„Porsche“ pristato naująjį „911 GT3“: subalansuotas trasai, bet pritaikytas ir kasdienai

„Porsche“ nutraukė paslapties skraistę bei pristato septintosios kartos „911 GT3“, rašoma pranešime. Naujasis modelis buvo kuriamas bendradarbiaujant su lenktynėms skirtus automobilius kuriančiu „Porsche Motorsport“ padaliniu. Šio bendradarbiavimo dėka į „911 GT3“, nuosekliau nei bet kada anksčiau, perkeltos sportiniuose automobiliuose naudojamos technologijos.

„Naujausias septintosios kartos „Porsche 911 GT3“ yra nuoseklios gamintojo evoliucijos iliustracija. Dar greitesniu ir sportiškesniu minėtas modelis tapo dėl „Porsche Motorsport“ indėlio kuriant šį tiek trasai, tiek ir bendrojo naudojimo keliams pritaikytą automobilį. 

Naujasis „911 GT3“ patiks siekiantiems individualumo ir tikriems puristams, nes vairuotojai galės pasirinkti ne tik preciziškai veikiančią dvigubos sankabos PDK automatinę, bet ir šešių pavarų mechaninę pavarų dėžę“, – naujausią 911 modelių šeimos narį pristato sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Tiesiai iš lenktyninių automobilių

Septintosios kartos „911 GT3“ gali pasigirti dvigubų svirčių priekinės pakabos konstrukcija, o tokie aerodinamikos elementai kaip „gulbės kaklo“ galinio oro aptako atramos ir galinis difuzorius įkvėpti lenktynėms skirto „911 RSR“. 

Šešių cilindrų „boxer“ tipo 4.0 l darbinio tūrio variklis, turintis 510 arklio galių, sukurtas ištvermės lenktynėms skirtame „911 GT3 R“ automobilyje montuojamo variklio pagrindu. Puikiai skambantis, praktiškai nepakeistas aukštasūkis variklis montuojamas ir naujajame „911 GT3 Cup“. 

Išskirtinės naujojo „911 GT3“ techninės charakteristikos leidžia pasiekti ir puikių dinaminių rezultatų. Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 3.4 sekundės, o maksimalus greitis siekia 320 km/val. (318 km/val. versijoje su PDK pavarų dėže). Variklio galia į ratus gali būti siunčiama per dvigubos sankabos (PDK) automatinę pavarų dėžę arba „Porsche“ šiam automobiliui siūlomą šešių pavarų mechaninę. Pastarąjį pasirinkimą įvertins vairuotojai, norintys turėti visapusę „911 GT3“ kontrolę.

Lenktyninių automobilių įkvėpta aerodinamika pastebimai efektyvesnė, nes suteikia didesnę prispaudimo jėgą, tačiau tai nedaro neigiamos įtakos oro pasipriešinimui. Reguliuojamas galinis oro aptakas ir difuzorius leidžia sukurti dar didesnę prispaudžiamąją jėgą įveikiant greitus posūkius, tačiau naudotis „911 GT3“ aerodinamikos reguliavimo savybe rekomenduojama tik lenktynių trasose.

Visa tai leidžia pasiekti puikų rezultatą: efektyvus ir emocionalus, preciziškas ir dinamiškas – naujasis „911 GT3“ yra idealus norint pasismaginti lenktynių trasoje ir nuostabus naudojant kasdienėms kelionėms.

Greitį pademonstravo Niurburgringe

Legendinė Niurburgringo trasa yra vieta, kur naujasis „Porsche 911 GT3“ gali išmesti visus savo kozirius. Koks tai greitas automobilis, parodė jo laikai, užfiksuoti įveikiant „Žaliuoju pragaru“ pramintą trasą. Ilgesnę, 20.8 km ilgio trasos konfigūraciją, „911 GT3“ vairuojant bandytojui Larsui Kernui pavyko įveikti per 6 min. 59.975 sek. Anksčiau atskaitos tašku laikyta 20.6 ilgio trasos konfigūracija buvo įveikta per 6 min. 59.2 sek.

Užfiksuotas laikas – naujas trasos rekordas atmosferiniais varikliais varomų automobilių kategorijoje. Tuo pat metu „911 GT3“ tapo pirmuoju šios kategorijos automobiliu, kuris trasą įveikė per mažiau nei septynias minutes.

