Savąją „BMW“ visureigių viziją vokiečių gamintojas suformulavo 1999 metais, dar pristatydamas pirmos kartos „X5“. Pirmą kartą kalbant apie visureigius buvo minimos ne dugno apsaugos, geometrinis pravažumas ir didelės trinties diferencialas, o kaip greitai jis gali įveikti žymiąją lenktynių trasą Niurburge. Iki „BMW“ dar nė vienas gamintojas taip akivaizdžiai nebuvo atsiribojęs nuo visureigio DNR pabrėžiančių dalykų – naujam „X5“ daug svarbiau gerai važiuoti asfaltu.
Koncepcija pasirodė besanti teisinga – 2018-aisiais pristatyti jau ketvirtos kartos „X5“ automobiliai, kurių brangiausios versijos kainuoja šešiaženklę sumą. Geriausias pasirinkimas vidutines pajamas gaunantiems pirkėjams – antros kartos „BMW X5“ (tipas „E70“) modeliai. Gamyklos JAV konvejeriu šie visureigiai pradėjo riedėti 2006 metais. Palyginti su pirmtaku, naujos kartos „ratuočiai“ išsiskyrė kruopštesniu surinkimu ir aukštesnės kokybės apdailos detalėmis. Benzininių variklių gama labai plati: nuo bazinio 3.0si, turinčio 272 AG iki ekstremalaus „Ballermann X5 M“, išvystančio555 AG. Dyzelinis motoras vienas – 3.0 (L6), kuris, atsižvelgiant į gamybos metus ir turbokompresoriaus savybes, transmisijai perduoda nuo 235 iki 381 AG.
Techniniai duomenys
SUV kategorijos visureigis su benzininiu varikliu, kurio vidutinės degalų sąnaudos viršija 15 litrų 100 kilometrų, aiškiai apibrėžia tokio sunkiasvorio, didelio dydžio automobilio ribas. O štai modeliams su taupiais dyzeliniais motorais užtenka 10 litrų degalų 100 km kelio. Todėl pastarųjų pasiūla, o ir paklausa naudotų automobilių rinkoje – didžiausia. Bent jau iki tol, kol masiškai neišsiplėtė žaliosios miestų zonos, kuriose ribojamas arba visiškai draudžiamas taršesnių automobilių eismas. Variklius, atitinkančius „Euro 5“ taršos reikalavimus tai palies anksčiausiai, o sprendimo jų „žalinimui“ kol kas nematyti. Jei gyvenate užmiestyje arba kaimiškoje vietovėje, kur tokie reikalavimai jūsų neliečia, galite drąsiai įsigyti šį prabangų, aktyviam vairuotojui dedikuotą SUV automobilį. „BMW X5“ be didesnių bėdų gali įveikti 300 000 ir daugiau kilometrų, korozija taip pat nėra šio modelio silpnoji pusė. Be to, tai likvidus pirkinys. Net jei taršesnių dyzelinių automobilių naudojimo ribojimas įgaus pagreitį, visada bus rinkų, kurios šį modelį sutiks išskėstomis rankomis.
Tiesa, „BMW X5“ nelepina komfortu. Ypač jei jis, kaip ir trumpam testui pasiskolintas automobilis, yra su 20 colių lengvojo lydinio ratlankiais ir plonytėmis 35 mm profilio padangomis. Gražu, bet važiuojant jaučiamas kiekvienas ant asfalto gulintis akmenėlis. Ir tai neminint gana standžios, sportinės „M“ serijos pakabos. Tačiau sportas visada buvo „BMW“sritis, todėl tai galioja ir SUV kategorijos automobiliams.
Išvada
Brangi priežiūra ir beveik jokio komforto. Bet yra ir kita medalio pusė: jei tik galimybės leidžia arba gyvenate užmiestyje ir neturite bėdų dėl nugaros, „BMW X5“ jums užtikrins išskirtinumą ir nepakartojamus vairavimo potyrius.