Palyginamasis testas: VW Golf VIII, 1 serijos BMW, Kia Ceed, A klasės Mercedes ir Opel Astra

Palyginamajame teste varžovais tapo VW Golf VIII, serijos BMW, Kia Ceed, A klasės Mercedes ir Opel Astra – visi jie turi 140–163 AG pasiekiančius benzininius variklius, derinamus su automatine transmisija. Ar sėkmingiausias visų laikų Volkswagen modelis, nuo šiol komplektuojamas su brangia hibridine pavara, įveiks itin pajėgius konkurentus?

Apie varžovus

VW Golf VIII

Variklis: 1.5 eTSI (150 AG)
Kaina: nuo 30 205 Eur

Jis nėra visiškai naujas, nes, kaip ir jo pirmtakas, pagamintas naudojant modulinę „MQB“ platformą – gamintojas remiasi patikrintomis technologijomis. Dairantis atidžiau pasimato daug identiškų su pirmtaku detalių: starteris, pakabos svirtys, elektros laidų pynės. Nepaisant to, kai kurie dalykai pasikeitė. Pavyzdžiui, čia yra visiškai nauja į eTSI modelius diegiama dalinė hibridinė technologija – 48 voltų elektros sistema su starteriu-generatoriumi. O dar svarbiau tai, kad visas valdymas buvo iš esmės atnaujintas – salone Golf sunkiai atpažįstamas ir tai išties drąsus žingsnis.

1 serijos BMW

Variklis: 118i (140 AG)
Kaina: nuo 28 360 Eur

O štai BMW savo 1 serijos BMW modelį atnaujino kur kas labiau. F40 kėbulo modelis pasirodė 2019 metų rudenį ir turi priekinių ratų pavarą bei atitinkamai skersai, o ne išilgai, sumontuotą variklį. Be to, BMW 118i modelio ratus suka trijų cilindrų variklis – tokie pokyčiai gali sukelti šiokių tokių įtarimų nemažai daliai šios markės gerbėjų. Bet juk ant galinių 1 serijos BMW sėdynių atsirado daugiau vietos.

Kia Ceed

Variklis: 1.4 T-GDI (140 AG) 
Kaina: nuo 16 990 Eur

Mes jau gana neblogai susipažinome su Ceed. Beveik prieš dvejus metus pristatytas Korėjos gamintojo automobilis atrodo labai brandžiai, o ankstesniuose palyginamuosiuose testuose jis ne tik prilygo, bet net ir aplenkė septintos kartos Golf. Tad mums labai įdomu, kaip jis atrodys lyginamas su Golf VIII. Be jau žinomų vertybių (priimtina kaina, gera komplektacija, ilga garantija), kompaktinis Kia nuo šiol turi ir naują multimedijos sistemą.

A klasės Mercedes

Variklis: A 200 (163 AG)
Kaina: nuo 29 282 Eur

Mercedes yra ne tik pats brangiausias šio palyginamojo testo kompaktinis modelis, bet ir pats galingiausias bei dinamiškiausias. Tačiau labiau senjorams skirtas automobilis, kuriam būdingas žemas kėbulas su siaurais langais ir durelėmis, tarsi sufleruoja – būkite mieli ir rinkitės B klasės modelį. O ar A klasė yra ne tik brangi, bet ir gana erdvi, paaiškės šiame palyginamajame teste.

Opel Astra

Variklis: 1.4 DIT (145 AG)
Kaina: nuo 26 800 Eur

Astra yra pelniusi „Auksinio vairo“ apdovanojimą, tačiau tai įvyko dar 2015 metais. Iš pirmo žvilgsnio Astra gali atrodyti naujoviškai, tačiau dėl to reikia dėkoti atnaujinimo procedūrai. Vis dėlto vos tik įsėdęs į vidų iškart pastebi, kad tai – senas modelis. Beje, pasenusi aplinka su mygtukais ir sukamaisiais valdikliais taip pat turi savų privalumų. O po dinamikos rungties paaiškėja, kad šis Opel yra tiems žmonėms, kurie mėgsta vairuoti. Tiesa, čia sumontuota automatinė kintamo perdavimo pavarų dėžė nepasižymi greitu veikimu.

