„Bentley“ Kriu gamykloje buvo pagaminta 200 000 automobilių. Pirmuoju modeliu modernioje „Bentley“ eroje tapo „Continental GT“. Šiandien čia pagaminami 85 automobiliai per dieną, tuo tarpu prieš 20 metų tai būtų užtrukę net mėnesį, rašoma pranešime.
„Džiaugiamės, kad esame šios „Bentley“ istorijos dalimi. Lietuviai taip pat itin vertina šio gamintojo dėmesį detalėms, prabangos pojūtį ir naujausias technologijas. Per „Bentley Vilnius“ gyvavimo metus mūsų salone buvo užsakyta beveik 100 modelių“, – pasakoja „Bentley Vilnius“ pardavimų vadovas Andrius Ivaška.
Nuo pat „Bentley“ įkūrimo 1919 metais iki 2002 metų gamintojas sukūrė daugiau nei 44 tūkst. Prabangių automobilių, o beveik 39 tūkst. iš jų – Kriu gamykloje, Didžiojoje Britanijoje. Tarp šių modelių – jau ikonomis tapę „Bentley Blower“, „R-Type Continental“, „Mulsanne“, „Arnage“ ir „Azure“. Dėmesį priverčia atkreipti faktas, kad iš visų Jungtinei Karalystei skirtų „Bentley“ automobilių, 84 procentai vis dar dalyvauja eisme.
Nauja pradžia
Po didelių investicijų 2003 metais atnaujintoje Kriu gamykloje buvo pradėti kurti „Bentley Continental GT“ modeliai. Jie iškart tapo etalonais išskirtinai prabangių ir techniškai pažangių Grand Tourer automobilių segmente. Šių metų sausį šioje gamykloje buvo pagamintas 80 000-asis modelis. Visi šie „Continental GT“ absoliučiai unikalūs ir sukurti pagal individualų užsakymą. Tai yra beveik pusė visų čia pagamintų automobilių. Pasak „Bentley“ vadovo Adriano Hallmarko, 200 000-asis pagamintas modelis simbolizuoja gražų įspūdingos „Bentley“ kelionės etapą.
„Mūsų progresas ir tai ką pasiekėme per beveik 20 metų yra išties įspūdinga. Dabar prasideda nauja „Bentley“ era ir mes sieksime tapti tvaraus bei prabangaus transporto lyderiais“, – apie ateities planus kalba A. Hallmarkas.
Istorinė akimirka
Siekdami tinkamai įamžinti šią progą, „Bentley“ į gamyklą pristatė pirmąjį gamintojo dvivietį automobilį EXP 2. Šalia jo – tvariausias „Bentley“ modelis „Bentayga Hybrid“, kuri žymi gamintojo tikslus elektrifikuoti visą automobilių gamą. Šalia automobilių nusifotografavo ir seniausiai čia automobilius gaminantys darbuotojai. Pavyzdžiui, Steve’as Wardas prie kompanijos prisijungė dar 1977 metais. Jis sekė savo tėvo pėdomis, kuris karjerą „Bentley“ pradėjo 1935 metais. Inžinierius S. Wardas nuo pirmųjų darbo dienų aktyviai įsitraukė į kiekvieno „Bentley“ automobilio gamybą, todėl labai aiškiai matė, kaip su kiekviena modelio karta jis modernėja.
Tris savo segmento lyderiai
„Bentley Continental GT“ yra unikalus tuo, kad savo segmente jis nustato etaloną, koks turi būti tikras prabangus ir greitas GT klasės automobilis. Su juo prasidėjo nauja nevaržomos galios, rankomis kurtos prabangos ir naujausių automobilių technologijų era. Tai yra pažangiausias „Continental GT“ modelis gamintojo istorijoje. Tuo tarpu neseniai buvo pristatyta greičiausia jo versija „Speed“. Jame buvo pakelta variklio galia ir specialiai sukalibruotas diferencialas, kad greitas važiavimas išliktų kontroliuojamas ir rafinuotas.
„Bentley Bentayga“ tapo pirmuoju gamintojo SUV modeliu ir atkartojo „Continental GT“ sėkmę. Šis modelis taip pat tapo prabangių ir galingų visureigių segmento pradininku. 2015 metais pradėtas gaminti modelis iškart sulaukė didžiulio dėmesio, todėl per pastaruosius keletą metų buvo pagaminta 25 tūkst. „Bentley Bentayga“ modelių. Skaičiuojama, kad per artimiausius 10 metų „Bentayga“ pardavimai pranoks „Continental GT“ ir SUV taps geriausiai parduodamu automobiliu „Bentley“ istorijoje.
Nuo 2005 metų, kai buvo pradėtas gaminti naujas „Flying Spur“ sedanas, gamintojas sukūrė 40 000 modelių. Tai leido jam tapti pačiu populiariausiu prabangiu sportiniu sedanu pasaulyje. 2019 metais pasirodęs modelis sportiškumą ir prabangą pakėlė į naują lygį. Todėl dabar „Flying Spur“ yra skirtas tiek vairuotojui, tiek keleiviui, nes čia pasiektas ypatingas prabangos ir sportiškumo derinys.
Harmonijoje su gamta
Žvelgiant į ateitį, „Bentley Motors“ paskelbė savo ambicingus planus. Pagal novatorišką strategiją „Beyond100“, gamintojas sieks, kad iki 2030 metų Kriu gamykloje automobiliai būtų kuriami be jokių anglies emisijų. Vėliau bus pereinama prie tokios gamybos, kurios šalutiniai produktai turi tik teigiamą poveikį gamtai.
Taip pat iki 2026 metų visi „Bentley“ modeliai turės įkraunamą hibridinę jėgainę arba bus varomi tik elektra. Iki 2030 metų jau visi modeliai bus elektriniai. „Beyond100“ strategija palies kiekvieną „Bentley“ verslo aspektą ir leis antrą šimtmetį pradėti su itin moderniai prabangiais automobiliais.