Įsigiję itin kokybišką įmonės, kuri jiems iki tol buvo menkiau žinoma, gaminį vartotojai dažnai kraipo galvas, kodėl taip ilgai delsė išbandyti kažką nauja. Pirkimo įpročius neretai lemia su konkrečiu gamintoju ar paslaugos tiekėju siejamas įvaizdis, kurį pakeisti naujiems rinkos žaidėjams – itin sudėtinga. Net ir pats patraukliausias rinkos pasiūlymas nebūtinai tampa pačiu populiariausiu pasirinkimu.
Automobilių pramonėje ši tendencija ypač stipriai juntama. Prabangių automobilių segmente ilgus metus karaliavo didysis Vokietijos gamintojų trejetas – „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“, o įsisprausti tarp jų naujoms bendrovėms – titaniškų pastangų reikalaujantis iššūkis.
Vis dėlto atsirado užsispyrėlių, kuriems tai pavyko, o dabar į šias gretas pretenduoja ir Pietų Korėjos gamintoja „Kia“. Gausi bazinės komplektacijos modelių įranga ir siūlomos pažangiausios technologijos – į šiuos korėjiečių kompanijos pranašumus dėmesį atkreipia dauguma apžvalgininkų.
Daugiau įrangos už mažesnę kainą
Tuo pat metu „premium“ segmento senbuviai daro sau meškos paslaugą didindami pelno maržą ar tiesiog iš aplaidumo siūlo itin keistas automobilių komplektacijas. Vienas geriausių pavyzdžių, kurį puikiai prisimena dauguma mūsų šalies žurnalistų, – prieš dvejus metus „Lietuvos metų automobilio“ konkurse dalyvavęs 3 serijos BMW. Tai buvo 60 tūkst. eurų kainuojantis prašmatnus sedanas, į kurio komplektaciją neįėjo šildomosios sėdynės.
Palyginimui, šildomosios priekinės sėdynės, vairas ir priekinis stiklas įeina į standartinę bazinės komplektacijos „Kia Sportage“ įrangą, nors automobilio kaina gerokai palankesnė vairuotojo kišenei – 26 tūkst. eurų. Už tokią sumą automobilyje taip pat įdiegta automatinė trijų zonų klimato kontrolė, automatiškai perjungiami „Bi-LED“ priekiniai žibintai, įrangos valdymo balsu funkcija ir svarbiausios pagalbinės sistemos, įskaitant išmaniąją kelio ženklų atpažinimo technologiją.
Vokietijos automobilių gamintojų kainodara – kiek kitokia. Vieno populiariausių kompaktiškų miesto visureigių, „Audi Q3“, kaina prasideda nuo maždaug 35 tūkst. eurų, tačiau už tai, ką gauna bazinės komplektacijos „Kia Sportage“ pirkėjai, perkant vokiškąjį modelį tektų papildomai pakratyti kišenę. Tuomet net ir pernelyg neįsijaučiant renkantis papildomą įrangą, kaina nejučia pašoka iki 40 tūkst. eurų.
Už tokią sumą įsigytas aukščiausio įrangos lygio naujos kartos „Sportage“ galėtų būti važinėjančia naujausių automobilių technologijų demonstracija. Automobilyje būtų sumontuoti adaptyvieji „Matrix LED“ priekiniai žibintai, didžiulis 12,3 colio ekranas, elektronikos valdoma pakaba, įdiegta nuotolinio parkavimo funkcija ir įrengta aukščiausios kokybės garso sistema. Vairavimo patogumą kasdien papildomai padidintų nematomų zonų stebėjimo sistema, turinti automatinio stabdymo važiuojant atbuline eiga funkciją, ir 360 laipsnių apžvalgos sistema.
Diegia pažangiausias technologijas
Automobilizmo vaizdo kanalo „Motorai“ įkūrėjas Jurgis Paplaitis pastebi, kad nauji „Kia“ modeliai jau senokai taiko ne į ekonominės klasės, o į „premium“ automobilių segmentą. Anot žurnalisto, atitinkamai šiek tiek pasistiebia ir kaina – pažangiausi inžinieriniai sprendimai ir moderniausia įranga visuomet reikalauja nemažų investicijų.
„Sportage“ diegiamos technologijos prilygsta „Volkswagen“ produkcijai ir nesunku suprasti kodėl. Modelis buvo kuriamas Vokietijoje, o į projektą uoliai įsitraukė šios šalies inžinieriai. Automobiliai surenkami Slovakijoje, taigi tai – visiškai europietiškas produktas, kurį tobulinant buvo užtikrinamas atitinkamas kokybės lygis“, – komentuoja žurnalistas.
Naujos kartos „Sportage“, pasak J. Paplaičio, išsiskiria naujoviškų technologijų gausa – jos gali nustebinti ir visko regėjusius apžvalgininkus. Pavyzdžiui, šis modelis turi važiuoti bekele skirtų režimų, kuriais galbūt pasinaudos ne kiekvienas vairuotojas, tačiau žiemos sezoną jie gali labai praversti.
Didžiausią įspūdį žurnalistui padarė „Sportage“ multimedijos sistema – pradedant skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir baigiant įrangos valdymu. Pastarajame išsiskiria keičiamo funkcionalumo juosta, kurioje vienu prisilietimu galima pereiti nuo oro kondicionieriaus prie muzikos reguliavimo ar kitų sistemų valdymo.
„Efektingai atrodo išgaubtas prietaisų skydelis ir didelis su juo sujungtas multimedijos ekranas. BMW giriasi, kad tokią itin šiuolaikišką įrangą turi naujasis iX elektromobilis. Tokį patį galima rasti ir „Kia Sportage“ – todėl viduje jautiesi lyg prabangiame automobilyje“, – pagyrų modelio salonui nešykšti J. Paplaitis.
Rodo pranašumą įvairiose srityse
„Volkswagen“ prekių ženklas, žurnalisto teigimu, taip pat jau kurį laiką nusitaikęs į „premium“ segmentą, tačiau išbandęs naująjį septynių sėdimųjų vietų „Tiguan Allspace“ jis įsitikino – apdailos medžiagų kokybe „Kia Sorento“ šį modelį gerokai lenkia. Pietų Korėjos gamintojai bandant konkuruoti su didžiuoju Vokietijos trejetu ir kitais prekių ženklais lieka tik viena problema – reikia laiko įvaizdžiui suformuoti.
„Surinkimo ir medžiagų kokybė bei technologijos yra viena, o įvaizdis – visai kas kita. Į jo formavimą įmonei teks įdėti daug darbo“, – konstatuoja J. Paplaitis.
Žurnalistas atkreipia dėmesį, jog naujajame „Kia Sportage“ nuo šiol taip pat gali būti montuojama ir aktyvioji pakaba, kurios standumas kinta priklausomai greičio, kelio dangos ir išcentrinių jėgų. Kol kas ši technologija nėra susieta su skirtingais važiavimo režimais, tačiau tai svarbus žingsnis į priekį siekiant suderinti dinamišką valdymą ir važiavimo komfortą.
J. Paplaičio teigimu, labai juntamas ir naujojo „Sportage“ vairo stiprintuvo tikslumas. Ankstesnės kartos modelio valdymas žurnalisto neįtraukdavo, tačiau naujajame visureigyje tuo jau galima mėgautis. Sportišką automobilio charakterį pabrėžia ir pagal europiečių skonį sureguliuoja pakaba.