Vidaus savybės

Šioje vertinimo kategorijoje daugiausiai dėmesio skirsime testo dalyvių vidaus savybėms ir kokybei. Svarbiausi kriterijai šie – salono erdvė, sėdėjimo patogumas, bagažinės dydis ir surinkimo kokybė.

Važiavimo savybės

Ši vertinimo kategorija skirta testo dalyvių pavaroms ir pakaboms, dinamiškumui ir komfortiškumui. Taip pat ne mažiau svarbu ir tai, kaip automobiliai stabdo.

VW Golf VIII

Veikia nepriekaištingai. Su eTSI varikliu Golf skirtas tiems, kam patinka važiuoti taupiai. 1.5 TSI motoras turi cilindrų atjungimo technologiją, o 48 voltų elektros sistema leidžia išjungti variklį, kai tik atleidžiamas akceleratorius – sistema veikia sklandžiai ir efektyviai (degalų sąnaudos siekia 5,1 l/00 km). Starteris-generatorius variklį užveda beveik nepastebimai, o DSG pavarų dėžė pavaras perjungia tolygiai – tam taip pat padeda generatorius. Puiki važiuoklė visur ir visada veikia užtikrintai.

1 serijos BMW

Ryškus tipas. Sėdint prie 1 serijos BMW vairo atrodo, kad jis pagamintas iš vientiso gabalo ir užtikrintai važiuoja net prastu keliu. Šiam 118i modeliui nesiūloma reguliuojama pakaba, jo važiuoklė orientuota į komfortą. Ir nors BMW „pirmuko“ variklis pats silpniausias, su „Launch Control“ sistema iki 100 km/h jis įsibėgėja greičiausiai tarp testo penketo. Priekiniai ratai užtikrina gerą sukibimą. Automatinė pavarų dėžė su dviguba sankaba veikia nepastebimai, bet ne taip sklandžiai kaip Golf modelio. Tipinis BMW trūkumas – jautri vairo sistema ir stabilumo trūkumas važiuojant tiesiai.

Kia Ceed

Tvirtas ir stabilus. Ceed važiuoklė savo charakteristikomis primena Golf, vis dėlto ji šiek tiek standesnė, tad važiuojant prastu keliu labiau jaučiami dideli nelygumai. Puikus duetas: sodriai skambantis keturių cilindrų variklis išties dera su tolygiai veikiančia dviejų sankabų automatine transmisija. Įkaitusiais stabdžiais 100 km/h važiuojantis Ceed visiškai sustoja vos už 33,6 metro. Pernai Golf VII nebeprilygo Ceed, tačiau Golf VIII stabdo taip pat gerai kaip ir Ceed.

A klasės Mercedes

Skamba tvirtai, važiuoja minkštai. Jo keturių cilindrų 163 AG motoras yra mažesnio darbinio tūrio nei trijų cilindrų Opel ir BMW varikliai. Ir, išskyrus šiek tiek gruboką garsą, galima beveik nesiskųsti dėl taupaus važiavimo. Nelygios asfalto atkarpos atskleidžia nedidelę pakabos eigą, nepaisant to, Mercedes gana sklandžiai susitvarko su kelio duobėmis ir kitais didesniais kelio nelygumais. A klasės Mercedes tiesiai važiuoja užtikrintai ir yra tiksliai valdomas, o dviejų sankabų transmisija, nepaisant nedidelių išimčių, tiksliai perjungia pavaras.

Opel Astra

Šiek tiek apsimiegojęs. Pagal pavaros vertinimą Astra stipriai atsiliko nuo savo konkurentų. Daugiausiai dėl to kalta kintamo perdavimo transmisija, kuri veikia neskubėdama ir net bando imituoti pavarų perjungimą su trūkčiojimu. Nenatūraliai veikiantis vairo stiprintuvas vairuotojui nekelia pasitikėjimo ir nepasižymi tiksliu atsaku į komandas vairu. Važiuojant nelygiu keliu pradeda siūbuoti komfortiškai suderintos Astra galinė dalis. Nepaisant to, itin stabili stabdžių sistema įvertinta aukščiausiais balais.

