Puspriekabių tentai yra ilgaamžiai, tačiau tinkamai neprižiūrimi jie gali pareikalauti nenumatytų išlaidų. Didesnių, nei reikėtų įprastai. Ypač tada, kai jie suplėšomi. Tentų vilkikams gamintojai Lietuvoje „Tentukas.lt“ sako, kad vairuotojai norėdami patys sutvarkyti apgadintą tentą, bet neturėdami tam priemonių ar žinių, neretai nukenčia finansiškai daugiau, nei galėtų.
Pervežimo rinkoje visų puspriekabių tentai yra daugmaž vienodi, standartiškai jie gaminami iš 900 gramų kvadrate tankio medžiagos ir tarnauja tam pačiam tikslui – apsaugoti krovinį nuo išorės poveikio. Jie yra ilgaamžiai, kol jų nepaveikia kitokio tipo gamtos stichija – ilgapirščiai.
Ilgapirščiai yra tikras vilkikų vairuotojų galvos skausmas. Jie peiliais praplėšia tentą tam, kad apžiūrėtų krovinio vertę ar ką nors pasisavintų. Pažeisti tentai yra keičiami arba taisomi, tačiau didžiausia bėda ištinka tada, kai vairuotojas yra reise ir būna toli nuo savo namų ir bazės. Su skylėta puspriekabe važiuoti nėra gerai, tad tolimųjų reisų vairuotojai sukdamiesi iš padėties spręsti problemą imasi patys. Tam jie paprastai naudoja priemones, kurias turi po ranka. Dažniausiai tai būna lipni izoliacinė juosta, kuria laikinai užlopoma nusikaltėlių paliktą skylė. Vis dėlto grįžus namo sutvarkyti taip suremontuotą tentą gali kainuoti brangiau nei įprastai.
Kaip išvengti papildomų remonto išlaidų?
„Mes tentus tvarkome karšto oro fenais ir paskui prie medžiagos klijuojame lopus. Izoliacijos klijai trukdo šiam darbui, tad tenka juos papildomai valyti. O saulės užkaitintus izoliacinės juostos klijus nuvalyti itin sunku, tam reikia specialių priemonių ir dėl to išauga tentų taisymo kaina“, – apie remonto niuansus pasakojo „Tentukas.lt“ direktorius Mantas Kasulaitis.
Tentų gamybos ir priežiūros verslu užsiimantis vyras akcentuoja, kad tentus reikėtų remontuoti ir klijuoti iš vidinės, o ne išorinės pusės.
Norint sutaupyti ir kad tento remontas nutikus bėdai būtų pigesnis, pašnekovas siūlo vairuotojams su savimi vežiotis komplektą specialių pleistrų tentų skylėms užtaisyti. Jie kainuoja gerokai pigiau nei papildomos išlaidos remontui ir geriau apsaugo krovinį nei izoliacinė medžiaga, be to, komplektuose siūloma įvairiausių dydžių pleistrų. Tokie komplektai kainuoja nuo 20 iki 40 eurų. Niekas nenori būti apiplėštas išvykęs į reisą ir važiuoti namo sugadintu tentu, tačiau apsidrausti nuo tokių nuotykių – pravartu. Nereikėtų pamiršti, kad pleistrai yra laikinas remonto sprendimas. Grįžus iš reiso tento tvarkymą reikėtų patikėti specialistams.
Kartais skylių tentuose atsiranda ir dėl pačių vairuotojų kaltės, kai šie netvarkingai užsega sagtis ir tinkamai nepritvirtina visų diržų. Tada tentas smarkiau daužosi, nusitrina, ilgainiui atsiranda mikroįtrūkimų ar net skylių, per kurias į krovinių skyrių gali patekti lietus, keliantis pavojų kai kuriems kroviniams.
„Pats tentas yra labai ilgaamžis, jeigu su juo tinkamai elgiamasi. Kad jis toks išliktų ir daugelį metų nekeltų jokių rūpesčių, reikia naudoti kokybiškus ratus, guolius, sagtis įtempimui ir tai daryti tvarkingai. Patys gamindami tentus, į juos dedame specialius pastiprinimus stoge ties kniedijimo vietomis, kad šie ilgiau tarnautų“, – sakė „Tentukas.lt“ atstovas.