Pirmasis vien elektra varomas CUPRA prekės ženklo automobilis – tai išskirtinis dizainas ir vairavimo malonumas. CUPRA „Born“ turi technologiškai pažangų elektrinį variklį, kurio prie važiuoklės pritaikytos techninės galimybės leis jaustis užtikrintai važiuojant bet kokiomis sąlygomis. Pirmasis CUPRA elektromobilis su nepakartojamu ir abejingų nepaliekančiu dizainu pasiruošęs nustebinti rinką.
„Barselonoje sukurtu dizainu, itin dinamiškas, vienu įkrovimu nuvažiuojantis daugiau nei 500 km CUPRA „Born“ elektromobilių laikmetyje duoda naują impulsą. Tai automobilis prisidedantis prie mūsų siekio mažinti išmetamo CO2 kiekį ir padedantis siekti Europos užsibrėžtų tikslų,“ – teigė CUPRA vykdomasis direktorius Wayne Griffiths.
Be to, tai pirmasis klientus pasieksiantis CO2 neutralus modelis, kurio tiekimo grandinėje naudojama energija iš atsinaujinančių šaltinių. Likusį išmetamų teršalų kiekį kompensuoja aukščiausius standartus atitinkančios aplinkosaugos ir projekto investicijos.
CUPRA „Born“ sukurtas ir sukonstruotas netoli Barselonos esančiame įmonės pagrindiniame biure Martorell’yje, o gaminamas Zwickau gamykloje Vokietijoje.
CUPRA „Born“ modelyje integruotos pažangiausios transmisijos technologijos: bazinę versiją galima rinktis su galinius ratus varančiais 150 AG (110 kW) arba 204 AG (150 kW) elektros varikliais. Prie jų yra didelio našumo 58 kWh talpos ličio jonų baterija, kurios pakanka nuvažiuoti iki 424 km.
Vis dėlto, CUPRA „Born“ dinamika neapsiriboja šiais skaičiais. Pasirinkus variantą su variklio galios stiprintuvu „e-Boost“1ir 77 kW talpos baterija, pasiekiama 231 AG (170 kW) galia, o su vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 548 km* besimėgaujant įtraukiančiu vairavimu.
CUPRA „Born“ – tai vairuotojo automobilis. Su dinaminio važiuoklės valdymo sistema (DCC) ir ESC sportiniu režimu, šio elektromobilio vairuotojas jausis lyg vairuotų traukos lenktynėms skirtą automobilį. Į standartinę įrangą įeinantis su greičiu susietas vairo stiprintuvo valdymas ir didesni stabdžių diskai bei platesnės padangos ant 20 colių lengvo lydinio ratlankių (iš pasirenkamos įrangos) neįtikėtinai jautriai reaguoja į vairuotojo veiksmus ir suteikia pasitikėjimo spaudžiant greičio pedalą.
Dinamika, greitis ir galia atitinka stilingą CUPRA „Born“ išvaizdą. Charakteringas priekis su rafinuotais apšvietimo elementais, variklio dangčio įlinkiai ir CUPRA ženklelio įrėminimas kuria ryžtingą ir stiprų portretą.
Dinamiškumas atsispindi ir salone. Dėmesys sutelktas į vairuotoją, kaip ir turėtų būti kiekviename CUPRA automobilyje, tačiau stilingame, bet tuo pačiu ir aplinkai draugiškame salone patogiai jaučiasi visi keleiviai.
Salono apdailos medžiagų įvairovė sukuria sportiškumo, rafinuotumo ir kokybės pojūtį. Į standartinę įrangą įeinančios gaubtos sportinės sėdynės aptrauktos iš vandenynuose surinkto ir perdirbto plastiko siūlų gaminamu SEAQUAL® audiniu. Pasirenkamos sportinės sėdynės gaminamos iš perdirbtos medžiagos Dinamica®. CUPRA akcentuojamas aplinkosauginis sąmoningumas apima kur kas daugiau nei švarią energiją, kuria varomi šie automobiliai.
Nuo CUPRA vairo iki daugybės varinių akcentų, CUPRA „Born“ yra tikras šio prekės ženklo šeimos narys.
CUPRA „Born“ – tai ne tik sportiškas, bet ir skaitmenizuotas elektromobilis, kuriame integruota naujausios kartos informacijos ir pramogų sistema, prieiga prie internetinių paslaugų, saugos ir techninės priežiūros funkcijos bei nuotolinis valdymas. Tai automobilis, pasirengęs būti mūsų skaitmeninio gyvenimo dalimi. Funkcijos lengvai ir intuityviai pasiekiamos per standartinį iškeltą didelės raiškos 12 colių CUPRA „Born“ informacijos ir pramogų sistemos ekraną, o nebūnant automobilyje – per naujai sukurtą „My CUPRA“ programėlę, kuri bus paleista kartu su CUPRA „Born“ pasirodymu rinkoje.
„My CUPRA“ programėlė leis CUPRA „Born“ automobilio savininkui naudotis įvairiomis funkcijomis tiek kelyje, tiek namuose. Su CUPRA „Born“ 231 AG (170 kW) „e-Boost“ modeliu su 77 kWh baterija niekada neįstrigsite kelyje: 100 papildomų nuvažiuojamų kilometrų iš 135 kW įkrovimo tinklo gausite vos per 7 minutes – tol, kol išgersite puodelį kavos.