Išmanumas

VW atliko tikrą Golf prietaisų valdymo revoliuciją, tačiau BMW ir Mercedes siūlo geriausias sistemas. Deja, jie yra ir patys brangiausi.

VW Golf VIII

Itin lakoniškas prietaisų skydelis – po Golf visų kitų automobilių skydeliai atrodo perkrauti

Dailus, bet netobulas. Naujas „Innovision Cockpit“ prietaisų skydelis radikaliai pakeitė šio automobilio salono išvaizdą. Deja, po nuostabos, kuri pajuntama pirmąkart jį pamačius, atkeliauja nusivylimas. Valdymas balsu neveikia taip sklandžiai kaip BMW ar Mercedes – geriau naudotis „CarPlay“ programos „Siri“ funkcija. Valdymas gana painus, bet parinktys išdėstytos aiškiai – BMW ir Mercedes vargina turėdamas dar daugiau papildomų meniu punktų. Spausdami ekraną nesiremkite į jo šoną, nes čia esančiais valdikliais pakeisite temperatūros ir vėdinimo intensyvumo reikšmes. Junglios paslaugos turi daug funkcijų, bet pati svarbiausia – Golf pats praneša apie eismo įvykį.

1 serijos BMW

Komandos balsu, nustatymai liečiamajame ekrane ar sukamuoju ir spaudžiamuoju valdikliu: 1 serijos BMW valdymas visada yra sklandus

Puikios paslaugos. Angliškai ištartas „Hey, BMW“ pažadina puikiai veikiančią „pirmuko“ valdymo balsu sistemą, kuri greitai atpažįsta daug skirtingų frazių. Kitaip nei Golf, BMW šioje srityje pelno maksimalius įvertinimus. Be to, balso asistento pranešimai skamba aiškiau ir yra ne tokie dirbtini. Prie skaitmeninio „Live Cockpit“ prietaisų skydelio vis dar reikia priprasti ir jis negali būti taip preciziškai nustatytas kaip VW ar Mercedes. Itin pagirtinas geras projekcinis ekranas su labai plačia rodymo zona – nauja „Volkswagen“ sistema, kuri taip pat rodo informaciją ir ant priekinio stiklo, jai neprilygsta.

Kia Ceed

Dideliu per vidurį esančiu ekranu (standartinė „EX“ įrangos dalis) patogu naudotis, bet jis galėtų būti labiau pasuktas į vairuotoją

Klasika su mygtukais. Nors Ceed ir turi naują multimedijos sistemą, prietaisų skydelyje vis dar yra daug mygtukų. Ekrano rezoliucija itin raiški, meniu valdymas palyginti nesudėtingas. Dešinėje esantis sukamasis valdiklis labai tiksliai padidina ir sumažina rodomą vaizdą – šios funkcijos naujame Golf, kuriame vaizdo mastelį tenka keisti dviem pirštais ir tai yra gana nepatogu, mes pasigedome. Kaip ir kituose automobiliuose, Kia multimedijos sistema turi interneto prieigą su informacija apie eismą. Trūkumu galime įvardyti tai, kad šio modelio standartinėje įrangoje nesiūlomas projekcinis ekranas ir jį reikia užsisakyti papildomai.

A klasės Mercedes

Puikiai veikianti balso atpažinimo sistema aktyvinama pasakius  „Hey, Mercedes“. Informaciją ekrane galima valdyti ir ant vairo esančiais valdikliais

Puikiai girdi, bet brangiai kainuoja. Nors Mercedes „MBUX“ valdymo balsu kontrolė ir yra be galo lanksti, vienu kartu ji, deja, gali atlikti tik vieną funkciją. „Hey, Mercedes!“; „Taip, klausau“; „Nustatykite vairuotojo pusėje 22 laipsnių temperatūrą“; „Gerai, aš nustatau 22 laipsnių temperatūrą vairuotojo pusėje.“ Kur kas greičiau tai galima padaryti atskirais valdikliais ir tam prireiks vos vieno ar dviejų judesių. Valdymas balsu tikrai praverčia, jei jums reikia funkcijos, kurios ieškoti tenka papildomose meniu parinktyse, pavyzdžiui, norint išjungti salono aplinkos šviesą (kuri erzina važiuojant greitkeliu tamsoje). Šiaip sistema patogi naudotis, tik gaila, kad labai brangi.

