Sparčiai auganti Lietuvos elektromobilių rinka netrukus pasipildys kinų prekės ženklu „SERES“, per trumpą laikotarpį spėjusiu pavergti Europos vairuotojų širdis. Teigiamai vertinami automobiliai jau įsitvirtino didžiosiose Europos rinkose ir drąsiai konkuruoja su populiariais „Hyundai Kona“ elektromobiliais. Lietuvos rinkai „SERES“ automobilius pristatys įmonė „Busnex“ – oficialus „Yutong“ bei „SERES“ atstovas Baltijos šalyse bei Lenkijoje.
Pirmieji SERES žingsniai Europoje – tvirti
Pirmasis „SERES“ prekės ženklo modelis „3“ Europą pasiekė ketvirtąjį 2020 metų ketvirtį. Automobilis buvo pristatytas Norvegijos, Vokietijos, Ispanijos, Nyderlandų bei Italijos rinkoms, kuriose elektra varomi automobiliai yra populiarūs.
„Nuo pat pirmųjų pristatymo senojo žemyno rinkai dienų sekėme, kaip „SERES 3“ elektromobilį priims Europos vartotojai ir dabar jau galime teigti, jog rezultatai tikrai pozityvūs“, – teigė Simonas Ramanauskas, „SERES“ prekės ženklą Baltijos šalyse ir Lenkijoje atstovaujančios įmonės „Busnex“ vadovas. „Matydami itin didelį elektromobilių potencialą Europoje tikime, jog ir Lietuvos vairuotojai naująjį prekės ženklą priims teigiamai. Tai patrauklus variantas ieškantiems išskirtinio kokybės bei kainos santykio. Šiuo metu Europos rinkose užsakyta per 1000 vnt. tokių elektromobilių – ganėtinai solidus skaičius naujam rinkos žaidėjui.“
Jens Marr, „SERES“ Vokietijoje atstovaujančios įmonės „Indimo Automotive GmbH“ pardavimų vadovas teigia, kad prekės ženklas vokiečių rinkai pristatytas buvo itin palankiu metu, kadangi elektrinių transporto priemonių pardavimai 2020 metais išaugo trigubai.
„Per mažiau nei pusę metų „SERES“ automobiliai pavergė Vokietijos vairuotojų širdis“, sakė Jens Marr. „Vokietijos rinka itin didelį dėmesį skiria kokybei bei detalėms, tad naujasis „SERES 3“ modelis jau dabar tvirtai stovi šalia gerai žinomo „Hyundai Kona Electric modelio.“
Praktiškumo bei kokybės sinergija už patrauklią kainą
„SERES“ elektromobilių technologijos gimė Silicio slėnyje, JAV, o komponentai gaminami Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kinijoje. Kuriant šiuos elektromobilius didelis dėmesys buvo skirtas saugumui bei ekologiškumui. Elektromobiliuose naudojamos kobalto neturinčios ličio geležies fosfato (LiFePO4) baterijos – vienos iš saugiausių ličio baterijų rūšių, užtikrinančios stabilumą bei ilgaamžiškumą.
Anot Simono Ramanausko, vis daugiau elektrinių automobilių gamintojų kuriasi būtent Kinijoje dėl galimybės automatizuoti gamybos procesus, pritraukti pigesnę darbo jėgą, sutaupyti laiko, muitų bei transporto kaštų dėl lokaliai gaminamų komponentų naudojimo. Tai leidžia įmonėms pasiūlyti kokybiškus produktus už mažesnes kainas. „Pastaruoju metu Kinijoje įsikuria daug naujų elektromobilių gamintojų, kurių gaminama produkcija ne tik kad kokybiškai nenusileidžia Europietiškiems konkurentams, bet kai kuriais atžvilgiais juos lenkia“, teigė „Busnex“ vadovas. „Aukšta kokybė ir prieinama kaina leidžia būti labiau patraukliems galutiniam klientui. Būtent todėl manome, kad biudžetinių automobilių Kinijai priklausanti rinkos dalis tik didės.“
Tačiau Simonas pabrėžia, jog kaina tėra tik vienas „SERES 3“ modelio, kuris Lietuvą pasieks dar šį pavasarį, privalumų. „3“ yra nedidelis, 4.385 mm ilgio krosoveris, kurio pagrindinis konkurentas Lietuvos rinkoje bus korėjietiškas „Hyundai Kona Electric“.
„Busnex“ vadovas nurodo, kad „SERES 3“ su 53 kWh talpos baterija ir 162 AG varikliu Lietuvoje kainuos 34.000 Eur. Remdamasis savo patirtimi Jens Marr teigia, jog su viena baterijos įkrova elektromobilis komfortiškai nuvažiuoja 320 km, matuojant NEDC standartu.
Auganti elektromobilių rinka
Nors rodos dar visai neseniai elektromobiliai gatvėse buvo retenybė, dabar elektromobilio įsigijimas dažnam yra racionalus sprendimas.
Pernai, nepaisant Covid-19 pandemijos, Europoje užregistruotas rekordinis elektra varomų automobilių skaičius. Užregistruota net 1.4 milijono elektromobilių – 137 % daugiau nei 2019 metais. Manoma, jog tokį ženklų augimą nulėmė žaliosios iniciatyvos, ekologiškų išteklių atkūrimo fondų skatinimo priemonės bei subsidijos, geresnis prieinamumas ir naujų, patrauklių elektrinių automobilių modelių įvedimas į rinką.
Nuo šių metų vasario mėnesio Lietuvoje nebeliko valstybės subsidijų elektromobiliams įsigyti, kurios iki tol siekė iki 4000 eurų. Anot Simono Ramanausko, subsidijos yra puiki skatinamoji priemonė, drąsinanti žmones pereiti prie ekologiškesnių transporto priemonių, todėl tikisi, jog greitu metu subsidijos bus atnaujintos.