2021-ųjų „Mazda CX-5“ tapo vieninteliu modeliu, per JAV greitkelių eismo saugumo draudimo instituto (IIHS) atliktus naujuosius saugumo bandymus pelniusiu aukščiausią „Gerai“ įvertinimą. Iš viso buvo testuota 20 kompaktinio dydžio SUV, o atliekant sugriežtintus testus patikrintas automobilių saugumas smūgiuojant iš šono.
Pirmą kartą išsamesnius naujus testus atlikusios JAV įstaigos ekspertai atkreipė dėmesį, kad CX-5 modelis išsiskyrė iš visų 2020 ir 2021 m. pagamintų transporto priemonių.
„Mazda CX-5“ rezultatai – geriausi iš visų tikrintų automobilių, – testų vaizdo apžvalgoje konstatuoja IIHS specialistai. – Kėbulo konstrukcija įspūdingai gerai atlaikė visus bandymus, o oro pagalvės puikiai apsaugojo bandymo manekenų galvas. Taip pat po smūgių į salono erdvę beveik neįsiterpdavo jokios detalės, todėl sužeidimo rizika būtų minimali. Būtent tokio lygio saugumo ateityje tikimės iš visų automobilių.“
Nauji testai – dar griežtesni
Atliekant naujuosius sugriežtintus šoninių smūgių testus, buvo naudojami sunkesni nei iki šiol barjerai – jų svoris buvo padidintas nuo 1 500 iki 1 900 kg. Taip pat dabar jie kontakto link juda ne 50, o 60 km/val. greičiu, todėl smūgio energija yra net 82 proc. didesnė.
Pakeista ir paties judančio barjero forma leidžia preciziškiau atkartoti situaciją, kai šiuolaikinis visureigis ar pikapas atsitrenkia į bandomos transporto priemonės dureles arba centrinį statramstį.
Europoje naujos kartos CX-5 debiutuos 2022 m. pradžioje. Tarp svarbiausių patobulinimų bus praplėsta „i-Activsense“ saugumo sistemų gama, todėl europietiškajame modelyje bus dar daugiau įrangos nei IIHS ekspertų tikrintame automobilyje.
Papildomai bus diegiama pastovaus greičio palaikymo transporto sraute pagalba („Cruising & Traffic Support“, CTS). Pajudėjimą iš vietos ir stabdymą spūstyse valdanti bei judėjimo trajektoriją koreguojanti technologija sumažina vairuotojo nuovargį. Taip pat bus montuojami ir naujos kartos prisitaikantys LED priekiniai žibintai („Adaptive LED Headlights“, ALH), kurie dar tiksliau paskirstys šviesos srautą.
Naujojo Japonijos gamintojo miesto visureigio saugumą ir važiavimo komfortą taip pat užtikrina naujos kartos „Skyactiv“ kėbulo konstrukcija. Automobilyje taip pat pirmą kartą bus pritaikyta išmanioji važiavimo režimo pasirinkimo sistema „Mi-Drive“, leisianti greitai pasirinkti skirtingą parinktį spustelėjus mygtuką.
Gamintojai taip pat pastebimai patobulino ne vieną apdovanojimą pelniusio visureigio, kuris pastaraisiais metais buvo vienas iš penkių Europoje parduodamų „Mazda“ automobilių, dizainą ir komfortą.
Įvertinimo susilaukė daugiau modelių
Greitkelių eismo saugumo draudimo institutas yra JAV draudikų finansuojama nepriklausoma organizacija, kurios sritis – automobilių saugumo bandymai. Visiems 2021-ųjų „Mazda“ modeliams šios įstaigos ekspertai suteikė aukščiausius įmanomus „Top Safety Pick+“ saugumo reitingus.
Greta naujos kartos CX-5, nepriekaištingus įvertinimus taip pat gavo „Mazda3“, „Mazda6“, CX-3 ir CX-30.