ilgis: 3,92m
Plotis: 1,77 m
Aukštis: 1,50 m
Ratų bazė: 2,54 m
Priekinė iškyša: 749 mm
Galinė iškyša: 633 mm
Prošvaisa: 145 mm
Svoris: nuo 1450 kg (52 kWh versija) ir 1350 kg (40 kWh versija)
Bagažinės talpa: 326 litrai
Varikliai ir baterijos
Sinchroninis elektros variklis su suvyniotu rotoriumi
- 70 kW (95 AG / 215 Nm)
- 90 kW (120 AG / 225 Nm)
- 110 kW (150 AG / 245 Nm)
Ličio jonų baterija
- Komfortiškas nuotolis, 52 kWh (iki 400 km pagal WLTP)
- Nuotolis mieste, 40 kWh (iki 300 km pagal WLTP)
Įkrovikliai
- 11 kW kintamosios srovės kintamosios srovės vienkryptis 70 kW varikliui
- 11 kW kintamosios srovės dvikryptis 90 ir 110 kW varikliams
- 80 kW nuolatinės srovės 90 kW varikliui
- 100 kW nuolatinės srovės 110 kW varikliui
Našumas (110 kW variklio ir 52 kWh baterijos versija)
0–100 km/h: < 8 sek.
80–120 km/h: < 7 sek.
Didžiausias greitis: 150 km/h