„911 GT3“ su papildomai užsakomomis „Michelin Pilot Sport Cup 2 R“ padangomis buvo išbandytas ir „Porsche“ ambasadoriaus Jorgo Bergmeisterio, kuris teigė, kad tai buvo geriausias jo iki šiol „Žaliajame pragare“ išbandytas serijinės gamybos automobilis. 

Nepaisant platesnio kėbulo, didesnių ratų ir papildomų techninių privalumų, naujojo GT3 svoris, palyginus su ankstesniu modeliu, išliko toks pats. Modelis su mechanine pavarų dėže sveria 1.418, o versija su automatine PDK pavarų dėže – 1.435 kilogramus. 

Svorio leido sutaupyti iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko pagamintas priekinis dangtis, sumažinto svorio langai, kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai ir sportinė išmetimo sistema, kuri yra 10 kilogramų lengvesnė. Beje, ši išmetimo sistema kartu su elektra valdomais vožtuvais sustiprina variklio garsą. Viso to pasiekti pavyko nepaisant to, kad variklis atitinka griežtus „Euro 6d ISC FCM“ taršos standartus. Vidutinės „911 GT3“ degalų sąnaudos 13.3 l/100 km (versija su PDK pavarų dėže – 12.4 l/100 km).

Išskirtiniai elementai automobiliui ir vairuotojui

Lenktyniniai automobilio genai akivaizdžiai pastebimi ir „911 GT3“ interjero detalėse. Prietaisų skydelio dizainas toks pats kaip ir kitų šios linijos modelių, o vairuotojai, besimėgaujantys automobiliu lenktynių trasoje, įvertins naują funkciją – trasos ekraną. Vienu mygtuko paspaudimu prietaisų skydelio kairėje ir dešinėje bus rodoma informacija apie tepalo slėgį ir temperatūrą, padangų slėgį, degalų lygį ir variklio temperatūrą. Prietaisų skydelio viduryje – tachometras, kuriame riba siekia 10 tūkst. sūkių per minutę.

Taip pat prietaisų skydelyje integruotas ir pavarų perjungimo indikatorius, kuris parodo tinkamiausią laiką perjungti pavarą. Šis elementas atkeliavo tiesiai iš „Porsche Motorsport“ padalinio.

Ne paslaptis, jog vis daugiau klientų, ypač tokių, kurie renkasi GT modelius, nori jiems suteikti daugiau individualumo. Dėl šios priežasties „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinio siūlomos paslaugos galimos pasirinkusiems ir naująjį „911 GT3“. Galima pasirinkti tokias opcijas kaip lengvesnis, iš anglies pluošto pagamintas stogas ir veidrodėlių dangteliai, tamsinti priekiniai LED žibintai ir „Exclusive“ dizaino galinis arkos formos vientisas žibintas be raudonų elementų.

Viduje siūlomi tokie išskirtiniai elementai kaip su kėbulo spalva suderintas tachometro ciferblatas, „Sport Chrono“ laikmatis, saugos diržai ir apdailos juostos. Taip pat visiems šiems elementams galima pasirinkti ir bet kokią kitą siūlomą spalvą.

Išskirtinis kaip ir „911 GT3“ yra individualus chronografas/laikrodis, kurį „Porsche Design“ siūlo tik klientams, perkantiems pačius greičiausius gamintojo modelius. Kaip ir automobilis, taip ir šis laikrodis pasižymi klasikine, bet unikalia išvaizda ir aukščiausia kokybe, o korpusas puikiai atspindi autosporto dvasią. Analogiškai GT3 švaistikliams, laikrodžio korpusas pagamintas iš tvirto, bet lengvo titano. O spalvotas ciferblato žiedas nudažomas tokia pačia spalva kaip ir pirkėjo vairuojamas „Porsche 911 GT3“.

Naujausią, septintosios kartos „Porsche 911 GT3“, bus galima įsigyti ir Lietuvoje. Pradinė šio automobilio kaina 169.640,00 eurų. Pirmieji „911 GT3“ savo pirkėjus pasieks šių metų gegužę.