Tyrimai rodo, kad 43 proc. vairuotojų skundžiasi suprastėjusiu regėjimu vairuojant, ypač naktį. Beje, tarp apklaustųjų – ne vien tik tie, kuriems būtina regėjimo korekcija. Vairavimas tamsiu paros metu – sudėtingiausia ir pavojingiausia ilgesnių kelionių dalis. Ir ne tik dėl mažesnio matymo diapazono bei sunkiau pastebimų kliūčių kelyje – tuo metu neretam vairuotojui dar ir pavargsta akys, suprastėja matymas.
„Optika Vizija“ atstovai aiškina, kad nakties metu išsiplečia vyzdžiai, o atsiradę priešpriešiais važiuojančių automobilių lempų atspindžiai sukelia akivaizdžius atstumo suvokimo nuokrypius, akina. Be to, greitai besikeičiantis žiūrėjimas skirtingais atstumais – prietaisų skydelis–kelias–žiūrėjimas į galinį ar šoninius veidrodėlius – sukelia nuovargį, galvos svaigimą ir mažina atidumą. Jeigu regėjimo aštrumas ir matomumo laukas nėra pakankamas, tuomet vairuotojui atsiranda keblumų tinkamai įvertinant atstumus, vaizdus, kelio ženklus, suvokti reljefą. Visa tai neigiamai veikia reakciją ir didina eismo nelaimių riziką.
Su tokiomis problemomis dažnai susiduria žmonės, vairuojantys su akiniais, mat ypač didesnių dioptrijų akinių lęšiai būna išgaubti ir lieja vaizdą ties kampais.
Vokiečių kompanija „Rodenstock“ šiuo metu gamina progresinius vieno židinio lęšius, kurie užtikrina gerą ir aštrų matomumą ne tik per centrą, bet ir ties stiklo kraštais. Be to, jie turi specialią „Rodenstock Road“ lęšių seriją vairuotojams su specialiomis vairavimo komfortą didinančiomis dangomis.
Šie lęšiai turi 12 proc. tonavimą ir dengiami daugiasluoksne AR danga, kuri sumažina atspindžius nuo automobilių šviesų, važiuojančių mums už nugaros. Lengvas tonas sugeria per didelį kiekį mėlynos šviesos, kuriai mūsų akys yra itin jautrios ir pagerina kontrastinį matymą.
Jau turimų akinių lęšių tonuoti negalima. Norint išgauti geriausią efektą, visi sluoksniai yra „suliejami“ gamyklose, dėl to akinių gamybai naudojami jau paruošti lęšiai. „Jei kalbėsime apie „Rodenstock“ lęšius, tai akinių gamybai jie specialiai užsakomi ir atvežami iš Vokietijos“, – paaiškino „Optika Vizija“ marketingo vadybininkė Justė Perminienė.
Matomumas per akinius priklauso ne vien tik nuo stiklą dengiančių sluoksnių, bet ir nuo pačios lęšio formos. Pavyzdžiui, neretai dešinės ir kairės akių matymas skiriasi, o tai daro įtaką tinkamam erdvės įvertinimui. Daugelis akinius nešiojančių žmonių skirtingoms akims naudoja skirtingo stiprumo stiklus, dėl to gali prasčiau įvertinti atstumus iki objektų. „Rodenstock“ progresiniai vieno židinio lęšiai gali sinchronizuoti matymo laukus ir užtikrinti gerą erdvinį matymą.
„Optika Vizija“ atstovai sako, kad vairavimo lęšiai aktualūs ir naudingi ne tik žmonėms, kuriems reikia regos korekcijos priemonių, bet ir visiems, kurie jaučia diskomfortą vairuodami sudėtingomis sąlygomis: sutemus ar auštant, naktį, rūke ir per stiprų lietų. Šie lęšiai gali būti be dioptrijų, tad juos gali naudoti ir gerai matantys vairuotojai. Tokiu atveju jie veikia kaip akiniai nuo saulės: pagerina reljefo suvokimą, padeda įvertinti atstumą, sumažina artėjančių automobilių ir gatvių žibintų atspindžius, sumažina akinimą ir padidina spalvų kontrastą, ypač vairuojant naktį.