Kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Atšilus orams ir nutirpus sniegui savo automobilius imame ruošti aktyvesniam gyvenimui. Pagrindinius principus, kaip automobilį po šaltojo sezono paruošti šiltajam, iki kaulų smegenų žino visi vairuotojai. Pirmiausia reikia pakeisti padangas į vasarines. To reikalauja ir Kelių eismo taisyklės. Antra – nusiplauti automobilį, nes ant jo kėbulo kaupiasi druskos, kurios skatina eroziją ir rūdis. Į kokias dar smulkmenas verta atkreipti dėmesį keičiantis metų laikams, aptariame su gerai žinomais žiedinių lenktynių čempionais broliais Ignu ir Jonu Gelžiniais. 

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį ruošiant automobilį šiltajam metų laikui

Pirmiausia Ignas pastebi, kad ši žiema „gausiai apdovanojo mus sniegu ir žema oro temperatūra, o kelininkai gausiai barstė kelius druska, o tai – didelis peilis automobilio kėbului“.

Pratęsdamas brolio mintį Jonas sako, kad „žiemą automobilis aplimpa druskomis, purvais, ir jie patenka į tokias vietas, kurias toli gražu nėra taip paprasta išplauti. Todėl nereikėtų apsiriboti tik estetiniu kėbulo plovimu. Priežiūros reikalauja ir važiuoklė, ir kėbulo ertmės. Daug druskų susikaupia ant dugno, tačiau ne mažesnė korozijos tikimybė gresia ir zonoms apie kėbulo ertmes ir plyšius, taip pat dalims, kur pažeistas dažų sluoksnis. Šias vietas būtina labai kruopščiai nuplauti“.

Patyrę lenktynininkai primena, kad nuo korozijos nėra vaistų, tačiau sureagavus laiku ją galima sustabdyti. 

Pakeiskite valytuvus ir langų apiplovimo skystį

Valytuvai nėra sukurti valyti sniegą ar gremžti ledą nuo stiklų. Ignas taip pat pripažįsta, kad žiemą tikrai ne kiekvieną rytą itin kruopščiai nugremždavo langą ar kantriai laukė, kol priekinis stiklas visiškai sušils. Daug paprasčiau, aptirpusį ledą tiesiog nubraukti valytuvais. Tad po žiemos jie greičiausia bus sukietėję ir suskilinėję, neužtikrins gero matomumo, todėl juos vertėtų pakeisti. 

Nereta vairuotojų klaida, kad jie sezonų sandūroje nekeičia langų apiplovimo skysčio. Langų skystis, kaip ir padangos, kuriamas skirtingiems sezonams, tad ir jų savybės skiriasi. Žieminis skystis neapsiriboja vien tik atsparumu žemai oro temperatūrai. 

„Žieminio ir vasarinio langų ploviklių sudėtis stipriai skiriasi. Žieminis ploviklis turi gerai valyti kelio druskas, tepalus. O štai vienas didžiausių vasarinių langų ploviklių iššūkių yra vabzdžių liekanų pašalinimas. Taip pat labai svarbu, kad ploviklis nekenktų metalinėms, guminėms ar plastikinėms detalėms. Kalbant apie pastarąsias tai itin svarbu, nes naujuose automobiliuose dažnai yra apiplaunami ir priekiniai žibintai, o pažeisti žibintai akina kitus vairuotojus“, – įspėja Jonas. 

Ką verta žinoti tvarkant automobilio saloną

Nuvalyti per žiemą susikaupusias dulkes nuo visų paviršių – to turbūt nė minėti nereikia. Taip pat reikėtų nepamiršti kruopščiai išvalyti automobilio stiklus ir iš vidaus. 

„Per žiemą į saloną prinešame sniego, temperatūra automobilio salone dažnai keičiasi, todėl rasoja langai, ir galiausiai juos aptraukia riebalų plėvelė, kuri toli gražu nepadeda matomumui. Jiems nuvalyti yra galybė specialių priemonių. Svarbu tai daryti kruopščiai, kad neliktų dryžių, kurie gali blaškyti vairuojant“, – pataria Jonas.

Ką sako ekspertai?

Pasak automobilinių skysčių gamintojos „Lesta“ atstovės Erikos Piečiukaitienės, išvardinti patarimai labai geri. Tikrai nepakanka vien tik pasikeisti padangas ir nusiplauti automobilį. Nuo savęs ji priduria, kad laikantis vienos svarbios taisyklės tikrai niekada nesuklysite – prieš naudojant bet kokią cheminę priemonę pirmiausia būtina perskaityti gaminio etiketę. Be to, priemones reikia naudoti tik pagal jų paskirtį. Netinkamas bet kokių produktų naudojimas sukelia tiek smulkius, tiek ir stambius automobilio paviršių pažeidimus, gali net pažeisti dažų sluoksnį. Reikėtų išvengti ir dar vienos didelės klaidos: niekada nemaišykite cheminių priemonių, nes jos gali netinkamai sureaguoti.

__

E. Babelio nuotr.