Opel Astra

„Multimedia Navi Pro“ Vokietijoje papildomai kainuoja 1440 eurų. Neįprasta – telefono laikiklis priešais pavarų svirtį

Paprastas valdymo blokas. Astra modelyje esanti „Multimedia Navi Pro“ debiutavo tik pernai. „Apple CarPlay“ ir „Andorid Auto“ yra standartinės jungtys, už kurias Golf prašoma papildomos priemokos. Ekrano rezoliucija didelė, bet rodomi įvesties mygtukai – pavyzdžiui, norint įrašyti gatvę – yra labai maži. Informacija apie maršrutą gaunama iš interneto, bet navigatorius neatsižvelgia į galimas spūstis. Valdymas balsu taip pat gana paprastas, bet veikia gerai, kai reikia skambinti – pagirtina bent tai. Prietaisų skydelio mygtukai išdėstyti itin aiškiai. 

Kaina

Kia Ceed nusveria vertinimus savo naudai. Astra išsiskiria didžiausia verte, tačiau Kia siūlo septynerių metų garantiją.

VW Golf VIII

Bandytos versijos kaina: 35 795 eurų

Golf, palyginti su analogiškos komplektacijos ankstesniu modeliu, pabrango beveik 2000 eurų. Jis neturėjo dalinės hibridinės technologijos, kuri dabar diegiama į visus modelius su DSG transmisija ir mažina degalų sąnaudas. Be to, „Style“ komplektacijos Golf turi net trijų zonų automatinę klimato kontrolę – labai neįprasta šios kompaktinės klasės atstovams.

1 serijos BMW

Bandytos versijos kaina: 36 010 eurų

Ilgiausiai vertę turėtų išlaikyti naujas 1 serijos BMW. „SportLine“ versijos „pirmukas“ turi sportines sėdynes, oda aptrauktą vairą, 17 colių ratlankius ir LED žibintus. Už jį brangesnis tik Mercedes.

Kia Ceed

Bandytos versijos kaina: 21 290 eurų

Bazinis „LX“ komplektacijos Kia Ceed su mechanine šešių greičių pavarų dėže kainuoja 16 990 eurų. „EX“ versija, kuri papildomai kainuoja 2200 eurų, siūlo itin gerą įrangą, o dar 1500 eurų atsieis dviejų sankabų transmisija. Kia Ceed yra pigiausias testo automobilis, kainuojantis dvigubai mažiau nei A klasės Mercedes.

A klasės Mercedes

Bandytos versijos kaina: 40 980 eurų

Jo pradinė kaina peržengia 30 000 eurų sumą, o pigiausiam modeliui nesiūloma automatinė transmisija. Daug papildomos įrangos siūloma specialiuose paketuose, todėl, palyginti su konkurentais, klasės modelio kaina dar labiau išauga.

Opel Astra

Bandytos versijos kaina: 31 150 eurų

Astra privalumas – nedidelė kaina. Benzininis 1.4/145 AG variklis komplektuojamas tik su kintamo perdavimo CVT automatine transmisija. Labai patogios AGR sėdynės siūlomos „Elegance“ komplektacijoje. 

Techniniai gamintojo duomenys

Įvertinimas

Užimta vieta

Išvada

Golf sužavi efektyvia pavara, jis yra taupiausias ir važiuoja tikrai šauniai – jam neprilygsta net naujas 1 serijos BMW, kuris nuo šiol varomas priekiniais ratais. Subalansuotas naujas Kia aplenkė gerą, bet brangų Mercedes. O Opel liko paskutinis – jis tikrai nėra prastas, tiesiog neprilygsta aukštam konkurentų lygiui.