Vasario mėnesį pasauliui pristatytas naujasis „Hyundai“ elektromobilis pagaliau atvyksta ir į Lietuvą – salonuose jau galima pateikti išankstinius „IONIQ 5“ užsakymus. Tai įspūdingais parametrais bei moderniu dizainu pasižymintis pirmasis naujojo „Hyundai“ prekinio ženklo „IONIQ“ elektromobilis, rašoma pranešime. Šio modelio pirmtakas „Hyundai Ioniq“ pasižymėjo ne tik tuo, kad buvo galima rinktis tiek vidaus degimo varikliu, tiek hibridine sistema, tiek ir elektra varomus modelius, bet ir išsiskyrė savo efektyvumu ir aptakiu dizainu. Su naujuoju modeliu „Hyundai“ pasuko modernumo keliu, o techninėmis savybėmis pranoko patys save.
„Bene geriausias šių metų elektromobilis jau prekyboje. Baterijos įkrovimo greitis siekia net iki 350 kWh, o vienas didžiausių išskirtinumų ir privalumų yra tai, kad pats automobilis gali atiduoti elektros energiją kitiems įrenginiams, o taip pat ir įkrauti kitą elektromobilį. Jei įvertinsime nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo greitį, važiavimo efektyvumą ir erdvę salone tai yra bemaž geriausias pasirinkimas elektromobilių rinkoje šiandien“, – apie „IONIQ 5“ pasakojo „Fakto Auto“, prekiaujančio „Hyundai“ automobiliais, rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys.
Nors ankstesnė „Hyundai Ioniq“ modelių sėkmė sufleruoja, kad pasisekimo sulauks ir šis automobilis, pirmoji kvota Baltijos šalims numatyta vos 78 vienetai ir pardavėjai skatina suskubti tuos, kurie nori būti pirmieji „IONIQ 5“ vairuotojai. Kol kas Baltijos rinkai bus prieinami 73 kWh talpos baterijas turintys elektromobiliai, varomi dviem arba visais keturiais ratais. Klientai galės rinktis iš dviejų komplektacijos lygių – „Style“ ir „Premium“. Pirmieji „IONIQ 5“ Lietuvoje turėtų pasirodyti jau rugsėjo mėnesį.
Efektyvus, patogus bei ekologiškas
„IONIQ 5“ pirmiausiai akį patraukia dėl išskirtinio savo dizaino – jam būdingos švarios ir aštrios linijos, o išskirtinį vaizdą sustiprina futuristiniai LED žibintai priekyje ir gale. Kuriant dizainą buvo galvojama ir apie efektyvumą – pirmą kartą „Hyundai“ automobiliuose panaudotas atverčiamas priekinis gaubtas leido sumažinti tarpus tarp kėbulo dalių taip gerinant aerodinamines savybes. Prie to pačio tikslo prisidėjo ir įleistos durų rankenėlės.
Automobilio salonas išsiskiria didele erdve, nes dėl E-GMP platformos, ant kurios sukurtas šis automobilis, grindys tapo visiškai plokščios, o tarpas tarp ašių padidėjo. Tam, kad gale sėdintys keleiviai jaustųsi patogiai gamintojui pavyko sumažinti sėdynių storį net trisdešimčia procentų. Prie erdvės pojūčio salone prisideda ir skaidrus stiklinis stogas. Taip pat „IONIQ 5“ gali būti komplektuojamas su ekologišku stogu su saulės elementais, kuris, kaupdamas ir perduodamas energiją į akumuliatorių bateriją, prisideda prie automobilio maitinimo, mažina energijos sąnaudas ir emisiją. Saulės elementų stogas saugo bateriją nuo išsikrovimo ir pailgina nuvažiuojamą atstumą.
Daugelyje „IONIQ 5“ salono liečiamų vietų – sėdynėse, lubose, durų apdailoje, grindyse ir atramose rankai – panaudotos ekologiškos ir tvarios medžiagos, tokios kaip perdirbtų PET butelių plastikas, augaliniai pluoštai (bio PET), o taip pat natūralios vilnos pluoštas ir ekologiškai su augaliniais ekstraktais išdirbta oda, biologiniai dažai su augalų ekstraktais.
Itin greitas krovimas bei galimybė įkrauti kitus
Viena įkrova „IONIQ 5“ gali nuvažiuoti net iki 470-480 km, o nuo 10 iki 80 procentų galima įkrauti vos per 18 minučių. Skubantiems užteks 5 minučių, kad būtų įkrauta energijos, užtenkančios 100 km atstumui.
Lietuvoje naujasis elektromobilis bus parduodamas su 72,6 kWh baterija ir dviem elektros variklių konfigūracijomis. Galima rinktis automobilį su varikliu tik gale, arba varikliais ir priekyje, ir gale. Galingesnis variantas turi 155 kW variklį gale ir 70 kW variklį priekyje ir yra varomas visais keturiais ratais. Galinis variklis išvysto 350 Nm, o priekinis 255 Nm sukimo momentą.
Vienas didžiausių išskirtinumų yra tai, kad automobilis gali tiekti iki 3,6 kW energijos kitiems įrenginiams – tai puikiai pasitarnaus iškylaujant gamtoje ar atvykus į sodybą. Taip pat tai gali būti ir išsigelbėjimas dingus elektros tiekimui. Automobilis taip pat gali krauti ir kitus didelės galios įtaisus, tokius kaip elektromobiliai.