Panevėžietis žurnalistas Tomas Markelevičius pažįstamas kone visai Lietuvai. Daugelis ne kartą buvo skaitę jo straipsnius apie neblaivių vairuotojų viražus Panevėžio apskrityje, o automobilių sporto mėgėjai jį puikiai atpažįsta iš ryškaus „Mitsubishi Colt“ ir itin agresyvaus važiavimo lenktynių trasoje. Tačiau artėjantis 26-asis tarptautinis „Press ralis“, dar vadinamas žurnalistų raliu, jam kelia tikrą įtampą, rašoma pranešime.
Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis, o kelios dešimtys sportininkų dėl greičiausių vardo varžysis nuo Vilniaus iki pat Palangos.
Ralio startas numatytas gegužės 28-osios rytą prie automobilių padangų gamybos ir technologinių inovacijų lyderio „Continental“ logotipais pažymėto „Best Drive“ autoserviso Vilniuje. Iš čia, atlikę visas reikiamas administracines procedūras, po starto dalyviai trauks į Kauno pusę, pakeliui užsukę į „Speedway“ kartodromus, aplankę Nemuno žiedo trasą. Po jos – tiesiu taikymu į pajūrį, kur lauks dar keli išbandymai ir nakvynė daugeliui jau gerai pažįstamame sveikatingumo ir pramogų komplekse „Atostogų parkas“.
12 metų be pertraukų
T. Markelevičius pasakoja, kad šis „Press ralis“ jam bus 12-asis: nuo pat 2010 m. renginio jis ralyje važiuoja be jokių pertraukų.
„Ir šiems metams planai buvo labai dideli ir gražūs: norėjau startuoti su visais ratais varomu „Mitsubishi Colt“, turinčiu 1,6 l darbinio tūrio turbininį variklį. Planavau startuoti R3000 klasėje ir bandyti joje laimėti. Bet atsitiko gyvenimas“, – pasakojo žurnalistas.
Paaiškėjo, kad iki patekdamas į T. Markelevičiaus rankas, „Mitsubishi Colt“ buvo perėjęs per daug šeimininkų ir panevėžietį pasiekė būdamas labai neaiškios būklės. Ir nors žurnalistas tuoj pat automobilį atidavė meistrams ir ėmė perdarinėti pagal save, didžiausia problema, pasak jo, buvo ta, kad variklis „negražiai dirbo“.
„Pradėjome tvarkyti, kad galėtume važiuoti, ir atsitiko taip, kad prapūtė vadinamąją variklio galvos tarpinę. Teko nuimti variklio galvą, pakeisti tarpinę. O viską surinkus ir pradėjus testus pasigirdo keistų garsų ir benzino kvapo salone. Supratome, kad turime rimtesnių bėdų su varikliu, o išardę jį pamatėme, kad šitam motorui – viskas. Pirminiais duomenimis, pradegė stūmoklis. Tad daugiau nebesigilindami į situaciją nusprendėme tiesiog dėti kitą variklį“, – technines subtilybes aiškino T. Markelevičius.
Turi tris planus
Pasak jo, dabar naujoji „Mitsubishi Colt“ širdis jau užvesta ir panašu, kad vilčių startuoti su šiuo automobiliu ralyje, vis daugėja.
„Spėti iki „Press ralio“ tikrai įmanoma, bet norisi, kad automobilį pasigamintume anksčiau nei išvažiavimas į varžybas, ir kad dar turėtume laiko jį išbandyti. Mat praktika rodo, kad ką tik sukonstruotu daiktu išvažiavus į trasą dažniausiai tenka susidurti su krūva reikalų“, – sakė pašnekovas.
Būtent dėl šios priežasties jis turi ir „planą B“: ralyje dar vienus metus startuoti su visiems gerai pažįstamu 2 l darbinio tūrio variklį turinčiu čempionišku „Mitsubishi Colt“. Čempionišku, mat praėjusiais metais važiuodamas šiuo automobiliu T. Markelevičius pelnė pergalę R2000 klasėje.
Yra ir „planas C“. Pastarasis – neįprastas. Sutaręs su Panevėžio „Toyota“ ženklo atstovybe „Auresa“, T. Markelevičius turi galimybę startuoti „Press ralyje“ ir su itin piktu gamykliniu žvėriuku: visais ratais varomu „Toyota GR Yaris“.
Reikia iškelti ir vestuves
Visgi ne tik dėl automobilio suka galvą T. Markelevičius. Panevėžietis iki „Press ralio“ turi spėti sumainyti žiedus su savo sužadėtine ir ilgamete drauge Rūta. Pastaroji, beje, praėjusiais metais pelnė Lietuvos slalomo čempionės vardą.
„Tai savaitgalį laukia lengvas bernvakaris, o gegužės 15 dieną – vestuvės. Kažkaip tikimės viską suspėti, bet žiūrint į kalendorių – labai greitai bėga dienos. Matyt, artėjant raliui teks pradėti skaičiuoti ir naktis“, – sakė žurnalistas.
Kol T. Markelevičius sėdi garaže ir konstruoja lenktynių automobilį, jo sužadėtinė Rūta rūpinasi visais vestuvių organizavimo reikalais.
„Man kol kas galvoje didesnė problema nei vestuvių reikalai yra mano „Mitsubishi“. Bet tikimės, kad viską suspėsim. O jeigu ne, tai vestuvės tikrai įvyks, neatšauksime, o „Mitsubishi“ planas gali keistis“, – juokėsi vyras.
Tradicinis renginys
„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. Apie 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.
Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.
Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.