Techniniai duomenys
150 AG (110 kW)
Baterija | 45 kWh (grynoji talpa) |
Maks. galia | 150 AG (110 kW) |
Didžiausias sukimo momentas | 310 Nm |
Elektra nuvažiuojamas atstumas (WLTP) | iki 349 km* |
0–100 km/val. | 8,9 sek. |
Didžiausia įkrovimo galia | DC 110 kW |
204 AG (150 kW)
Baterija | 58 kWh (grynoji talpa) |
Maks. galia | 204 AG (150 kW) |
Didžiausias sukimo momentas | 310 Nm |
Elektra nuvažiuojamas atstumas (WLTP) | iki 424 km |
0–100 km/val. | 7,3 sek. |
Didžiausia įkrovimo galia | DC 120 kW |
231 AG (170 kW) „e-Boost“1 modelis
Baterija | 58 kWh (grynoji talpa) |
Maks. galia | Iki 231 AG (170 kW) |
Didžiausias sukimo momentas | 310 Nm |
Elektra nuvažiuojamas atstumas (WLTP) | iki 420 km* |
0–100 km/val. | 6,6 sek.** |
Didžiausia įkrovimo galia | DC 120 kW |
231 AG (170 kW) „e-Boost“1 modelis su 77 kWh baterija
Baterija | 77 kWh (grynoji talpa) |
Maks. galia | 231 AG (170 kW) |
Didžiausias sukimo momentas | 310 Nm |
Elektra nuvažiuojamas atstumas (WLTP) | iki 548 km* |
0–100 km/val. | 7,0 sek. |
Didžiausia įkrovimo galia | DC 135 kW |
* Vyksta homologacijos procedūra. Pateikti techniniai duomenys yra orientaciniai ir gali keistis po homologacijos. Automobilio galia ir įsibėgėjimas priklauso nuo baterijos įkrovimo lygio ir temperatūros. Masinės gamybos automobilio išvaizda gali skirtis nuo informavimo tikslu pateikiamų modelio iliustracijų.
Elektromobilio nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo įvairių veiksnių: maršruto reljefo, oro sąlygų, apkrovos (keleivių ir bagažo), baterijos amžiaus ir būklės, pasirenkamos įrangos (ratai, padangos ir kt.), šalutinių energijos vartojimo sistemų, (pvz. šildymo, oro kondicionavimo ir šildomų sėdynių) naudojimo, taip pat jūsų vairavimo stiliaus. Elektra varomo automobilio nuvažiuojamas atstumas yra preliminari vertė, apskaičiuojama pagal pasaulinę suderintą lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūrą (WLTP), kuri visiems gamintojams nustato standartines bandymų sąlygas, kad būtų galima palyginti pagal šį reglamentą apskaičiuotas visų automobilių nuvažiuojamo atstumo vertes.
** CUPRA „Born“ su 58 kWh baterija ir iki 170 kW galios varikliu. CUPRA bandymų duomenys. Rezultatai gali skirtis.
1: „e-Boost“ modelių su variklio galios stiprintuvu užsakymai bus priimami 2022 metais.
CUPRA yra nestandartinis prekės ženklas, akcentuojantis išskirtinį stilių, progresyvių automobilių modernias eksploatacines savybes bei šiuolaikiškus vairavimo potyrius, kurie įkvėpti Barselonos žavi visą pasaulį. CUPRA kaip atskiras prekės ženklas pasirodė 2018 metais. Bendrovės centrinė būstinė ir lenktyninių automobilių dirbtuvės yra Martorell’yje (Barselona), o specializuotos prekybos vietos išsibarsčiusios po visą pasaulį.
2020 metais CUPRA išlaikė 11 % augimą ir pardavė 27 400 automobilių. Tokią sėkmę labiausiai nulėmė didelį pasisekimą turintys modeliai „CUPRA Ateca“ ir „CUPRA Leon“, o taip pat ir į rinką atėjęs naujas „CUPRA Formentor“ – pirmasis unikalus specialiai šiam prekės ženklui sukurtas ir pagamintas modelis. 2021 metais CUPRA pristatė „CUPRA „Formentor“ įkraunamo hibrido modelį bei savo pirmąjį šimtaprocentinį elektromobilį CUPRA „Born“, siekdama įrodyti, kad elektrinis ir sportinis automobiliai yra visiškai suderinami dalykai. Antrasis CUPRA elektromobilis „Tavascan“ pasirodys rinkoje 2024 metais.
Šiais metais CUPRA dalyvaus šeimyninių elektromobilių varžybose PURE ETCR ir bekelės elektrinių padidinto pravažumo automobilių varžybose „Extreme E“. Be to, bendrovė yra Barselonos futbolo klubo oficialioji partnerė automobilių ir mobilumo srityje bei pagrindinis padelio teniso World Padel Tour rėmėjas. CUPRA šeimai priklauso grupė ambasadorių, kuriems priimtinos prekės ženklo vertybės. Tarp ambasadorių yra vartininkas Marc ter Stegen, kylanti futbolo žvaigždė Ansu Fati, Holivudo aktorius Daniel Brühl, Švedijos lenktynininkas Mattias Ekström ir aštuoni geriausi pasaulyje padelio teniso žaidėjai.
V. Pilkausko nuotraukos