Vasarinės ar universaliosios padangos – kurias pasirinkti?

Padangų keitimo sezonas – daugeliui vairuotojų tikras galvos skausmas. Dažnai kyla klausimas, kokio tipo padangas pasirinkti. Jeigu vis dar svarstote, ką rinktis – vasarines ar universaliąsias padangas, pirmiausia turėtumėte išsiaiškinti šių padangų pranašumus ir trūkumus, rašoma pranešime.

Padangų skirtumai ir panašumai

„Inter Cars Lietuva“ padangų specialistas Ignas Klimaika sako, kad vasarinės ir universaliosios padangos skiriasi protektoriaus raštu, gumos mišiniu ir forma. Universalios padangos protektoriuje yra daugiau plyšinių įpjovų (lamelių). Jos skirtos didesniam padangų efektyvumui užtikrinti važiuojant snieguotu keliu.

„Tačiau vasarą padanga, kurios protektoriuje yra per daug įpjovų, lengvai praranda standumą. Tai turi įtakos padangos sukibimui – blogėja stabdymas ir sukibimas ne tik su sausa, bet ir su šlapia kelio danga“, – atkreipia dėmesį I. Klimaika.

Jo teigimu, gumos mišiniai, naudojami universaliosioms padangoms, sukurti taip, kad esant bet kokiai temperatūrai būtų pakankamai efektyvūs. Vasarinių padangų mišinys sukurtas taip, kad būtų efektyvus tik esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, tačiau, kylant aplinkos temperatūrai, universaliosios padangos negali pasiekti vasaros modeliams numatytų eksploatacinių savybių.

„Dar vienas svarbus skirtumas – padangos kontūras, tai yra kontūras esantis aplink protektorių ir matomas žiūrint prieš protektorių. Padangos kontūras lemia jos sąlyčio paviršių, todėl jo dydis ir forma itin svarbus padangos sukibimui. Vasarinių padangų kontūras yra apskritas, o tai užtikrina mažą pasipriešinimą riedėjimui ir aukštą sukibimą vasaros sąlygomis“, – sako „Inter Cars Lietuva“ padangų specialistas.

Universaliųjų padangų kontūras yra masyvus ir primena kvadratinį žieminės padangos kontūrą. Masyvūs pečiai užtikrina gerą sukibimą žiemos sąlygomis, tačiau vasarą dėl savo protektorius jos greičiau dėvisi ir padidėja degalų sąnaudos.

Vasarinių ir universalių padangų panašumai

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad didžiausias vasarinių padangų pranašumas, palyginti su universaliosiomis padangomis, yra jų eksploatacinės savybės. Tai nenuginčijamas argumentas, nes padangos – svarbiausia automobilio saugos įrangos dalis.

„Nors pasirinkus vasarines padangas, autoservise jas tenka kasmet keisti, tačiau lyginant geriausias vasarines padangas su geriausiomis universaliosiomis padangomis sausomis ir drėgnomis sąlygomis, vasarinės padangos yra neprilygstamos. Jos užtikrina geresnį stabdymą, automobilio valdymą ir sukibimą, taip pat padidina vairavimo patogumą. Be to, sunaudojama mažiau degalų“, – teigia M. Šerėjus.

Kitas pranašumas yra tas, kad vasarinės padangos tarnauja ilgiau nei universalieji modeliai. Patvarumas yra tas reikšmingas aspektas, kai automobiliu važiuojama daug. Be to, sunku nepastebėti, kad universaliosios padangos yra daug brangesnės nei panašios to paties gamintojo vasarinės padangos.

Pasak M. Šerėjaus, universaliosios padangos turėtų užtikrinti priimtiną eksploatacinių savybių lygį visus metus, ypač esant vidutinėms naudojimo sąlygoms. Su universaliosiomis padangomis būsite pasirengę staiga užklupus žiemai ar atėjus pavasariui. Taigi pagrindinis jų pranašumas yra universalumas. Be to, jos taupo laiką ir pinigus – vairuotojui reikia pasirūpinti tik sezoniniu ratų balansavimu autoservise.