Rokas Baciuška taps jauniausiu visų laikų lenktynininku iš Lietuvos, kuris dalyvaus legendiniame Dakaro ralyje. Jaunas, vos dvidešimt vienerių, vienu perspektyviausių šalies lenktynininkų tituluojamas lietuvis kelis pastaruosius metus galvojo apie dalyvavimą legendiniame, viename sunkiausių ralio maratonų pasaulyje. Tačiau tam kliudė banali, tačiau pati svarbiausia kliūtis – nepakankamas biudžetas.
„Ne paslaptis, kad mano dalyvavimą lenktynėse didžiąja dalimi remia mano tėčio įmonė GBY, tačiau vienai įmonei finansuoti dalyvavimą tokio kalibro lenktynėse nėra lengva. Todėl reikėjo susirasti papildomų rėmėjų,“ – pasakoja Rokas Baciuška.
Pastangos rasti trūkstamą rėmimą nedavė rezultatų ir kai rodėsi, kad viltys dalyvauti Dakare dingsta, viską nusvėrė paprasčiausia žinutė socialiniuose tinkluose su prašymu padėti. Nepraėjus nei parai tauragiškis sulaukė skambučio iš įmonės „Agrorodeo“, kuri nuolat remia įvairius projektus.
„Jau kurį laiką seku Roko sportinę karjerą ir manau, kad jis yra perspektyvus sportininkas. Tad, kai tik pastebėjau jo žinutę socialiniame tinkle, iš karto pasiūliau bendrovei prisidėti. Kadangi dar buvo nepaskirstytų lėšų bendrovės labdaros ir paramos biudžete, tai įmonė sutiko padėti jaunam perspektyviam sportininkui. Mes jau ne vienerius metus domimės raliu, todėl didelių abejonių nebuvo,“ – pasakoja „Agrorodeo“ rinkodaros vadovė Renata Guščė.
Roko Baciuško siekį lenktyniauti Dakare parėmė kelios dešimtys žmonių, kas jauną sportininką itin sujaudino.
„Tikrai padėkosiu asmeniškai kiekvienam, kuris prisidėjo prie šio projekto. Mane tai labai sujaudino,“ – sako R. Baciuška.
Kelias Dakaro link prasidėjo po Pasaulio ralio-kroso čempionato
Rokas Baciuška po dalyvavimo ne geriausius laikus išgyvenančio Pasaulio ralio-kroso čempionate atsidūrė kryžkelėje – kur pasukti savo karjerą. Tarp keleto įvairių ir itin skirtingų variantų buvo ir ralio-reidai, iš kurių svarbiausios varžybos, žinoma buvo legendinis Dakaro ralis.
Dakaru „serga“ visa Lietuva – ne veltui savo populiarumu šios lenktynės mūsų šalyje prilyginamos Eurovizijai. Kategoriją, kurioje lenktyniauti, pasirinkti buvo lengva. T4, taip vadinamų motobagių klasė yra ta, kurioje susirenka patys jauniausi dalyviai, o ir intriga bei konkurencija čia yra pati didžiausia – šiemet tai bus pati gausiausia klasė, pasižyminti pačia didžiausia konkurencija.
Pasirinkus klasę, tapo akivaizdi ir komanda su kuria reikėtų leistis į didžiausią kol kas savo gyvenimo nuotykį.
„Mes pasirinkome „Southracing“ komandą, kuri laimėjo savo klasės lenktynes pastaruosius keturis Dakarus. Tai oficiali „Can-Am“ komanda. Beje, tai ir didžiausia komanda viso Dakaro lenktynėse – šiemet jie paruošė berods net penkiolika bagių Dakarui,“ – pasakoja Rokas Baciuška.
Tauragiškis nuo pat pradžių siekė į Dakarą važiuoti ne turistauti, o siekti rezultato. Į tai jis ėjo labai kryptingai. Pravažiuoti trys Pasaulio ralio-reidų taurės etapai parodė, kad lietuvis greičio turi pakankamai – laimėjo net keletą greičio ruožų.
Po keleto skirtingų bandymų buvo pasiriktas ir itin patyręs navigatorius – taip šturmanus vadina Dakare. Ispanas Oriol Mena prieš trejetą metų tapo geriausiu Dakaro naujoku, kai lenktyniaudamas privačios komandos motociklu finišavo Dakarą fantastiškoje septintoje vietoje. Deja, po dar poros metų ir keleto patirtų traumų Orioliui teko atsisveikinti su motociklų lenktynėmis, tačiau tai tapo puikia proga Rokui Baciuškai.
„Southracing“ komandos rekomenduotas navigatorius puikiai sutarė su lietuviu jau nuo pirmųjų lenktynių metrų. Pirmas bendras jų rezultatas – Maroko ralis, kuriame šis lietuvio ir ispano tandemas pasiekė puikią penktą vietą, pakeliui laimėję vieną greičio ruožą.
Dakaro lenktynėse lietuvis vairuos naujausią „Can-Am Maverick“ motobagį, ruoštą „Southracing“ komandoje. Šiuo metu jis baigiamas rinkti Portugalijoje, kur išvykęs ir Rokas. Šį savaitgalį turės testuoti ką tik baigtą ruošti bagį, kuris tiesiai po testų kur išplukdytas į Saudo Arabijoje vyksiančias Dakaro lenktynes.
Lietuvis startuos bagiu, pažymėtu 414 numeriu, kurį organizatoriai jam suteikė ne veltui. Pirmasis startinio numerio skaitmuo žymi klasę, kurioje startuoja Rokas (T4), o likę du (14) yra jo laimingas numeris.
„Keturioliktas numeris man yra laimingas, lenktyniauju su tokiu automobiliu jau daug metų – tiek kartingo lenktynėse, tiek ir Pasaulio ralio-kroso čempionate. Dėl to paprašėme Dakaro organizatorių suteikti mums šitą numerį ir jie su malonumu tai sutiko padaryti. Tikiuosi, man šis numeris bus laimingas ir Dakare,“ – pasakoja Rokas Baciuška.
Dakaro ralis prasideda jau sausio pirmą dieną Saudo Arabijoje. Per dvi lenktynių savaites sportininkams teks įveikti daugiau kaip 8000 kilometrų.