Rygoje, Latvijoje, penktadienį prasidėjusioje automobilių parodoje „Riga Motor Show“ Prancūzijos automobilių gamintojas „Citroën“ pažėrė gausybę naujienų. Prieš pietus, 11.30 val., surengtoje specialioje spaudos konferencijoje „Citroën“ atstovai ne tik parodė, kaip atrodo elektrifikuota ir tvari ateitis, bet ir pristatė keturis visiškai naujus modelius, ypač lauktus Baltijos šalyse.
„Riga Motor Show“ paroda – didžiausias Baltijos šalyse automobilių rinkai skirtas renginys, kuriame kasmet pateikiamos svarbiausios regiono naujienos. Čia susirenka gamintojai iš viso pasaulio, taip pat pristatomos technologinės automobilių pramonės naujovės, rodomi išskirtiniai modeliai. „Citroën“ čia demonstruoja naujoviškiausius savo gaminius, jau spėjusius sulaukti pagyrų ir teigiamų atsiliepimų, atliekant tarptautinius bandymus.
Prancūzijos gamintojas parodos stende demonstruoja penkis skirtingus modelius: naujuosius iš tinklo įkraunamus hibridus C5 X bei „C5 Aircross“, elektra varomą universalųjį „ë-Berlingo“, visą pasaulį sužavėjusį mažylį „Ami“ bei populiaraus kompaktinių modelių segmento elektromobilį ë-C4.
Keturi iš šių modelių – C5 X, „C5 Aircross“, „ë-Berlingo“ ir „Ami“ – Baltijos šalių rinkose debiutuoja. Ypatingo debiuto proga Prancūzijos automobilių gamintojas siūlo ir išskirtinę galimybę parodos dalyviams – įskaičiuotus techninius aptarnavimus penkeriems metams arba iki 100 tūkst. km.
Ekspertai jau spėjo išgirti
Viena laukiamiausių premjerų Baltijos šalyse – iš tinklo įkraunamas hibridas „Citroën C5 X“. Per surengtus tarptautinius bandymus šis modelis jau spėjo sulaukti skirtingų šalių žurnalistų liaupsių, ne vienas rinkos ekspertas pabrėžė automobilio universalumą, išskirtinį dizainą bei komfortą.
Po C5 X variklio gaubtu veikia 180 AG galios vidaus degimo benzininis motoras, suporuotas su elektros jėgaine. Bendra sistemos galia yra 225 AG, o sukimo momentas siekia 360 Nm.
Gamintojas pabrėžia, kad kasdien papildžius iš tinklo įkraunamo hibridinio automobilio bateriją, važinėtis galima kone vien tik elektros režimu. Viena įkrova „Citroën C5 X“ gali įveikti iki 55 km, o vien elektros energijos naudojimo režimu jis įsibėgėja iki 135 km/val.
Važiuojant vien tik elektros režimu, į aplinką neišmetama nė gramo anglies dioksido teršalų. Kai važiuojama mišriu režimu, C5 X į aplinką išmeta tik 29 g/km CO₂ (remiantis WLTP testų duomenimis).
Neabejotino dėmesio Baltijos šalyse sulauks ir naujasis „C5 Aircross“, turintis madingą krosoverio kėbulą ir hibridinę širdį. Vien elektra šis modelis gali įveikti apie 50 km (remiantis WLTP testų duomenimis), o važiuodamas hibridiniu režimu į aplinką išmeta tik 32 g/km anglies dioksido. Šio iš tinklo įkraunamo hibridinio automobilio bateriją galima įkrauti vos per dvi valandas.
Abu iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai pasižymi ypatingu važiavimo komfortu, nes jų pakabose pritaikyta pažangi „Citroën“ hidraulinių amortizatorių sistema.
Visiškai elektriniai
Elektrifikuotame „Citroën“ stende automobilių parodoje Rygoje – ir trys visiškai elektriniai automobiliai: ë-C4 bei du rinkoje debiutuojantys modeliai – „ë-Berlingo“ ir „Ami“.
Universalios paskirties keleivinis „ë-Berlingo“ turi net septynias sėdimąsias vietas. Pasak gamintojo, nusprendus leistis į bet kokio tikslo kelionę, salone, kurio erdvė siekia net 4 000 litrų, tilps viskas, ko reikia: ir dviračiai, ir slidės, ir kiti aktyvaus laisvalaikio atributai. Vien tik bagažinės tūris, priklausomai nuo pasirinktos versijos, siekia nuo 775 iki 1 050 litrų tūrio.
Žmonės, ieškantys šeimyninio modelio, įvertins ir efektyviai įrengtas sėdimąsias vietas: „ë-Berlingo“ vienatūryje sėdynės įtaisytos taip, kad būtų kuo geresnis matomumas. Šiame modelyje įstatyti itin dideli langai, tad salone ypač šviesu.
Galiausiai tie, kurie ant galinių sėdynių mėgina pasodinti tris atžalas, gali jaustis ramiai žinodami, kad antroje eilėje sumontuotos trys visiškai atskiros sėdynės – jose keleiviai galės jaustis gerokai patogiau.
Penktadienį „Riga Motor Show“ parodoje pristatytas mažasis „Citroën Ami“ debiutavo Latvijos rinkoje. Išskirtinis modelis yra vienas iš nedaugelio mažųjų elektromobilių, kuriuos leidžiama vairuoti ir ypač jauniems, vos 16 metų sulaukusiems, vairuotojams. Šis elektromobilis turi dvi sėdimąsias vietas, stilingą paprastesnį saloną, o jo išorę galima nesunkiai stilizuoti pagal savo norus ir skonį iš daugybės pasirenkamų detalių. Viena įkrova jis nuvažiuoja iki 75 km, o baterijos įkrovimas iš standartinio elektros lizdo trunka 3 val.